Ster lanceert podcast over starten met reclame met Splinter Chabot

Ster lanceert haar eerste podcastserie 'Starten met reclame' voor ondernemers die de stap naar landelijke reclame willen zetten. In de driedelige serie gaat presentator Splinter Chabot in gesprek met reclame- en media-experts om luisteraars op weg te helpen bij het bedenken, creëren en uitzenden van een effectieve commercial. De eerste aflevering is te beluisteren via ster.nl/podcast, Apple Podcasts en Spotify.

Aflevering 1: De eerste belangrijke stappen

In de podcastserie ‘Starten met reclame’ neemt presentator Splinter Chabot ondernemers mee in de wereld van landelijke reclame. In de eerste aflevering duikt hij samen met Yerma Ham, accountmanager bij Ster, en media-expert Patrick Horstman, mede-oprichter van Featly Media, in de kansen en mogelijkheden van reclame. Splinter Chabot begeleidt de luisteraar bij de eerste stappen naar een succesvolle landelijke campagne, met de focus op radioreclame. Ter inspiratie komt Mascha van Zwieten, manager communicatie en marketing van Loo van Eck, aan het woord om haar expertise, reclame-ervaringen én resultaten te delen.

Aflevering 2: De creatie van je commercial

Hoe maak je dan zo’n effectieve commercial? In de tweede aflevering spreekt Splinter Chabot met Noortje Lankhaar, research consultant bij Ster, en Michel Ouwens, reclamemaker van creatief bureau Double-O over het maakproces. De belangrijkste ingrediënten van een effectieve commercial, zoals pakkende teksten, de juiste muziek en overtuigende stemmen, worden aan de hand van sprekende voorbeelden besproken. Daarnaast worden er waardevolle inzichten gedeeld uit Ster Admeasure, de commercialtest van Ster, die de luisteraar gelijk in de praktijk kan brengen.

Aflevering 3: Optimaal je commercial inzetten

In de derde en laatste aflevering van de serie spreekt Splinter opnieuw met Yerma Ham en Noortje Lankhaar van Ster. Dit maal over de slimme keuzes bij het inzetten van je commercial. Hoe kies je voor een zender, tijdvak of campagneperiode en weet je het meeste uit je doelstelling en mediabudget te halen? Sophie van Gorsel, marketingmanager van Makelaarsland, schuift aan om te vertellen over haar praktijkervaringen en de keuzes die voor het merk tot succes hebben geleid.

www.ster.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:35
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Mediahuis Nederland, DPG Media en Ster komen met regels voor politieke reclames

14-09-2025 | 15:17:00
Mediahuis Nederland, Ster en DPG Media hebben regels aangekondigd hoe per 10 oktober 2025 politieke reclames kunnen worden aangekocht

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nutricia start campagne tegen dreiging ondervoeding

03-10-2025 | 11:27:00
Uit onderzoek van Markteffect blijkt dat 85 procent van de Nederlanders zich (bijna) nooit zorgen maakt om zelf risico te lopen op ondervoeding.

Bob Koigi: Merken profileren zich als wereldwijde probleemoplossers

03-10-2025 | 11:10:58
Wereldwijde uitdagingen zijn te groot voor overheden of NGO’s om alleen aan te pakken. Steeds vaker stappen grote merken in dit domein

MediaMarkt brengt "Ik ben toch niet gek!" terug

03-10-2025 | 10:21:00
De slogan, die vanaf oktober weer te zien is in alle campagnes, krijgt een eigentijdse invulling die aansluit bij de huidige tijdsgeest.

[Vacatures] Springbok zoekt een Medior Projectmanager Marketing Automation

03-10-2025 | 09:47:00
Springbok is per direct op zoek naar een Medior Projectmanager Marketing Automation - Den Bosch

[Vacatures] PINK zoekt een Senior Social Advertising Consultant

03-10-2025 | 09:12:00
PINK is per direct op zoek naar Senior Social Advertising Consultant - Groningen  •  32-40 uur
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.