Roorda en de Belastingdienst bieden hulp met aangiftecampagne

Het is weer tijd om belastingaangifte te doen. Dit jaar zat Nederland er al vroeg klaar voor: op 1 maart hadden rond 08.00 uur al 100.000 mensen hun aangifte verstuurd. Vaak is het zo geregeld, blijkt maar weer. Toch zijn er ook nog steeds mensen die hulp nodig hebben bij het invullen van de aangifte. Daarom ligt de nadruk in de jaarlijkse aangiftecampagne dit jaar op 'hulp'. De campagne, ontwikkeld door Roorda Reclamebureau, laat zien dat de Belastingdienst er is om je te helpen als dat nodig is. 

Een beetje extra hulp is nooit ver weg   

In een online video wordt de doelgroep die wel een steuntje in de rug kan gebruiken, gewezen op de verschillende hulpmiddelen van de Belastingdienst. Zo zijn er op de website een heleboel handige checklists te vinden, kun je contact opnemen met de BelastingTelefoon of een afspraak maken bij een belastingdienstbalie bij jou in de buurt. Kortom: een beetje extra hulp is nooit ver weg. Waardoor het iedereen moet lukken om de aangifte vóór 1 mei volledig in te vullen en te versturen.    

Online richt de campagne zich ook op de jongere doelgroep die nog niet zo gewend is om jaarlijks aangifte te doen. Met deze campagne motiveert de Belastingdienst jongvolwassenen om er ook even voor te gaan zitten. Al hebben zij daar zelf misschien nog niet zo’n zin in…  

Naast de online video’s wordt er ook tv, radio, display, print en social ingezet.  

Credits:

Belastingdienst: Paul van der Linde, Ravi Jadnanansing | Bureau: Roorda & Tabula Rasa | Account: Aukje van Nuland, Lisanne Wintgens | Strategie: Antonia Troelstra | Creatie: Tom Klaver, Tom Zwarts, Anne van Andel, Joeri Jansen | Producer: Marcel Ossendrijver |Regie: Ted Alkemade (DrBarefoot) | DOP: Stef Kwinten | Edit: Gert-Willem Visser | Muziek: Thomas Peters (Sounds by Thomas) | Sound design: Marcel Walvisch (FC Walvisch) | Post Productie: Ton Habraken (Squarepxl) | Grading: Koert van der Ploeg (Ronnies) | Fotografie: Chantal Spieard, Niels Stomps (Foto Formation) | Media: Initiative

www.roorda.nl

www.belastingdienst.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

BZK en Roorda lanceren campagne rond stemrecht

06-10-2025 | 08:00:00
In aanloop naar de Tweede Kamerverkiezing op 29 oktober heeft het ministerie van BZK samen met Roorda Reclamebureau een campagne ontwikkeld

Roorda ontwikkelt campagne rond intellectueel eigendom

22-09-2025 | 12:08:23
Vijf publieke organisaties uit België en Nederland zijn gestart met een campagne die ondernemers bewust maakt van de waarde van intellectueel eigendom.

Roorda en Achmed Akkabi werken samen tegen ronselpraktijken

01-09-2025 | 10:00:00
Fase twee van de publiekscampagne Vreemd of Verdacht? is gestart. De campagne waarschuwt jongeren voor criminelen

Hans Bauman: Gouden Esprix bekroont 25 jaar Bob

07-07-2025 | 09:00:00
In gesprek met Bas Vlugt vertelt Hans Bauman over het winnen van een Gouden Esprix met de Bob-campagne, die dit jaar 25 jaar bestaat.
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.