Screenforce lanceert SpotDeli voor TV-commercials

Efficiëntere aanlevering en kwaliteitscontrole vanaf 1 april

Screenforce introduceert SpotDeli, een centraal platform voor de intake van TV-commercials en billboards. Het platform stroomlijnt het aanleverproces door een centrale kwaliteitscontrole (QC) en automatische ondertiteling te bieden. Vanaf 1 april kunnen producenten hun commercials en billboards via SpotDeli aanleveren, zonder deze afzonderlijk bij exploitanten zoals Ster, Talpa Network en Ad Alliance in te dienen.

Michel van der Voort, directeur Screenforce: "Met SpotDeli zetten we een belangrijke stap richting een toekomstbestendige en efficiënte werkwijze voor de Nederlandse TV-markt. Dankzij de centrale intake en kwaliteitscontrole besparen producenten, adverteerders, mediabureaus en exploitanten niet alleen tijd, maar verbeteren we ook de kwaliteit van de aangeleverde commercials. Dit zijn de eerste grote stappen voorwaarts voor de sector."

Snelle en geautomatiseerde verwerking

SpotDeli, dat wordt gehost door MediaLab, biedt een directe kwaliteitscontrole op alle geüploade bestanden. Producenten ontvangen direct feedback en een keuringsrapport als een commercial niet aan de technische specificaties voldoet, waardoor aanpassingen sneller kunnen worden doorgevoerd.

Met ruim 600 gebruikers heeft SpotDeli zich in korte tijd bewezen als een efficiënt platform. Het ondersteunt zowel MXF- als MP4-formaten en maakt het mogelijk om meerdere commercials of billboards gelijktijdig te uploaden. Daarnaast kunnen collega’s binnen een organisatie eenvoudig toegang krijgen, wat zorgt voor een overzichtelijke workflow.

Hans de Heus, CEO MediaLab: "Met SpotDeli brengen we een centraal platform dat commercialdistributie efficiënter, toegankelijker en duurzamer maakt. Bij MediaLab zetten we al onze kennis en kunde uit de long-form industrie in om dit platform te hosten en te ondersteunen, zodat producenten en exploitanten optimaal kunnen samenwerken. We zijn dan ook enorm trots dat Screenforce voor MediaLab heeft gekozen om SpotDeli te ontwikkelen en we kijken uit naar alle innovaties en nieuwe inzichten die hieruit voortkomen."

Verbeterde toegankelijkheid met ondertiteling

SpotDeli ondersteunt automatische ondertiteling, wat de toegankelijkheid van commercials vergroot. Dit sluit aan bij de European Accessibility Act (EAA), die voorschrijft dat audiovisuele content voor iedereen toegankelijk moet zijn. Door deze functionaliteit draagt SpotDeli bij aan een inclusievere TV-markt.

www.screenforce.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Screenforce] Klassieke tv-series domineren kijkgedrag Amerikaanse GenZ

09-12-2025 | 11:13:00
Uit onderzoek van Hub Entertainment Research blijkt dat Amerikaanse jongeren en jongvolwassenen vaak kiezen voor bekende tv-series met meerdere seizoenen

Audify en Screenforce met zesde editie van Santa Hug voor branchegenoten

08-12-2025 | 16:12:00
Voor de zesde keer organiseren brancheorganisaties Audify (voor de radio/audiosector) en Screenforce (voor de tv/videosector) Santa Hug in de december-maand

Screenforce - Les Binet: focus op ROI remt marketinggroei

03-12-2025 | 11:32:19
Uit een analyse van de IPA Databank blijkt dat 89 procent van de variatie in marketingpayback wordt verklaard door budget en slechts 11 procent door ROI.

Screenforce: Total Video blijft centraal bij jongeren

25-11-2025 | 10:36:00
Ondanks de groei van online video en sociale platforms besteden jongeren de helft van hun kijktijd aan TV-content.

21 november World Television Day

19-11-2025 | 13:26:00
Op vrijdag 21 november vieren tv-bedrijven wereldwijd World Television Day 2025, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties dat de blijvende impact van televisie benadrukt als bron van informatie, inspiratie en verbinding


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

McDonald's trekt AI-kerstcommercial terug

10-12-2025 | 19:54:00
McDonald's heeft de door TBWA\NEBOKO ontwikkelde kerstcommercial It’s the most terrible time of the year teruggetrokken

HvA-opleidingen lanceren positionering en campagne met Havas Lemz

10-12-2025 | 13:24:00
De opleidingen Communicatie en Creative Business van de Hogeschool van Amsterdam hebben een vernieuwde positionering, huisstijl en instroomcampagne geïntroduceerd

[Vacatures] Ocean Outdoor zoekt een Designer (o.a. 3D & Concept)

10-12-2025 | 08:36:00
Ocean Outdoor is per direct op zoek naar Designer (o.a. 3D & Concept) - Marketing

TBWA\NEBOKO maakt eerste (kerst)campagne voor Lindt LINDOR

10-12-2025 | 07:45:00
TBWA\NEBOKO heeft afgelopen zomer een pitch van Lindt gewonnen en heeft de eerste (kerst)merkcampagne voor onder de noemer Pak uit met Lindt LINDOR ontwikkel

Politie start Operatie 1337 voor werving digitaal talent

09-12-2025 | 15:32:00
De politie zet met Operatie 1337 een online game in om digitaal talent te bereiken
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.