Roorda en de Belastingdienst bieden hulp met aangiftecampagne

Het is weer tijd om belastingaangifte te doen. Dit jaar zat Nederland er al vroeg klaar voor: op 1 maart hadden rond 08.00 uur al 100.000 mensen hun aangifte verstuurd. Vaak is het zo geregeld, blijkt maar weer. Toch zijn er ook nog steeds mensen die hulp nodig hebben bij het invullen van de aangifte. Daarom ligt de nadruk in de jaarlijkse aangiftecampagne dit jaar op 'hulp'. De campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau, laat zien dat de Belastingdienst er is om je te helpen als dat nodig is. 

Een beetje extra hulp is nooit ver weg   

In een online video wordt de doelgroep die wel een steuntje in de rug kan gebruiken, gewezen op de verschillende hulpmiddelen van de Belastingdienst. Zo zijn er op de website een heleboel handige checklists te vinden, kun je contact opnemen met de BelastingTelefoon of een afspraak maken bij een belastingdienstbalie bij jou in de buurt. Kortom: een beetje extra hulp is nooit ver weg. Waardoor het iedereen moet lukken om de aangifte vóór 1 mei volledig in te vullen en te versturen.    

Online richt de campagne zich ook op de jongere doelgroep die nog niet zo gewend is om jaarlijks aangifte te doen. Met deze campagne motiveert de Belastingdienst jongvolwassenen om er ook even voor te gaan zitten. Al hebben zij daar zelf misschien nog niet zo’n zin in…  

Naast de online video’s wordt er ook tv, radio, display, print en social ingezet.  

Credits:

Belastingdienst: Paul van der Linde, Ravi Jadnanansing | Bureau: Roorda & Tabula Rasa | Account: Aukje van Nuland, Lisanne Wintgens | Strategie: Antonia Troelstra | Creatie: Tom Klaver, Tom Zwarts, Anne van Andel, Joeri Jansen | Producer: Marcel Ossendrijver |Regie: Ted Alkemade (DrBarefoot) | DOP: Stef Kwinten | Edit: Gert-Willem Visser | Muziek: Thomas Peters (Sounds by Thomas) | Sound design: Marcel Walvisch (FC Walvisch) | Post Productie: Ton Habraken (Squarepxl) | Grading: Koert van der Ploeg (Ronnies) | Fotografie: Chantal Spieard, Niels Stomps (Foto Formation) | Media: Initiative

www.roorda.nl

www.belastingdienst.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Roorda en CoMensha roepen op om mensenhandel uit te sluiten

21-11-2025 | 11:16:00
Het initiatief vraagt aandacht voor signalen van uitbuiting, omdat slachtoffers vaak onzichtbaar blijven. Veel Nederlanders herkennen deze signalen niet

TBWA\NEBOKO houdt huis bij Effies 2025

13-11-2025 | 22:53:00
Woeaaaaah! Het kan bijna niet anders dan dat TBWA\NEBOKO alle Nederlandse Effie-records heeft gebroken

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.