Selmore en Škoda introduceren Zaterdaggesprekken

Na zaterdaghulp en zaterdagfamilies introduceren Škoda en Selmore het project: zaterdaggesprekken. Een merkinitiatief dat mensen activeert om wat vaker een gesprek te voeren in de auto. Of je nu iets persoonlijks te delen hebt, een conflict wilt vermijden of de behoefte voelt om de band met iemand aan te halen. Carly Wijs, Achram Koutet, Huub Smit, Daniël Boissevain en Jade Olieberg laten zien waarom de auto de ideale plek is om een gesprek te voeren.

Zaterdagkilometers

Uit onderzoek dat Škoda deed in samenwerking met Motivation, blijkt dat de auto de ultieme plek is voor een goed gesprek. Omdat je met elkaar in een afgesloten ruimte zit, zonder afleiding van buitenaf. Je naast elkaar zit, wat minder confronterend is. En je letterlijk hetzelfde perspectief deelt waardoor je sneller op één lijn zit. Dit alles met een omgeving die continu verandert terwijl je rijdt, waardoor het nog makkelijker is om het gesprek op gang te houden. Deze inzichten samen noemen wij de side-by-side theorie.

Zaterdaggesprekken

En op deze inzichten zijn de Zaterdaggesprekken van Škoda gebouwd. Waarmee ze mensen stimuleren om wat vaker een gesprek met elkaar aan te gaan in de auto. Vijf bekende acteurs geven het goede voorbeeld. Zij stappen steeds in wisselende samenstelling en met een andere gespreksopdracht in de elektrische Škoda Enyaq iV. Het bijzondere van deze Zaterdaggesprekken is dat ze volledig zijn geïmproviseerd. Er is niets van tevoren gescript; alle gesprekken zijn spontaan ontstaan.

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore: "We hebben een soort toneel gecreëerd waarin we de omstandigheden voor een gesprek in de auto nabootsen. Het was spannend omdat we niet van tevoren wisten wat de output zou worden. En het is natuurlijk ook heel stoer van Škoda dat ze dit project aandurfden. De enige houvast die we gaven, was een serie gespreksonderwerpen en het volste vertrouwen in de acteurs. Al na de eerste improvisatie wisten we: dit gaat heel bijzonder worden."

Platform zaterdaggesprekken.nl

De improvisaties zijn te zien op zaterdaggesprekken.nl. Daar vind je allerlei soorten gesprekken. Van een grappig gesprek tot een verzoenend gesprek. Van een overtuigend gesprek tot een confronterend gesprek. Elk gesprek laat zien hoe waardevol het is om samen dingen te bespreken in de beslotenheid van een auto. Ook de theorie achter de gesprekken wordt toegelicht.

Zaterdaggesprekken campagne

Het platform wordt aangejaagd met een grote campagne. Ze starten met een pr-offensief waarin resultaten van het Motivaction onderzoek worden belicht. Daaruit blijkt onder meer dat 52 minuten reistijd de ideale lengte is voor het voeren van een goed gesprek. En dat mensen vooral de voorkeur geven aan een gesprek in de auto als het om hartzaken gaat. Zoals het delen van een geheim, het verklaren van de liefde of het uitpraten van een conflict. Met een uitgekiende online en social campagne worden mensen nieuwsgierig gemaakt om naar het platform te gaan. De campagne aanpak is vergelijkbaar met de manier waarop streaming diensten een nieuw format aanjagen. Inclusief teasers en interviews.

Credits:

Klant: Škoda Nederland | Reclamebureau: Selmore Creative Agency | Creatieve Directie: Jakko Achterberg, Niels Westra | Strategie: Caroline van Hoof, Anja Froeling | Account: Josefien Homan | Design: Andrea Volkers | Motion design: Daniel Götz | Bureau editor: Daniel Götz | Bureau producer: Petra Leddy | Bureau online producer: Ellen Vos, Josefien Homan | Verantwoordelijk klant: Joost Kanter, Tessa Missler, Kim Hoekstra | Productie maatschappij: Pink Rabbit | Regie: Allard van der Werff | Producer: Floor Schroeijers | DOP: Gabor Deak | Offline: Allard van der Werff | Online: De grot | Grading: De grot / Joppo | Geluidsstudio: Public Audio | Casting bureau: Henneman | Gesspreksleider: Mustafa Duygulu | Acteurs: Daniël Boissevain, Achraf Koutet, Huub Smit, Jade Olieberg, Carly Wijs | Mediabureau: EssenceMediacom | PR: Manon van den Brand | Website development: 51 North

www.skoda.nl

www.selmore.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon

Selmore wint Tikkie-campagnewedstrijd met Klene Dropjacht

21-07-2025 | 09:40:08
Met het concept voor Klene ontvangt Selmore een mediabudget van 100.000 euro in de Tikkie app.

Tom Stoffels: Pitchen kan zo leuk zijn

01-07-2025 | 11:12:00
Ja, je las het goed: pitchen kan leuk zijn. Er zitten veel elementen in waar ik energie van krijg.

Selmore en Škoda lanceren campagne rond zaterdaggevoel

19-05-2025 | 08:00:00
De campagne roept op om de zaterdag optimaal te benutten, met de slogan Breng je zaterdag tot leven.

Domino’s en Selmore lanceren tweede film in campagne

12-05-2025 | 09:06:00
Na de introductie van een groepje kantoormedewerkers in de eerste film, wordt in de tweede film ingezoomd op hun manager.

AKQA en TBWA winnen meeste Lampen bij ADCN Awards

18-04-2025 | 12:41:00
Tijdens de 59e editie van de ADCN Awards zijn in Theater Amsterdam de meest opvallende campagnes en concepten uit het afgelopen jaar bekroond

Selmore ontwikkelt Pak lekker uit-campagne voor Look-O-Look

17-04-2025 | 18:28:00
De campagne is bedoeld als uitnodiging om het leven minder serieus te nemen en vaker buiten de lijntjes te kleuren.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.