
[Screenforce] Disney onthult vier streaming-kijkersgroepen
Disney heeft vier doelgroepsegmenten geïdentificeerd die veel voorkomen in streaming en waarop adverteerders zich kunnen richten. De publiekscategorieën zijn een onderdeel van het Generation Stream: Global Edition-onderzoek van Disney dat door Lucy Gregory, vice-president, audience measurement and insight van Disney Advertising, onthuld werd op de Advertising Week Europe.
Het onderzoek houdt rekening met alle streamers, niet alleen degenen die geabonneerd zijn op Disney+, en bestreek veertien markten wereldwijd met 15.000 respondenten. Vier herkenbare kijkersprofielen en opvallende trends in hoe, wanneer en waarom mensen streamen, bieden waardevolle aanknopingspunten voor adverteerders.
Benieuwd wat social shapers, empathetic escapists en big bingeing betekenen voor jouw mediamix? Lees het volledige artikel op de website van Screenforce.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
VAB-onderzoek: KPI’s verschillen per type adverteerder
Michel van der Voort: Maak tv-inkoop even simpel als online
NMO Kijkonderzoek Fase 2: alleen NPO Start volledig gemeten
Tv-reclamemarkt daalt -8,1 procent tot 390 miljoen in eerste helft 2025
Televisieseizoen vol vertrouwde titels en klassiekers
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam
Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst
KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren
[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter
Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien