Schiphol kiest voor ACT.agency als contentbureau

ACT.agency is gekozen als het contentbureau van Schiphol. Het Amsterdamse bureau wordt de komende jaren verantwoordelijk voor de contentstrategie en ontwikkeling van content voor Schiphol Commercial. De samenwerking is begonnen met de social videocampagne rondom het jaarlijkse Festive season.

Welcome to a world of gifts

Hoewel winkelen vaak niet de primaire reden is voor passagiers om Schiphol te bezoeken, bood de afgelopen Festive Campagne een unieke gelegenheid om de luchthaven tijdens de feestdagen als een aantrekkelijke shopping bestemming te presenteren. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, focust zich op het bieden van cadeau-inspiratie en het aanbieden van aantrekkelijke kortingen aan vertrekkende passagiers. Schiphol was deze periode veranderd tot een feestelijke omgeving, die passagiers uitnodigde tot het doen van hun aankopen voor de feestdagen.

Wat wens jij?

Centraal in de activatie stond de wish gift. Dit is een cadeautje waar je een persoonlijke boodschap kunt inspreken voor iemand die belangrijk voor je is. En die je door je vertrek vanaf Schiphol voor een periode moet missen. Deze verhalen staan dan ook centraal in de video content. Kiki Maaskant, Managing Director van ACT.agency: "De uitdaging om Schiphol's unieke propositie als shoppingbestemming te versterken, is een die we bij ACT.agency met veel enthousiasme aangaan. De social video’s van de Festive Campagne zijn hierin een mooi begin. We kijken er naar uit om veel boeiende content te creëren die de manier waarop passagiers winkelen en hun tijd doorbrengen op Schiphol zal veranderen."

Schiphol als shopping bestemming

Het doel van de samenwerking is om Schiphol in de komende jaren te zien als een verlengstuk van de vakantie-ervaring. Dit geldt niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door. Met een always-on contentstrategie die alle marketingactiviteiten ondersteunt, streeft ACT.agency ernaar om de passagiers te inspireren en in de mood te brengen voorafgaand aan hun reis en tijdens hun verblijf op Schiphol.

Credits:

Opdrachtgever: Schiphol | Verantwoordelijk bij klant: Marieke Gonen-Honig, Ronald van de Worp, Sanne Tebbert | Bureau: ACT.agency | Verantwoordelijk bij bureau: Saskia Schreuders, Renee Bainczyk, Stephan Schut | Media: DEPT | Filmproductie: Popcorn Stories

www.act.agency

www.schiphol.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ICMA 2025 - Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

ICMA 2025 - ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:44
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

ICMA 2025 - App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Danijel Dercksen: Goede content raakt mensen op het juiste moment

12-09-2025 | 15:01:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Danijel Dercksen van ACT.Agency.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers

10-10-2025 | 16:07:15
Een aanzienlijke strategische kloof kost adverteerders miljoenen aan potentiële omzet en bereik. Nieuw onderzoek van DISH Media, ontwikkeld in samenwerking met Janus Strategy & Insights, onthult dat marketeers door het onderbenutten van addressable TV systematisch 31,6 miljoen Amerikaanse volwassenen over het hoofd zien, een segment dat alleen effectief via dit kanaal bereikt kan worden.

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar

10-10-2025 | 10:53:00
Vattenfall lanceert samen met bureau Dawn en 100% het Vattenfall Kamerorkest — een audiovisuele installatie die de disbalans in stroomverbruik hoorbaar maakt

NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft

09-10-2025 | 16:30:00
De Nationale Airsoft Belangen Vereniging (NABV) heeft gaming agency LevelUP Digital gekozen voor de uitvoering van haar merkcampagne We Are Airsoft.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.