
Remco van Leen verlaat de NPO
Remco van Leen, de directeur Video van de NPO die sinds begin februari 2024 op non-actief zat, vertrekt per 1 januari 2025. Dit heeft de NPO bekend gemaakt die daarbij benadrukt dat het een beslissing is van Remco van Leen.
Er werd onderzoek gedaan naar de signalen van vermeen grensoverschrijdend gedrag in de periode tot 2014 toen hij werkzaam was bij de toenmalige TROS. Volgens de NPO staan de feiten van het onderzoek een terugkeer bij de NPO niet in de weg.
Frederieke Leeflang, voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO stelt het te waarderen dat hij besloten heeft te verrekken en wenst hem het allerbeste. Ook wijst ze er op dat Remco van Leen een grote bijdrage heeft geleverd aan de gezamenlijke strategie en het versterken van de verbinding tussen het publiek en de NPO.
Remco van Leen werkte sinds maart 2022 voor de NPO en was sinds november 2022 samen met Jojanneke Doorn directeur Video, eerst op interim-basis, waarna de officiële benoeming op 1 november 2023 bekrachtigd werd. Sinds februari 2024 is Jojanneke Doorn prraktisch gezien alleen directeur Video. De Raad van Bestuur van de NPO stelt binnenkort bekend te maken hoe de directie Video zal worden ingevuld.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Minister Gouke Moes (BBB) geeft definitieve toestemming voor NPO Blend
NPO-hervorming omroepverenigingen: geen overeenstemming over vorming omroephuizen
SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers
[DutchMedia Podcast] over geen toezicht politieke reclames, NPO, VI TV & short form
Jet de Ranitz per 1 januari 2026 bestuursvoorzitter NPO
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Marketing Week] Bob Koigi: Addressable tv: de onbenutte goudmijn voor marketeers
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Sales Support bij Bauer Media Outdoor Nederland
[Vacatures] Clear Channel zoekt een Planner (Customer Succes) bij Bauer Media Outdoor Nederland
Dawn en Vattenfall maken stroompieken hoorbaar
NABV kiest LevelUP Digital voor merkcampagne We Are Airsoft
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong