Ruud Verheijen CEO Wavemaker

GroupM Nederland heeft met onmiddellijker ingang Ruud Verheijen benoemd als CEO van Wavemaker.

In zijn nieuwe rol zal hij verantwoordelijk zijn voor het stimuleren van groei voor de klanten en het team van Wavemaker. Hij zal nauw samenwerken met het getalenteerde team van Wavemaker, GroupM, GroupM Nexus en StudioM om uitzonderlijke resultaten te leveren voor klanten en verder te bouwen aan de reputatie van het bureau als leider in de branche. Ruud zal rapporteren aan GroupM CEO Maiko Valentijn.

Ruud Verheijen: "Ik ben enorm trots en enthousiast om verder te bouwen aan het succes van Wavemaker en GroupM in Nederland, in de rol van CEO, in zo'n spannende tijd voor de industrie. Ik heb echt een passie voor Wavemaker, en kijk uit om aan een cultuur te werken waarin we samen met GroupM een omgeving neerzetten waarin onze talenten gedijen en we onze klanten helpen groeien door middel van media, content, data & technologie".

Maiko Valentijn, CEO GroupM Nederland: "We zijn verheugd om Ruud te promoveren tot CEO. Zijn uitgebreide ervaring en bewezen trackrecord van succes met klanten en business development maken hem de ideale kandidaat om Wavemaker Nederland de toekomst in te leiden. Ik ben zeer verheugd hem te verwelkomen in het GroupM bestuur om samen te werken aan het verder uitbouwen van ons groepsaanbod. Zijn positieve energie is zeer aanstekelijk, ik werk echt graag met hem samen!".

Over Wavemaker 

Wavemaker, onderdeel van GroupM, stimuleert groei voor klanten met hun ‘Positive Provocation’-aanpak. Groei gaat niet vanzelf, Wavemaker provoceert het met hun mix van data, technologie en creativiteit. De Wavemaker-aanpak is wereldwijd consistent.  Door middel van ‘s werelds krachtigste consumentendata weet Wavemaker waar en hoe marketing beslissend kan ingrijpen om merken te helpen meer omzet te behalen. Met 7.200 mensen in 88 markten hebben ze de diepgaande kennis, het vertrouwen en de moed om groei te realiseren voor een aantal van 's werelds meest toonaangevende merken en bedrijven.

www.wavemakerglobal.com/nl

Over GroupM

GroupM is onderdeel van WPP en bestaat uit Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom. Een groep van bureaus met een leidende positie in marketing & media (marktleider volgens Comvergence Data), met GroupM Nexus als in-house digitale expert hub en StudioM als creatief label. De positionering van GroupM is ‘To make advertising work better for people’ en zo de toekomst van het mediavak vorm te geven.

www.groupm.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

WPP Media Nederland en België worden WPP Media Benelux

01-10-2025 | 12:13:00
WPP Media gaat zijn activiteiten in Nederland en België anders organiseren. Tot nu toe werkt WPP Media met gescheiden organisaties in beide landen. WPP Media kondigde aan dat beide entiteiten opgaan in WPP Media Benelux met Maiko Valentijn als CEO

Wednesday’s Mall of Misery trekt ruim 10.000 bezoekers

19-08-2025 | 15:06:18
Westfield Mall of the Netherlands was begin augustus het toneel van een grootschalige activatie rond de Netflix-serie Wednesday.

GroupM verder als WPP Media

30-05-2025 | 08:06:00
GroupM heeft zijn naam per direct omgedoopt tot WPP Media, waarmee het interntionale Britse mediabureau de link met het moederbedrijf WPP onderstreept

Internationale vakbladen: GroupM wordt WPP Media

06-05-2025 | 18:20:00
WPP heeft plannen om GroupM om te dopen tot WPP Media. Dit stellen internationale vakbladen als Adweek, Ad Age en Campaign. GroupM telt labels als Mindshare, EssenceMediacom, Wavemaker, Greenhouse, GroupM Nexus en StudioM

GroupM: This Year Next Year 2024, Dare to Choose over een veranderende AI-wereld

11-11-2024 | 13:18:00
GroupM (WPP) organiseerde op 7 november 2024 voor de 13e keer het This Year Next Year 2024 evenement, met dit jaar de ondertitel Dare to Choose. Marketing Report was in Amsterdam aanwezig en tekende dit verslag op


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.