Revolution Ad introduceert 3D-advertentieformaat in Europa

Opgericht door Ramona Ramdaras en Tim van der Bilt, met Ruben Westendorp aan het commerciële roer

Revolution Ad breidt uit naar Europa met een interactief 3D-advertentieformaat dat inspeelt op de afnemende effectiviteit van standaard banners. In combinatie met een programmatisch leveringsplatform belooft het advertentienetwerk betere prestaties voor adverteerders en meer betrokkenheid van gebruikers.

De lancering gaat gepaard met een campagne in Duitsland voor Rituals en de benoeming van Ruben Westendorp als Chief Commercial Officer. Het interactieve formaat stelt gebruikers in staat om productafbeeldingen te draaien en in te zoomen. Volgens Revolution Ad verbeteren de formaten de conversie ten opzichte van traditionele banners.

Technologie ontwikkeld in samenwerking met Nederlandse bureaus

De technologie achter het advertentieformaat is ontwikkeld met The Valley en 270 Degrees. De toolset omvat onder meer realtime personalisatie, virtueel uitproberen, klikbare banners en integraties met DV360 en The Trade Desk. Het format is compatibel met smartphones, tablets en desktops.

Ramona Ramdaras, CEO en oprichter RevolutionAd: "Laten we eerlijk zijn: banneradvertenties zijn dood. Consumenten scrollen langs banners, merken verspillen er budget aan en bureaus zitten vast aan het pushen van formaten die niemand zich herinnert. Revolution Ad levert een premium laag binnen digitale reclame - een advertentieformaat met hoge impact dat door de ruis heen snijdt en aandacht, prestaties en brand lift oplevert - en dat alles terwijl het naadloos integreert met DSP's. Ons nieuwe advertentieformaat biedt volledige creatieve vrijheid voor merken, programmatisch bereik voor reclamebureaus en een betere gebruikerservaring die advertenties weer tot leven brengt."

Ervaren team met reclameachtergrond

Revolution Ad is opgericht door Ramona Ramdaras en Tim van der Bilt. Beiden hebben eerder succesvolle bedrijven in de advertentie-industrie opgericht. Ruben Westendorp, voormalig Director of Sales EMEA bij WeTransfer, is aangesteld om de commerciële groei in Europa te versnellen. Hij heeft meer dan vijftien jaar ervaring in reclameverkoop en business development.

Eerste campagne in Duitsland

De eerste campagne met het advertentieformaat wordt uitgevoerd in Duitsland voor Rituals. Hiermee wil Revolution Ad het effect van interactieve en prestatiegerichte advertenties aantonen.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

[Vacancy] Channel Factory has a position for Lead Client Solutions (Benelux)

30-04-2025 | 09:24:00
Channel Factory is directly looking for Lead Client Solutions (Benelux) - Amsterdam, Hybrid

Het einde van Googles Privacy Sandbox

29-04-2025 | 17:10:00
De afgelopen zeven dagen lag Google onder vuur. Op 17 april oordeelde een Amerikaanse rechter dat Google willens en wetens een monopoliepositie heeft verworven en behouden in de adtech-markt.

[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Account Manager Cross Media

28-04-2025 | 09:25:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar Account Manager Cross Media

Alfred Verhoeven: Diversiteit in de gamingwereld

25-04-2025 | 09:47:00
Ik probeer politiek te vermijden als ik het over marketing heb. Maar helaas zijn er te veel zaken die vanuit de overheid de wereld van reclame en communicatie beïnvloeden.

[Vacatures] UNLIKE zoekt een Campaign Projectmanager

25-04-2025 | 09:32:00
UNLIKE is per direct op zoek naar Campaign Projectmanager

Gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.