Ron Sterk per 1 februari 2025 voorzitter NVBF

Ron Sterk wordt per 1 februari 2025 voorzitter van de Nederlandse Vereniging voor Bioscopen en Filmtheaters (NVBF). Daarmee neemt Boris van der Ham – die sinds januari 2022 het voorzitterschap bekleedde – per 31 januari 2025 afscheid van de NVBF. Ron Sterk, die volgens zijn LinkedIn even rustig om zich heen aan het kijken is, nam in augustus 2024 na bijna tien jaar afscheid als CEO van Vue Cinemas Nederland. In die rol was hij ook zeven jaar en tien maanden vice-voorzitter van de NVBF. Van 2009 tot aan 2014 werkte Ron Sterk als Managing Director bij de Nederlandse Vereniging van Bioscoopexploitanten, de oude naam van de NVBF.

Sinds 2007 waren achtereenvolgens Gerrit Ybema (de inmiddels overleden oud-staatssecretaris voor D66), Winnie Sorgdrager (minister van Staat en oud-minister voor D66) en Boris van der Ham (oud-kamerlid voor D66) voorzitter van de NVBF (tot 2015 NVB geheten). Met de keuze voor Ron Sterk kiest de NVBF na achttien jaar weer voor een uit de branche afkomstig persoon die niet politiek gelieerd is.

Het NVBF-bestuur bestaast verder uit Jacques Hoendervangers (algemeen directeur van Pathé Nederland), vicevoorzitter, Martin Ruiter (eigenaar van Heerenstraat Theater, Visum Mundi), penningmeester, Albert Jan Vos (algemeen directeur Luxor Cinemas), Janine Beulink (Managing Director van Filmhuis Bussum), Joost Ligthart (Territory Manager van Vue Cinemas Nederland) en Kassandra Dommisse-Reebergen (Country Manager bij Kinepolis Nederland). Gulian Nolthenius is de directeur van het NVBF-bureau. 

www.denvbf.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Jonathan de Jong: Hoopvolle verhalen maken verschil

02-07-2025 | 12:08:00
In gesprek met Peter Wybenga vertelt Jonathan de Jong over zijn documentaire Human Forever, die hij samen met Teun Toebes maakte.

ASN Bank kiest Alfred voor campagne en landelijke rebranding

01-07-2025 | 15:29:00
ASN Bank introduceert een landelijke campagne, ontwikkeld door bureau Alfred, en opent 116 winkels verspreid over Nederland.

SIRE start campagne tegen vooroordelen over ouder worden

01-07-2025 | 09:09:00
Met Je bent nooit te oud om te leven wil de organisatie het beeld bijstellen dat ouderdom automatisch gepaard gaat met kwetsbaarheid of passiviteit

Alfred haalt Specsavers binnen

23-06-2025 | 11:24:00
Specsavers heeft na een oriëntatie Alfred aangewezen als het creatief bureau en een eerste campagne gelanceerd waarin benadrukt wordt goede oog- en hoorzorg voor iedereen bereikbaar moet zijn

Maurice Schutte: SXSW-label opent deuren voor film

06-06-2025 | 09:14:22
Tijdens South by Southwest (SXSW) in Londen sprak Bas Vlugt met Maurice Schutte
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.