Slam! vanaf 1 september ook op FM in Limburg

De radiozender Slam! is vanaf 1 september 2025 te beluisteren via FM in Zuid-Limburg en in de omgeving Roermond. Eerder kondigde Slam! aan te blijven uitzenden in Noord-Holland en Den Haag maar wel van frequenties te zullen wisselen. Thans zendt Kink nog uit op de Noordhollandse frequenties die Slam! zal gebruiken en zal GLXY.Radio uitzenden op de frequenties die Slam! per 1 september 2025 zal verlaten. Slam! houdt in Noord-Holland en Den Haag een demografisch FM-bereik van 14,72 procent (thans 10,8 procent).Daar komt circa 1 procent in Limburg bij.

Het is de eerste keer in het bestaan van de zender dat luisteraars in Limburg via FM kunnen afstemmen op Slam! De frequenties zijn voor de komende tien jaar in handen van de Zuidelijke Media Groep die meerdere pakketten in Limburg heeft verworven. In Limburg zullen de overige frequenties van Zuidelijke Media Groep (blijvend) voor Qmusic Limburg (van DPG Media) worden ingezet.

Michael Bartelet, eigenaar van de Zuidelijke Media Groep: "Met het bemachtigen van deze regionale FM-frequenties krijgt Slam! er een flink bereik bij en de regio een energiek, op pop- en dance-gericht radiostation voor een jongere doelgroep. Dit is een mooie volgende stap in de fijne samenwerking die we al jaren hebben met Slam!-eigenaar Mediahuis Radio."

Doelgroep beter bereiken

Volgens station director Martijn Zuurveen heeft Slam! momenteel een hoger marktaandeel in de doelgroep dan in de periode dat de zender landelijk op FM te beluisteren was. "Met de regionale uitbreiding in de Randstad en de extra frequenties in Limburg kunnen we onze doelgroep nog beter bereiken."

Slam! blijft ook via DAB+, digitale kabel, IPTV en online te beluisteren.

Regionale FM-frequenties Slam! per 1 september 2025;

  • Regio Amsterdam: 98.0 FM

  • Regio Alkmaar: 98.3 FM

  • Regio Den Haag: 98.0 FM

  • Midden-Limburg (Roermond): 96.1 FM

  • Zuid-Limburg (Maastricht): 103.2 FM 

www.mediahuisradio.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Joe Public ontwikkelt kerstcommercial ALDI met Andy van der Meijde

06-12-2025 | 20:00:00
De door Joe Public ontwikkelde kerstcommercial van ALDI brengt met Andy van der Meijde brengt dit jaar de boodschap Bij ALDI kan je meer kerst vieren.

Hotel L’Amour ontwikelt Jumbo-kerstcommercial a la Dickens

06-12-2025 | 07:45:00
Hotel L’Amour heeft de Jumbo-kerstcommercial ontwikkeld onder de noemer a la Dickens. De boodschap is dat de mooiste kerst die je kunt wensen, met elkaar is en dat kerst niet helemaal perfect hoeft te zijn

TBWA\NEBOKO ontwikkelt kerstwereld-campagne Albert Heijn

06-12-2025 | 05:45:00
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcampagne van Albert Heijn ontwikkeld waarin emotie, inspiratie, productaanbod, winkelcommunicatie en digital samenkomen in één herkenbare wereld

Natwerk ontwikkelt campagne ‘t Feest begint bij Gall & Gall

06-12-2025 | 02:08:00
Natwerk heeft de feestdagencampagne van Gall & Gall ontwikkeld onder de noemer ’t Feest begint bij Gall & Gall

TBWA\NEBOKO ontwikkelt Staatsloterij-kerstcommercial: Geef elkaar een beetje geluk

06-12-2025 | 01:52:21
TBWA\NEBOKO heeft de kerstcommercial Geef elkaar een beetje geluk voor de Staatsloterij ontwikkelt. Daarmee wil de Staatsloterij uitstralen dat echt geluk niet in het winnen van grote prijzen zit, maar in de warmte en aandacht die we elkaar geven
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.