[Screenforce] Hoe aandacht bijdraagt aan de winstgevendheid van reclame

Lumen, expert in het meten van aandacht, en Ebiquity, gespecialiseerd in analyses van media-investeringen, hebben samen onderzocht hoe consumentenaandacht invloed heeft op de winstgevendheid van reclame.

Eerder onderzoek uit het Verenigd Koninkrijk toonde al aan dat aandacht een voorspeller is van online resultaten zoals clicks en conversies. Dit onderzoek gaat een stap verder door te kijken naar de impact op lange termijn, zoals merkeffecten en extra winst. De kernvraag: is er een direct verband tussen aandacht en winstgroei?

De conclusie: aandacht blijkt een krachtige graadmeter te zijn, sterk verbonden met de winstgevendheid van reclame. Door aandacht te combineren met marketing mix modelling krijgen merken heldere inzichten in de factoren die bijdragen aan succes en wordt de impact op ROI inzichtelijk gemaakt.

Lees meer over het onderzoek en de resultaten op de website van Screenforce

Foto: Depositphotos.com

www.screenforce.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

21 november World Television Day

19-11-2025 | 13:26:00
Op vrijdag 21 november vieren tv-bedrijven wereldwijd World Television Day 2025, een jaarlijks initiatief van de Verenigde Naties dat de blijvende impact van televisie benadrukt als bron van informatie, inspiratie en verbinding

Tv behoudt sterke positie tussen streaming en social video

11-11-2025 | 15:50:00
Tv scoort in het onderzoek hoger dan streamingdiensten en social video op betrouwbaarheid, redactionele kwaliteit en maatschappelijke relevantie.

Lantern laat zien hoe tv consumentengedrag beïnvloedt

04-11-2025 | 09:08:46
Het project brengt voor het eerst in kaart welke acties consumenten ondernemen nadat zij een tv-commercial hebben gezien

Screenforce: Context bepaalt aandacht voor reclames in december

28-10-2025 | 10:23:30
De analyse laat zien dat reclameblokken rond luchtige of humorvolle programma’s meer kijkers vasthouden dan blokken bij serieuze of zware titels

Screenforce: Supermarkten riskeren stormachtig kerstseizoen

21-10-2025 | 09:50:00
Consumenten zoeken in december naar voordeel en beleving, maar willen niet meer betalen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Vacatures] De Nieuwe Zaak (DNZ) zoekt een SEA Specialist

21-11-2025 | 12:02:00
De Nieuwe Zaak (DNZ) is per direct op zoek naar SEA Specialist - Hybride, Zwolle

Being There wint pitch en lanceert Europese Melitta-campagne

21-11-2025 | 11:33:23
Always up for good coffee gaat deze maand live in NL, Zweden, Duitsland en Frankrijk en wordt via online kanalen, social en op de winkelvloer uitgerold.

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

Glenn da Silva & Bente van Deventer: UNLIKE bouwt merken via social

21-11-2025 | 10:51:25
Glenn da Silva en Bente van Deventer van UNLIKE spreken met Bas Vlugt over de manier waarop social het vertrekpunt vormt voor merkontwikkeling

KPN opent de lijn om te appen met Sint

21-11-2025 | 08:55:21
Via een online ouderportaal kunnen ouders gegevens over hun kinderen invoeren, zoals naam, leeftijd en interesses.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.