RTL Nieuws en Entertainment op digitale schermen Clear Channel

Clear Channel Nederland en RTL Nederland zijn een samenwerking aangegaan waarbij nieuws van RTL Nieuws en Entertainment (RTL Boulevard) per 1 augustus op de digitale schermen te zien zal zijn. Het gaat om headlines die op meer dan 630 schermen verspreid door Nederland te zien zijn. Lezers worden uitgenodigd verder te lezen op de app van RTL Nieuws en Entertainment.

Daarmee vervangt RTL Nieuws en Entertainment de content van NU.nl, die sinds mei 2019 op de digitale schermen van Clear Channel te zien was. Overigens is de eigenaar van NU.nl (DPG Media) bezig om RTL Nederland, inclusief RTL Nieuws en Entertainment, over te nemen en is in afwachting van toestemming van de ACM.

De insteek van RTL Nederland en Clear Channel Nederland is om deze samenwerking lang te laten duren, waarbij eind dit jaar een eerste evaluatie zal plaatsvinden. De samenwerking is met gesloten beurzen, wat mogelijk is aangezien RTL Nederland een vaste adverteerder is van Clear Channel.

App en site

RTL Nieuws & Entertainment is de gezamenlijke app en site van RTL Nieuws en RTL Boulevard. De app en site zijn in maart 2024 vernieuwd. Voor eind 2024 volgt nog vernieuwing van RTL Nieuws en RTL Boulevard op televisie. Clear Channel zorgt er via hun digitale schermen voor dat RTL Nieuws & Entertainment met een nog groter publiek gedeeld wordt.

Wierish Debipersad, Commercial Director bij Clear Channel Nederland: "Deze samenwerking maakt onze schermen nog relevanter voor voorbijgangers en daarmee ook aantrekkelijker voor adverteerders. Door het nieuws van RTL te integreren, bieden we actuele en interessante content die mensen dagelijks willen zien."

De technische realisatie is dusdanig vormgegeven dat eenmalig een weblink op de Clear Channel-schermen komt, waarbij de technische experts van RTL Nederland ervoor zorgen dat via deze link de juiste en meest actuele informatie wordt getoond. Mede dankzij een testscherm dat Clear Channel aan RTL Nederland heeft geleverd, kon RTL Nederland deze oplossing uitgebreid testen en optimaliseren op hun eigen kantoor. Het gehele proces is geautomatiseerd.

Ellen van den Berghe, Chief Marketing Officer (CMO) bij RTL: "We zijn ontzettend blij met deze samenwerking met Clear Channel omdat we zo nog meer mensen kunnen bereiken met onze content. De makers van RTL Nieuws en RTL Boulevard doen er alles aan om het laatste nieuws snel, betrouwbaar en begrijpelijk te brengen en hoe mooi is het dat ze hiermee een nog groter publiek bereiken. En natuurlijk hopen we dat het voor velen een reden is om de app RTL Nieuws & Entertainment – voor zover ze dat nog niet hadden gedaan - te downloaden en het nieuws daar te blijven volgen."

www.clearchannel.nl

www.rtl.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Dentsu Benelux presenteert OOH-trendrapport 2025

15-10-2025 | 12:20:00
In het OOH-trendrapport 2025 worden de belangrijkste ontwikkelingen binnen de Out-of-Home-sector voor het komende jaar uiteengezet.

[Vacatures] Bauer Media Outdoor Nederland zoekt een Sales Support

10-10-2025 | 11:45:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

10-10-2025 | 10:58:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland

08-08-2025 | 10:25:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Agency Lead bij Bauer Media Outdoor Nederland 

[Vacatures] Clear Channel zoekt een Business Analist bij Bauer Media Outdoor Nederland

08-08-2025 | 09:29:00
Clear Channel is per direct op zoek naar Business Analist bij Bauer Media Outdoor Nederland 
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Social Media Manager

03-11-2025 | 08:03:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Social Media Manager - Full-time / Part-time · Amsterdam

[Vacatures] Brand Builders zoekt een Projectmanager

03-11-2025 | 07:39:00
Brand Builders is per direct op zoek naar Projectmanager

NCTV en Havas Lemz lanceren campagne Denk vooruit

03-11-2025 | 06:00:00
Consumenten worden zelfstandiger, terwijl hun vertrouwen in merken verder afneemt. De winnaars zijn volgens Havas de merken die dynamic adaptability tonen
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.