Samenwerking OMS en AdsWizz

OMS exclusieve vertegenwoordiger van third-party audioadvertentie-inventory op SoundCloud en Sonos Radio in Nederland

One Media Sales (OMS) gaat een samenwerking aan met AdsWizz, het technologieplatform dat wereldwijd de monetarisering van audiocontent mogelijk maakt.

OMS is vanaf heden de exclusieve third-party vertegenwoordiger van AdsWizz voor de audioadvertentie-inventory op SoundCloud en Sonos Radio in Nederland. OMS is de audiosalesorganisatie van Talpa Network (75 procent) en Mediahuis Radio (25 procent).

Dankzij deze overeenkomst kunnen adverteerders in Nederland de doelgroepen van SoundCloud en Sonos Radio bereiken. SoundCloud trekt een wereldwijde community van muziekliefhebbers aan, met een groeiend publiek in Nederland. Sonos Radio is een streaming radioservice voor Sonos-gebruikers, die luisteraars toegang biedt tot muziekstations, originele shows en tienduizenden live-uitzendingen van over de hele wereld via de Sonos-app.

Met deze nieuwe samenwerking breidt OMS zijn aanwezigheid in digitale audio verder uit en biedt adverteerders in Nederland meer mogelijkheden om hun doelgroepen te bereiken en toegang te krijgen tot premium advertentie-inventory. Deze samenwerking versterkt de positie van OMS als een one-stop-shop voor audio in Nederland, waardoor klanten via één inkoper campagnes kunnen uitzetten over FM, DAB+, streaming audio en podcasts. 

Joris van der Pol, Algemeen Directeur van OMS: “De samenwerking met AdsWizz markeert opnieuw een belangrijke stap in onze strategie om adverteerders het maximale bereik binnen het audiodomein te bieden vanuit één centraal punt. Door SoundCloud en Sonos Radio aan ons portfolio toe te voegen, versterken we niet alleen onze positie, maar bieden we adverteerders ook toegang tot twee iconische merken. Deze uitbreiding van onze inventory is een waardevolle toevoeging voor zowel nieuwe als bestaande klanten.”

Paul Brown, Vice-president European Business & Operations bij AdsWizz: “Wij zijn trots op de samenwerking met OMS om adverteerders in Nederland toegang te geven tot de audioadvertentie-inventory van SoundCloud en Sonos Radio en hun gepassioneerde, groeiende publiek. Adverteerders kunnen nu een geheel nieuw luisterpubliek in Nederland bereiken.”

www.oms.fm

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Kink verliest rechtszaak radiokavels Mediahuis/Talpa Network

01-07-2025 | 23:27:00
Kink, het alternatieve radiostation van Leon Ramaker onder leiding van Jan Hoogesteijn, heeft op alle punten de rechtszaak verloren tegen de vergunningen van de radiofrequenties van Mediahuis Radio en Talpa Network

Talpa Media start advertentieverkoop podcasts Audiohuis

21-01-2025 | 13:47:00
Talpa Media zal per februari 2025 starten met de advertentieverkoop van podcast van Audiohuis

[DutchMedia Podcast] Joris van der Pol over audioreclame

18-01-2025 | 14:00:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Analyse NMO Luisteronderzoek 2024: Radio 10, NPO Radio 2, Qmusic en Radio Veronica dalen, JOE en 538 stijgen

13-01-2025 | 01:41:00
In 2023 hebben zenders als Radio 10, (13+ marktleider) NPO Radio 2, (commercieel marktleider) Qmusic en Radio Veronica marktaandeel ingeleverd, terwijl Radio 538 en nieuwkomer JOE duidelijk aan marktaandeel winnen. Dit blijkt uit een analyse van de NMO Luistercijfers over 2023 van Marketing Report

OMS: primaire doelgroep naar 20-59-jarigen in plaats van 20-49 jaar

10-12-2024 | 00:46:00
One Media Sales (OMS) heeft zijn primaire doelgroep per 1 januari 2025 gewijzigd naar 20- tot 59-jarigen in plaats van 20- tot 49-jarigen

 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.