Selmore & DotControl lanceren game voor Škoda

Om de Škoda Elroq bekend te maken in Nederland is een activatiecampagne ontwikkeld: Elroq, paper, scissors! Een interactieve game waarbij heel Nederland, online kan meestrijden en kans maakt op twee jaar lang rijden in een gloednieuwe Škoda Elroq.

Steen, papier, schaar

In de huidige automarkt wordt de ene na de andere elektrische auto geïntroduceerd. Voor Škoda dus zaak om op te vallen. Na het succes van de Škoda Enyaq, verrassen ze Nederland nu met de Škoda Elroq.

Jakko Achterberg, Creative Partner Selmore: "Met Elroq, Paper, Scissors maken we van het wereldbekende spel (steen, papier, schaar), een game. Door middel van ‘hand gestures’ herkent de webcam je handgebaren en strijd je tegen andere Nederlanders om een gloednieuwe Škoda Elroq."

Marcel van Zwieten, Managing Creative Director DotControl: "We hebben AI gesture recognition gekoppeld aan 3D visualisaties van handjes. In de game kun zelf je hand customizen zodat het helemaal jouw hand wordt. Hiermee word je gekoppeld aan een willekeurige speler."

Finale

De game Elroq, Paper, Scissors gaat live op dinsdag 22 oktober. Eén week lang, kun je elke dag meespelen. Doel is om zoveel mogelijk punten te verzamelen met de handgebaren voor de camera van je mobiel, tablet of laptop. Tijdens het spel ontdek je ook nog verborgen trucs om extra punten te verdienen. De finale wordt gespeeld op 1 november waarbij de winnaar zal wegrijden in de nieuwe Škoda Elroq. De game is tot stand gekomen door de samenwerking tussen Selmore en DotControl.

Credits:

Verantwoordelijke bij Škoda Joost de Kanter, Tessa Missler, Emma van Breen | Bureaus: Selmore Creative Agency & DotControl

www.selmore.com

www.dotcontrol.com

www.skoda.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Anja Froeling: Selmore werkt aan bureau van de toekomst

27-11-2025 | 12:19:00
Froeling vertelt hoe Selmore zijn creatieve fundament behoudt, waarom guiding ideas belangrijker zijn dan ooit en hoe de samenwerking met DotControl moet leiden tot een bureau dat in Nederland nog niet bestaat.

Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon

18-11-2025 | 10:11:00
De campagne is eenvoudig opgebouwd: een herkenbare situatie en een filmische setting met een vleugje droge humor

Campagne van Selmore en Just speelt in op jongerencultuur

13-11-2025 | 09:38:32
Selmore Creative Agency heeft voor Just zorgverzekering een nieuwe campagne ontwikkeld die zich richt op digital natives.

Domino’s en Selmore breiden campagne uit met 13 films

10-09-2025 | 14:01:00
Domino’s en creatief bureau Selmore breiden hun Honour The Craving-universum uit met dertien films en een reeks memes.

Zwitserleven speelt in op emotie met Pensioenambities

28-08-2025 | 11:02:00
In deze campagne staan persoonlijke plannen en toekomstdromen centraal in plaats van cijfers en jargon


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.