Recordjaar voor radiogroep DGP Media

DPG Media stelt een record te hebben gehaald voor de radiogroep bij de jaarcijfers 2024 van het luisteronderzoek, met het hoogste marktaandeel ooit in de commerciële doelgroep van 20-49 jaar (28,7 procent) mede danzij de start van JOE op 1 september 2023 die voor het eerst een volledig kalenderjaar meedraaide in de onderzoeken.

 Qmusic bereikt record in 20-49 

Qmusic behaalde in 2024 een gemiddeld marktaandeel van 20,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar en is in deze doelgroep de grootste radiozender van Nederland. Op nummer 2 staat Radio 538 met een marktaandeel van 13,9 procent en op nummer 3 staat NPO Radio 2 met 13,0 procent. Met meer dan 12.800.000 unieke luisteraars in 2024 (doelgroep 13+) heeft Qmusic een record gevestigd. Het succes van Qmusic komt mede door de drive time shows. Zo is de ochtendshow van Mattie & Marieke in de doelgroep 20-49 van 06:00 tot 10:00 uur op maandag tot en met vrijdag de grootste ochtendshow van Nederland in 2024 met een marktaandeel van 21,7 procent. Ook de middagshow van Domien staat op maandagen tot en met donderdagen van 16:00 tot 19:00 uur in de doelgroep 20-49 op nummer één met een marktaandeel van 21,4 procent.

Van de Foute 1500 tot Het Verboden Woord 

Roland Snoeijer, Programmadirecteur Radio van DPG Media: “2024 was opnieuw een ijzersterk jaar voor Qmusic. Van de Foute 1500, die werd afgesloten met de terugkeer van Carlo & Irene op de Foute Party, tot Het Verboden Woord en de première van Het Geluid op de grote NS-stations. Daarnaast was er de nieuwe interactieve actie Wanted Domien met Mattie & Domien die live vanuit het TeamNL Huis radio maakten tijdens de Olympische Spelen in Parijs."

JOE

JOE heeft haar marktaandeel in 2024 verhoogd naar 5,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar, een stijging van 280 procent sinds 2023 (1,5 procent). Het afgelopen jaar bereikte JOE ruim 11.200.000 luisteraars. Het radiostation kreeg landelijke dekking met de verkrijging van een landelijke FM- en DAB+-frequentie.

Roland Snoeijer: "We zijn in 2023 met een ambitieus plan begonnen, maar hadden niet durven dromen dat JOE binnen een jaar al zo'n vaste plek heeft gekregen bij wekelijks ruim 2 miljoen luisteraars. JOE heeft succesvol verder gebouwd aan een duidelijk geluid met herkenbare en tijdloze hits uit de ‘70s, ‘80s en ‘90s. En aan een herkenbare programmering met Kai Merckx in de middag en Coen Swijnenberg & Sander Lantinga in de ochtend." 

www.dpgmediagroup.com

www.qmusic.nl

www.joe.nl

Zie ook:

[DutchMedia Podcast]: over overname RTL Nederland & EMF Act

05-07-2025 | 01:00:10
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.

[Column] David de Jong: DPG Media heeft slim spel gespeeld

30-06-2025 | 21:57:00
DPG Media heeft het spel slim gespeeld en de benodigde toestemming van mededingingsautoriteit ACM binnen om RTL Nederland over te nemen. ACM spreekt van strenge voorwaarden en betrokkenen hebben het erover dat dit soort voorwaarden uitzonderlijk zijn

Fusie DPG en RTL NL: Kans of risico voor adverteerders?

30-06-2025 | 14:38:00
Vrijdag is bekend geworden dat de Autoriteit Consument & Markt (ACM) groen licht geeft voor de overname van RTL Nederland door DPG Media.

ACM: DPG Media krijgt vergunning voor overname RTL Nederland

27-06-2025 | 11:26:00
De Autoriteit Consument & Markt heeft DPG Media toestemming gegeven om RTL Nederland over te mogen overnemen van het beursgenoteerde RTL Group (van Bertelsmann)

Gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.