
Streamingplatform Canal+ gelanceerd
Het streamingplatform Canal+ is vandaag (4 december 2023) gelanceerd. Op 13 november 2023 maakte het bedrijf bekend dat het merk na 17 jaar in Nederland zou terugkeren.
Canal+ is als streamingaanbod beschikbaar via onder meer tablets en smartphones (Apple Store en Google Play) alsmede een website. Ook is het aanbod voor klanten van VodafoneZiggo beschikbaar gekomen die een Mediabox Next of Mediabox Mini gebruiken. Een abonnement kost 4,99 euro per maand of 49,90 euro per jaar.
Canal+ brengt exclusieve Canal+ Originals en internationale producties van Canal+ Group aanbieden, alsmede titels van Viaplay, Fremantle, Dutch Core (NPO), Lionsgate en Lumière. De focus van Canal+ is gericht op kwaliteit en Europees product. Onder andere de Canal+ Original The Brigade alsmede Paris Police en een nog niet aanboden seizoen van de succesvolle Noorse serie Furia is te zien.
Ook is de Zweeds-Russische thrillerserie Moscow Noir te zien. Van buiten de Europese grenzen komt de Braziliaanse actieserie Negotiator. Tegelijk met de lancering van de streamingdienst Canal+ is ook de tv-zender Canal+ Action gelanceerd die voor Canal Digitaal-abonnees ook te zien is.
Canal Digitaal wordt deels Canal+
De OTT-dienst van Canal Digitaal zal per 29 januari 2024 opgaan in Canal+. Canal Digitaal biedt voor 14,95 euro per maand een aanbod van 78 zenders en VOD-aanbod dat ook voor satellietkijkers te zien is. Deze app en dit aanbod zal opgaan in de Canal+ app.
Voor het satellietaanbod en het IPTV-aanbod via providers blijft de merknaam Canal Digitaal wel beschikbaar, al zal die vanaf eind januari de ondertitel a Canal+ brand krijgen. Canal Digitaal-abonnees kunnen tot eind januari 2024 via de Canal Digitaal-app het aanbod van Canal+ blijven zien, waarna die opgaat in de Canal+ app.
Jacques Du Puy, CEO van Canal+ International: “Het is geweldig om de positie van Canal+ op de Europese markt verder te versterken met de lancering van onze streamingdienst in Nederland. Het is een volwassen streamingmarkt waar alle grote spelers actief zijn. Met onze ervaringen uit andere gebieden, de sterke relaties met contentleveranciers en grote belanghebbenden, zijn we ervan overtuigd dat we de klanten iets nieuws kunnen bieden. Vooral de combinatie van lineaire tv, sport, films en series maakt de Canal+ propositie onderscheidend en uniek".
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Lineaire zender Viaplay TV krijgt met KPN landelijk bereik
[DutchMedia Podcast] met Willem-Albert Bol
[Vacancy] Nielsen has a position for Data Entry Quality Control
Nielsen: Meer dan 70 procent van kijktijd op tv mét reclame
BBC Studios lanceert BBC NL+ in de zomer exclusief bij KPN
Gepubliceerd door: David de Jong