Springbok ontwikkelt radiocampagne voor Fastned

Springbok heeft een radiocampagne voor Fastned ontwikkeld. Fastned is een Europese snellaadbedrijf dat daarmee zijn verschillende soorten laders onder de aandacht wil brengen. Het gaat hierbij niet om de laders waar een stekker aan zit, maar de mensen. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Springbok. 

Dit jaar besloot het snellaadbedrijf voor het eerst in Nederland een campagne te lanceren, bestaande uit vijf radiocommercials. Daarmee wil Fastned automobilisten op de snelweg wil bereiken. Om op te vallen op de radio blijven de radiospots weg van technische hoogstandjes, maar geven deze een grappige vertaling van herkenbaar menselijk gedrag op de snellaadstations.

In de radiospots zijn voice-over langs de snelweg te horen die bij een laadstation van Fastned staat. Als bij een natuurdocumentaire worden de laders onder de loep genomen, en analyseert de voice-over hun opmerkelijke gedrag: de powerouder die de kinderen even laat uitrazen, het laptoppertje dat toch nog even snel wat werk verzet of de lekkersnacker die vlug wat naar binnen werkt. De laadtijd duurt nooit lang. Binnen 15 minuten kan er bij Fastned tot wel 300 kilometer bereik bijgeladen worden. Fastned laat in de radiocommercial horen dat zij snappen dat laders de korte tijd die zij op het snellaadstation doorbrengen allemaal op hun eigen manier invullen.

Lieke Duijmelings, commercieel directeur bij Fastned: “Bij Fastned gaat het om de rijders. Zij moeten snel en met een goed gevoel weer op weg kunnen met hun elektrische auto als zij op één van onze snellaadstations komen laden. In deze campagne willen we het daarom niet over de hoge betrouwbaarheid en de snelheid van het laden hebben, maar over de mensen, de bezoekers van onze snellaadstations. De radiospots zijn een luchtige verpakking voor de onderscheidende service van onze organisatie. Wat doe jij in de 15 minuten die het kost om je auto op te laden?.”

Maarten Gooskens, Creative en Copywriter bij Springbok: “Bij technische producten is het veel leuker om iets sympathieks en opvallends te doen. Humor is dan één middel, maar vooral herkenning en erkenning laten zien dat achter een groot bedrijf gewoon mensen zitten die snappen dat we allemaal onze eigenaardigheden hebben. Dat past ook bij Fastned. Het vernieuwde merk is namelijk niet vies van een gezonde dosis pret.”

Credits

Klant: Fastned | Bureau: Springbok | Geluid: Soundcircus |

www.springbokagency.com

www.fastnedcharging.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Sammy Colson: Springbok groeit door ondanks tegenwind in de sector

22-09-2025 | 12:59:00
Tijdens de vierde editie van Time to Make Sense bij de Verbeke Foundation in Antwerpen spreekt Marketing Report met Sammy Colson, CEO van Springbok, over de uitdagingen én kansen waar bureaus voor staan

Peter van Wijnaerde: De besmette glans van AI

22-09-2025 | 10:10:00
Gladde stockgezichten. Plastic teksten. Hyperrealistische plaatjes. Het voelt steeds minder fris omdat het symbool wordt voor manipulatie

[Vacatures] Springbok zoekt een New Business Director

22-09-2025 | 09:00:06
Springbok is per direct op zoek naar een New Business Director - Den Bosch

Iris Gündel: Generaties versterken elkaar op de werkvloer

21-09-2025 | 16:06:00
Tijdens het door Springbok georganiseerde inspiratie-event Time to Make Sense bij Verbeke Foundation in Waasland bij Antwerpen spreekt Iris Gündel, eigenaar van Voorkans

Caroline van Turennout: Zuinig is kostenbewust en zorgzaam

19-09-2025 | 15:27:00
Tijdens het Time to Make Sense-event van Springbok in België sprak Bas Vlugt met Caroline van Turennout, directeur marketing en e-commerce bij Zeeman
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

The Family en Chiesi lanceren campagne Het geluid van COPD

22-09-2025 | 09:40:00
Met een publiekscampagne willen The Family en Chiesi duidelijk maken wat de impact is van de longziekte COPD.

Ster bundelt eerste kerstcommercials in speciale première

22-09-2025 | 09:03:00
Met de Kerstreclame Première wil Ster een feestelijk startpunt creëren voor de kerstcampagneperiode.

Gisser sleept Zeeman voor rechter om reclame diamanten

22-09-2025 | 08:47:28
In de campagne stelde Zeeman dat een sieraad bij een juwelier vaak meer dan 300 euro zou kosten terwijl hun hanger met lab-grown diamant 29,99 euro kostte.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.