Ronald McDonald Kinderfonds viert 40-jarig bestaan met film

Verhaal van samenzijn in moeilijke tijden

Het Ronald McDonald Kinderfonds viert zijn 40-jarig bestaan met een animatiefilm die de impact van samenzijn benadrukt. De film, ontwikkeld door TBWA\NEBOKO in samenwerking met Ambassadors en Sony Music, vertelt op een toegankelijke manier het verhaal van gezinnen met een ziek of zorgintensief kind. 

De animatiefilm volgt een jong meisje dat ziet hoe haar familie worstelt met verdriet. In een daad van liefde en vastberadenheid vertrekt ze midden in de nacht met haar huis op avontuur, terwijl haar ouders slapen. De film symboliseert hoe het Ronald McDonald Kinderfonds gezinnen helpt om dicht bij elkaar te blijven in moeilijke tijden.

Miranda Noorlander, adjunct-directeur Ronald McDonald Kinderfonds: "We zorgen ervoor dat families met een ziek kind een plek hebben dicht bij het ziekenhuis, waar ze bij elkaar kunnen blijven, omdat samenzijn het verschil maakt in moeilijke tijden."

Creatieve aanpak en visuele stijl

TBWA\NEBOKO ontwikkelde het concept met als doel het universele gevoel van nabijheid invoelbaar te maken. Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\NEBOKO: "Door een fantasievolle invalshoek te kiezen, konden we een zwaar thema op een lichte en hoopvolle manier brengen, zonder afbreuk te doen aan de emotionele impact."

Ambassadors verzorgde de animatie en visuele stijl. Nick Groeneveld, Head of Animation bij Ambassadors: "We hebben veel warmte en licht gebruikt in onze designs om het verhaal een positieve toon te geven. Het verhaal begint in koele tinten, maar naarmate de zon opkomt, worden de kleuren geleidelijk warmer – een visuele weerspiegeling van het hoofdpersonage, dat steeds dichter bij haar doel komt."

Muziek en verspreiding van de film

De muziek is gecomponeerd door Darre van Dijk en ingezongen door singer-songwriter Judith, die recent tekende bij Sony Music Benelux.

De animatiefilm is te zien op tv, in de bioscoop en online.

www.tbwa.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Noah Zeeuw: Merken moeten écht meedoen in cultuur

17-09-2025 | 15:36:00
In aanloop naar de Influencer & Content Marketing Awards 2025 spreken we met de juryleden. Vandaag spreken we met Noah Zeeuw

Hannah Sterke: Het werk voelt jong, vernieuwend, opvallend en heel eigen

10-09-2025 | 16:09:00
Hannah Sterke en Nina Mispelblom Beyer stapten op 1 augustus 2025 als creatieven over van TBWA\Neboko naar ACE. We spreken het duo over hun overstap, prijswinnend werk en hun toekomstplannen

TBWA\NEBOKO x ADNIGHT | Welcome to the OG of Dutch advertising

10-09-2025 | 11:13:00
Stap binnen voor een avond vol rauwe ambitie en originele ideeën

[Vacatures] TBWA zoekt een Brand Coordinator (NL)

05-09-2025 | 09:01:00
TBWA is per direct op zoek naar Brand Coordinator (NL) - Full-time  \  Amsterdam

[Vacatures] TBWA/NEBOKO zoekt een Medior Digital Producer (MAKE)

05-09-2025 | 08:43:00
TBWA\NEBOKO is per direct op zoek naar Medior Digital Producer (MAKE) - Full-time  \  Amsterdam

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.