Schiphol kiest voor ACT.agency als contentbureau

ACT.agency is gekozen als het contentbureau van Schiphol. Het Amsterdamse bureau wordt de komende jaren verantwoordelijk voor de contentstrategie en ontwikkeling van content voor Schiphol Commercial. De samenwerking is begonnen met de social videocampagne rondom het jaarlijkse Festive season.

Welcome to a world of gifts

Hoewel winkelen vaak niet de primaire reden is voor passagiers om Schiphol te bezoeken, bood de afgelopen Festive Campagne een unieke gelegenheid om de luchthaven tijdens de feestdagen als een aantrekkelijke shopping bestemming te presenteren. De campagne, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO, focust zich op het bieden van cadeau-inspiratie en het aanbieden van aantrekkelijke kortingen aan vertrekkende passagiers. Schiphol was deze periode veranderd tot een feestelijke omgeving, die passagiers uitnodigde tot het doen van hun aankopen voor de feestdagen.

Wat wens jij?

Centraal in de activatie stond de wish gift. Dit is een cadeautje waar je een persoonlijke boodschap kunt inspreken voor iemand die belangrijk voor je is. En die je door je vertrek vanaf Schiphol voor een periode moet missen. Deze verhalen staan dan ook centraal in de video content. Kiki Maaskant, Managing Director van ACT.agency: "De uitdaging om Schiphol's unieke propositie als shoppingbestemming te versterken, is een die we bij ACT.agency met veel enthousiasme aangaan. De social video’s van de Festive Campagne zijn hierin een mooi begin. We kijken er naar uit om veel boeiende content te creëren die de manier waarop passagiers winkelen en hun tijd doorbrengen op Schiphol zal veranderen."

Schiphol als shopping bestemming

Het doel van de samenwerking is om Schiphol in de komende jaren te zien als een verlengstuk van de vakantie-ervaring. Dit geldt niet alleen tijdens de feestdagen, maar het hele jaar door. Met een always-on contentstrategie die alle marketingactiviteiten ondersteunt, streeft ACT.agency ernaar om de passagiers te inspireren en in de mood te brengen voorafgaand aan hun reis en tijdens hun verblijf op Schiphol.

Credits:

Opdrachtgever: Schiphol | Verantwoordelijk bij klant: Marieke Gonen-Honig, Ronald van de Worp, Sanne Tebbert | Bureau: ACT.agency | Verantwoordelijk bij bureau: Saskia Schreuders, Renee Bainczyk, Stephan Schut | Media: DEPT | Filmproductie: Popcorn Stories

www.act.agency

www.schiphol.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Moderne relaties

24-09-2025 | 08:00:00
Moderne relaties maken het leven leuk, maar soms ook niet.

ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:00
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen

[Forum] Wat is goede content?

17-09-2025 | 23:59:00
In de rubriek [Forum] stellen wij bepalende spelers in de markt een actuele vraag. Deze keer stellen we juryleden van de Influencer & Content Marketing Awards 2025 de vraag

Danijel Dercksen: Goede content raakt mensen op het juiste moment

12-09-2025 | 15:01:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Danijel Dercksen van ACT.Agency.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Nasser El Kamouchi: De wake-up call voor marketeers

07-11-2025 | 15:20:00
Succes wordt niet langer bepaald door wie het meeste mediabudget heeft, maar door wie het meest consequent zijn merkverhaal weet te vertellen.

Bob Koigi: De toekomst is voor de menselijke merken

07-11-2025 | 11:12:15
De toekomst is niet voor de merken met de slimste technologie, maar voor de merken die drie tijdloze menselijke principes begrijpen

Fightclub en WeCare lanceren Good for you!

07-11-2025 | 09:33:00
Tijdens deze gratis middagsessie krijgen marketeers een praktische toolkit aangereikt om richting 2026 hun positie te versterken.

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.