Revolution Ad introduceert 3D-advertentieformaat in Europa

Opgericht door Ramona Ramdaras en Tim van der Bilt, met Ruben Westendorp aan het commerciële roer

Revolution Ad breidt uit naar Europa met een interactief 3D-advertentieformaat dat inspeelt op de afnemende effectiviteit van standaard banners. In combinatie met een programmatisch leveringsplatform belooft het advertentienetwerk betere prestaties voor adverteerders en meer betrokkenheid van gebruikers.

De lancering gaat gepaard met een campagne in Duitsland voor Rituals en de benoeming van Ruben Westendorp als Chief Commercial Officer. Het interactieve formaat stelt gebruikers in staat om productafbeeldingen te draaien en in te zoomen. Volgens Revolution Ad verbeteren de formaten de conversie ten opzichte van traditionele banners.

Technologie ontwikkeld in samenwerking met Nederlandse bureaus

De technologie achter het advertentieformaat is ontwikkeld met The Valley en 270 Degrees. De toolset omvat onder meer realtime personalisatie, virtueel uitproberen, klikbare banners en integraties met DV360 en The Trade Desk. Het format is compatibel met smartphones, tablets en desktops.

Ramona Ramdaras, CEO en oprichter RevolutionAd: "Laten we eerlijk zijn: banneradvertenties zijn dood. Consumenten scrollen langs banners, merken verspillen er budget aan en bureaus zitten vast aan het pushen van formaten die niemand zich herinnert. Revolution Ad levert een premium laag binnen digitale reclame - een advertentieformaat met hoge impact dat door de ruis heen snijdt en aandacht, prestaties en brand lift oplevert - en dat alles terwijl het naadloos integreert met DSP's. Ons nieuwe advertentieformaat biedt volledige creatieve vrijheid voor merken, programmatisch bereik voor reclamebureaus en een betere gebruikerservaring die advertenties weer tot leven brengt."

Ervaren team met reclameachtergrond

Revolution Ad is opgericht door Ramona Ramdaras en Tim van der Bilt. Beiden hebben eerder succesvolle bedrijven in de advertentie-industrie opgericht. Ruben Westendorp, voormalig Director of Sales EMEA bij WeTransfer, is aangesteld om de commerciële groei in Europa te versnellen. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in reclameverkoop en business development.

Eerste campagne in Duitsland

De eerste campagne met het advertentieformaat wordt uitgevoerd in Duitsland voor Rituals. Hiermee wil Revolution Ad het effect van interactieve en prestatiegerichte advertenties aantonen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance: Premium video en SAVOD blijven groeien

23-12-2025 | 19:12:00
Ad Alliance stelt dat er in 2025 een sterke groei was in online videobereik

Alfred Verhoeven: Kerstreclames en diversiteit

22-12-2025 | 12:25:14
Het Britse John Lewis wordt vaak gezien als de "gouden standaard" voor kerstreclames. De BBC zegt zelfs: “they are marking the start of the festive season”

Voorkeursposities op radio verhogen reclameherinnering

19-12-2025 | 09:00:00
Uit recent onderzoek wordt bevestigd dat de eerste twee posities in een reclameblok een positievere impact hebben op reclameherinnering

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SEA Water positioneert Santa als waterambassadeur

23-12-2025 | 10:55:00
Na jarenlange samenwerking met een wereldwijd frisdrankmerk verruilt Santa Claus zijn vertrouwde rol voor een positie bij SEA Water.

Philips en Prusa lanceren Gen Fix in Praag

22-12-2025 | 15:08:00
Philips heeft samen met Prusa Gen Fix gelanceerd Met het programma leren kinderen en gezinnen praktische reparatievaardigheden via 3D-printen

Rodger Werkhoven: Schadenfreudevrije kerst gewenst, allemaal!

22-12-2025 | 11:54:00
Beeld- en mediatechnoloog Rodger Werkhoven droeg op uitnodiging van OpenAI vanaf ’21 bij aan de ontwikkeling van DALL·E en ’t inbouwen ervan in ChatGPT.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Vtwonen

22-12-2025 | 08:16:00
DPG Media is per direct op zoek naar Accountmanager Vtwonen - Amsterdam

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.