Screenforce: storytelling is sleutel tot merk- en businessgroei

Reclamebureaus en CMO’s krijgen kans om creativiteit terug te claimen

Tijdens een webinar van The Global TV Group benadrukten Sir John Hegarty en Orlando Wood dat menselijke creativiteit en storytelling belangrijker zijn dan ooit, juist in een tijd waarin technologie en AI een steeds grotere rol spelen. Volgens Hegarty is creativiteit een superkracht die bepalend is voor zakelijk succes, waarbij reclamebureaus en CMO’s zich opnieuw kunnen positioneren als strategische partners in de boardroom.

Orlando Wood onderstreepte dat effectiviteit vooral komt van showmanship: brede, emotionele en verrassende verhalen die merkvoorkeur en groei stimuleren. Televisie en BVOD spelen hierin een sleutelrol, omdat ze de schaal, emotie en tijd bieden die nodig zijn om verhalen te vertellen – iets wat in online media nauwelijks lukt.

De kernboodschap van het webinar: creativiteit is geen luxe, maar essentieel voor groei. Voor bureaus en CMO’s ligt er een unieke kans om storytelling en merkbouw opnieuw centraal te stellen, met televisie als hét podium.

Dit is een samenvatting. Lees het volledige artikel hier.

www.screenforce.nl


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Screenforce: Twee derde van Nederlandse kijktijd gaat naar Total TV

16-12-2025 | 12:11:00
De Global TV Group heeft dit jaar opnieuw cijfers gepubliceerd over het multiplatform-publiek van TV in 20 landen.

[Screenforce] Klassieke tv-series domineren kijkgedrag Amerikaanse GenZ

09-12-2025 | 11:13:00
Uit onderzoek van Hub Entertainment Research blijkt dat Amerikaanse jongeren en jongvolwassenen vaak kiezen voor bekende tv-series met meerdere seizoenen

Audify en Screenforce met zesde editie van Santa Hug voor branchegenoten

08-12-2025 | 16:12:00
Voor de zesde keer organiseren brancheorganisaties Audify (voor de radio/audiosector) en Screenforce (voor de tv/videosector) Santa Hug in de december-maand

Screenforce - Les Binet: focus op ROI remt marketinggroei

03-12-2025 | 11:32:19
Uit een analyse van de IPA Databank blijkt dat 89 procent van de variatie in marketingpayback wordt verklaard door budget en slechts 11 procent door ROI.

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.