Springbok lanceert website met sustainable webdesign voor Mourik

Het bouwbedrijf Mourik heeft zijn door Springbok ontwikkelde website gelanceerd. De website is gebouwd volgens de principes van sustainable webdesign. 

Mourik was op zoek naar een digitale totaalervaring voor zowel klanten als potentiële medewerkers, met de nadruk op het integreren van hun duurzame visie in deze ervaring. Springbok heeft bij het ontwerp het principe van duurzaam webdesign centraal gesteld. Dat begint in de optiek van Springbok bij het begrijpen en centraal stellen van de eindgebruiker. Dit werd onder meer gedaan door naar alle doorlopende interacties tussen Mourik, geïnteresseerde klanten en werknemers te kijken.

De website van Mourik is ontworpen met een focus op energie-efficiëntie. De website opent bijvoorbeeld standaard in dark mode, waarbij donkere kleuren overheersen om het energieverbruik te verminderen. Bezoekers vinden binnen een minimum aantal klikken wat ze zoeken, dankzij de doordachte navigatie en inhoud. 

Kees Jan Mourik, bestuursvoorzitter van Mourik: "Ik ben zeer enthousiast over onze nieuwe web-omgeving. Het presenteert het huidige Mourik op een transparante en innovatieve manier. Hiermee hebben we de basis gelegd voor een verdere professionalisering van onze digitale aanwezigheid."

Jeroen van Norren, Sustainable Design Director bij Springbok: "We merken dat er steeds meer vraag is naar sustainable webdesign. Het is eigenlijk het nieuwe normaal aan het worden, alleen zijn we er nog niet. Het is fantastisch dat een 90 jaar oud bouwbedrijf als Mourik ervoor kiest om positieve groei voorop te stellen. Zo hebben zij ‘offline’ al veel mooie initiatieven gerealiseerd, denk aan de waterstof graafmachines."

www.springbokagency.com

www.mourik.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Peter van Wijnaerde: Kun je AI een geweten aandraaien?

07-07-2025 | 08:37:00
Het probleem met AI is niet dat het emotioneel dom is. Het weet niet vanzelf wat echt telt. We trainen systemen om te voorspellen

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

Joe Public ontwikkelt Thuis in Italië-campagne Grand’Italia

30-06-2025 | 15:29:00
Joe Public Amsterdam is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de campagne, waarmee Grand’Italia haar positionering aanscherpt.

Peter van Wijnaerde: Porno gaat ons redden van big tech

30-06-2025 | 09:12:46
Vroeger waren er drie soorten videobanden. Je had Betamax, Video 2000 en VHS. Technisch gezien waren Betamax en Video 2000 beter. Toch won VHS.

Peter van Wijnaerde: Algoritmes zijn betere verleiders

23-06-2025 | 08:25:12
Creativiteit komt uit conflict. Uit iets meemaken. Uit iets opmerken. Dáár zit de lading dat het doet resoneren.
 

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.