Stichting Nederlandse Top 40 start tv-zender: Top 40 TV

Vanaf 4 maart start de Stichting Top 40 de zender Top 40 TV. De zender zal 24 uur per dag muziekclips laten zien met een mix van muziek van gisteren, vandaag en morgen, zoals de stichting zelf aangeeft.  

Top 40 TV zal vooralsnog alleen te zien zijn voor de pluspakket-abonnees en TV Max abonnees bij Ziggo (VodafoneZiggo). In maart en april zal de zender ter introductie voor alle Ziggo-abonnees te zien zijn. Top 40 TV zal de Qmusic Top 40 Awards uitzenden. 

Erik de Zwart, voorzitter van de Stichting Nederlandse Top 40: “Eindelijk is er weer een zender waarop de hits te zien zullen zijn. Op Top 40 TV is natuurlijk de wekelijkse hitlijst te zien. Daarnaast zie je de beste hits uit het verleden en stellen we je ook voor aan nieuwe muziek. Eerder dit jaar zijn we al gestart met vijftien muziekkanalen. Daar hoor je muziek in verschillende genres. De gratis streams zijn te vinden via TuneIn en top40.nl.”

Desgevraagd geeft Erik de Zwart aan dat Top 40 TV voorlopig niet (vrij) online beschikbaar zal komen. Top 40 TV zal vooralsnog reclamevrij zijn, al zullen er wel sponsormogelijkheden komen. De initiatiefnemers van de Top 40 willen artiesten hun eigen clips laten aankondigen. Programma's zijn vooralsnog niet gepland, wel heeft de stichting de intentie om een bredere distributie te verkrijjen, aangezien het aantal pluspakketabonnees bij Ziggo een beperkt bereik geeft.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

[DutchMedia Podcast] met Ton Verlind over Commissariaat, NPO en meer

12-12-2025 | 10:49:53
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Frederique Rote: Waarom deze AI-kerstreclame misging

11-12-2025 | 15:57:00
Waarom vinden we pratende dieren in Pixar-films schattig, maar geeft deze reclame sommige mensen de kriebels? 

Patricia Sonius wordt algemeen directeur NMO

11-12-2025 | 14:11:00
Naast haar verantwoordelijkheid voor het mediabereiksonderzoek gaat zij de dagelijkse leiding van de organisatie op zich nemen.

Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk

10-12-2025 | 09:25:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: marketeers verhogen digitale bestedingen in 2026

12-12-2025 | 12:00:24
Flexibiliteit in budgetten staat daarbij centraal: 85 procent verwacht ook in 2026 tussentijdse bijstellingen.

Fightclub zet mens centraal in campagne Hulphond Nederland

12-12-2025 | 09:19:11
De campagne laat zien wat hulphonden betekenen voor mensen die dagelijks leven met PTSS, epilepsie of andere beperkingen.

[Vacancy] Cheil Benelux has a position for Medior Strategist / Strategy Manager

12-12-2025 | 08:53:00
Cheil Benelux is directly looking for Medior Strategist / Strategy Manager - Hybrid | Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior PR & Events Manager

12-12-2025 | 08:02:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior PR & Events manager - Fulltime · Amsterdam

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Senior Paid Social Specialist

12-12-2025 | 07:47:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Senior Paid Social Specialist - Fulltime · Amsterdam
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.