Studio Dumbar/DEPT ontwikkelt motion identity systeem voor Instagram

Om de community van creators te vieren en te inspireren, heeft Instagram zijn merkidentiteit opgefrist en uitgebreid. Studio Dumbar/DEPT werd uitgenodigd om samen te werken aan de volgende fase van de uitbreiding van het merk: de creatie van een allesomvattend motion systeem.

Studio Dumbar/DEPT nam het voortouw bij het ontwerpen van een motion systeem dat creativiteit viert en de enorme community van creators inspireert. In samenwerking met het in-house brand designteam, richtte de aanpak zich op het potentieel van motion om ritme te creëren in alles wat Instagram doet. Het gezamenlijke doel was een flexibel, uitgebalanceerd motion systeem dat speelt met perspectief, creativiteit toont en verbindingen benadrukt.

Engagement-laag toevoegen

Beïnvloed door de kenmerken van Instagram ontwikkelde Studio Dumbar/DEPT een motion systeem dat de imperfecties van natuurlijke menselijke bewegingen en door gebruikers gegenereerde content weerspiegelt. Er is een reeks flexibele motiontechnieken ontwikkeld om storytelling te ondersteunen en een engagement-laag toe te voegen aan de merkelementen. Sommige technieken bootsen natuurlijke camerabewegingen na (wat de diepte en veranderende perspectieven van 3D-ruimte voorstelt), terwijl andere doen denken aan de handeling van vegen of scrollen. Het definiëren van de fysica van het systeem - de fysica bepaalt hoe beweging wordt georiënteerd in tijd en ruimte - speelde een fundamentele rol in het project en vormde de basis voor de benadering van motion. Het creatieve potentieel werd in de schijnwerpers gezet door de groeiende verscheidenheid aan tools te laten zien die beschikbaar zijn voor gebruikers. Op deze manier werd ervoor gezorgd dat content en creators altijd op de eerste plaats staan, terwijl de grenzeloze mogelijkheden voor interactie en samenwerking worden uitgelicht.

Het motion systeem is geïntegreerd in de belangrijkste merkelementen van Instagram en wordt actief uitgerold in campagnes. Uitgebreide richtlijnen, sjablonen en toolkits zorgen voor duidelijkheid en consistentie, waarbij het systeem een centrale rol speelt in de dagelijkse app-marketing en gebruikerservaring.

Liza Enebeis, creatief directeur bij Studio Dumbar/DEPT: "Het was echt een inspirerende ervaring om diep in de wereld van creators te duiken die Instagram maken tot wat het is en dat vervolgens te vertalen naar motion. We hebben een systeem ontwikkeld dat een harmonieuze samensmelting van strategie en design is en het merk Instagram tot leven brengt."

www.deptagency.com

www.instagram.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

DEPT ontwikkelt Bijenkorf-campagne feestdagen

08-12-2025 | 09:34:29
DEPT heeft de feestdagen-campagne van de Bijenkorf ontwikkeld en maakt deel uit van de 155-jarige jubileumviering. Die jubileumviering startte tijdens de herfst/wintercampagne

DEPT ontwikkelt kerstcampagne Bol

07-12-2025 | 22:49:00
Het creatieve digitale bureau DEPT heeft voor internetwinkel Bol de kerstcampagne ontwikkeld. Bol duidt die met de gedachte van betekenisvol geven, met cadeaus die ertoe doen

DEPT ondersteunt bol met AI-gestuurde Cadeauhulp

28-11-2025 | 11:28:00
Bol introduceert deze week de Cadeauhulp in de bol-app, een AI-functie die klanten helpt sneller een geschikt cadeau te vinden.

Pol Hoenderboom maakt overstap van DDB naar DEPT

24-11-2025 | 08:50:00
In zijn functie geeft Hoenderboom creatieve leiding aan klanten in Amsterdam, waaronder bol, Logitech, Wero, Philips, Grolsch en de Bijenkorf.

DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club

19-11-2025 | 09:26:20
In Berlijn vond de eerste Wero Thrift Club plaats, een cashloze thriftmarkt waar alle transacties via Wero verliepen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.