[Screenforce] Hoe aandacht bijdraagt aan de winstgevendheid van reclame

Lumen, expert in het meten van aandacht, en Ebiquity, gespecialiseerd in analyses van media-investeringen, hebben samen onderzocht hoe consumentenaandacht invloed heeft op de winstgevendheid van reclame.

Eerder onderzoek uit het Verenigd Koninkrijk toonde al aan dat aandacht een voorspeller is van online resultaten zoals clicks en conversies. Dit onderzoek gaat een stap verder door te kijken naar de impact op lange termijn, zoals merkeffecten en extra winst. De kernvraag: is er een direct verband tussen aandacht en winstgroei?

De conclusie: aandacht blijkt een krachtige graadmeter te zijn, sterk verbonden met de winstgevendheid van reclame. Door aandacht te combineren met marketing mix modelling krijgen merken heldere inzichten in de factoren die bijdragen aan succes en wordt de impact op ROI inzichtelijk gemaakt.

Lees meer over het onderzoek en de resultaten op de website van Screenforce

Foto: Depositphotos.com

www.screenforce.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Waarom Gen Z sceptisch is over AI-reclame

23-09-2025 | 12:06:00
Jongeren hebben vooral moeite met de echtheid en relevantie van AI-campagnes.

[DutchMedia Podcast] met Michel van der Voort (Screenforce) over de tv-disruptie

19-09-2025 | 16:10:50
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Nederlandse mediasector komt met gezamenlijke aanpak politieke reclames

18-09-2025 | 05:00:00
De grote Nederlandse uitgevers, tv- en radiozenders en buitenreclame-exploitanten verenigd in Audify, Magazine Media Associatie (MMA), NDP Nieuwsmedia, Outreach en Screenforce hebben onder de naam politiekereclame.nl een gezamenlijk platform gelanceerd

VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder

09-09-2025 | 11:49:00
Uit het onderzoek blijkt dat alle bedrijven dezelfde top 3 doelstellingen nastreven: merkbekendheid, omzet en winst.

Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online

09-09-2025 | 00:15:00
Michel van der Voort is algemeen directeur van brancheorganisatie Screenforce. We spreken met hem over de halfjaarcijfers, NMO Kijkonderzoek Fase 2 en meer.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.