
Ronald McDonald Kinderfonds viert 40-jarig bestaan met film
Verhaal van samenzijn in moeilijke tijden
Het Ronald McDonald Kinderfonds viert zijn 40-jarig bestaan met een animatiefilm die de impact van samenzijn benadrukt. De film, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op een toegankelijke manier het verhaal van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind.
De animatiefilm volgt een jong meisje dat ziet hoe haar familie worstelt met verdriet. In een daad van liefde en vastberadenheid vertrekt ze midden in de nacht met haar huis op avontuur, terwijl haar ouders slapen. De film symboliseert hoe het Ronald McDonald Kinderfonds gezinnen helpt om dicht bij elkaar te blijven in moeilijke tijden.
Miranda Noorlander, adjunct-directeur Ronald McDonald Kinderfonds: "We zorgen ervoor dat families met een ziek kind een plek hebben dicht bij het ziekenhuis, waar ze bij elkaar kunnen blijven, omdat samenzijn het verschil maakt in moeilijke tijden."
Creatieve aanpak en visuele stijl
TBWA\NEBOKO ontwikkelde het concept met als doel het universele gevoel van nabijheid invoelbaar te maken. Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO: "Door een fantasievolle invalshoek te kiezen, konden we een zwaar thema op een lichte en hoopvolle manier brengen, zonder afbreuk te doen aan de emotionele impact."
Ambassadors verzorgde de animatie en visuele stijl. Nick Groeneveld, Head of Animation bij Ambassadors: "We hebben veel warmte en licht gebruikt in onze designs om het verhaal een positieve toon te geven. Het verhaal begint in koele tinten, maar naarmate de zon opkomt, worden de kleuren geleidelijk warmer – een visuele weerspiegeling van het hoofdpersonage, dat steeds dichter bij haar doel komt."
Muziek en verspreiding van de film
De muziek is gecomponeerd door Darre van Dijk en ingezongen door singer-songwriter Judith, die recent tekende bij Sony Music Benelux.
De animatiefilm is te zien op tv, in de bioscoop en online.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
TBWA\NEBOKO ontwikkelt EK-campagne ING
[Vacancy] TBWA/NEBOKO has a position for Post-production Coordinator
TBWA\NEBOKO ontwikkelt campagne voor Becel
TBWA\NEBOKO Bureau van het Jaar bij SAN Accenten 2024
Creatieve motor TBWA lanceert regionale Nissan-unit
Gepubliceerd door: Saskia van Weert