Recordjaar voor radiogroep DGP Media

DPG Media stelt een record te hebben gehaald voor de radiogroep bij de jaarcijfers 2024 van het luisteronderzoek, met het hoogste marktaandeel ooit in de commerciële doelgroep van 20-49 jaar (28,7 procent) mede danzij de start van JOE op 1 september 2023 die voor het eerst een volledig kalenderjaar meedraaide in de onderzoeken.

 Qmusic bereikt record in 20-49 

Qmusic behaalde in 2024 een gemiddeld marktaandeel van 20,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar en is in deze doelgroep de grootste radiozender van Nederland. Op nummer 2 staat Radio 538 met een marktaandeel van 13,9 procent en op nummer 3 staat NPO Radio 2 met 13,0 procent. Met meer dan 12.800.000 unieke luisteraars in 2024 (doelgroep 13+) heeft Qmusic een record gevestigd. Het succes van Qmusic komt mede door de drive time shows. Zo is de ochtendshow van Mattie & Marieke in de doelgroep 20-49 van 06:00 tot 10:00 uur op maandag tot en met vrijdag de grootste ochtendshow van Nederland in 2024 met een marktaandeel van 21,7 procent. Ook de middagshow van Domien staat op maandagen tot en met donderdagen van 16:00 tot 19:00 uur in de doelgroep 20-49 op nummer één met een marktaandeel van 21,4 procent.

Van de Foute 1500 tot Het Verboden Woord 

Roland Snoeijer, Programmadirecteur Radio van DPG Media: “2024 was opnieuw een ijzersterk jaar voor Qmusic. Van de Foute 1500, die werd afgesloten met de terugkeer van Carlo & Irene op de Foute Party, tot Het Verboden Woord en de première van Het Geluid op de grote NS-stations. Daarnaast was er de nieuwe interactieve actie Wanted Domien met Mattie & Domien die live vanuit het TeamNL Huis radio maakten tijdens de Olympische Spelen in Parijs."

JOE

JOE heeft haar marktaandeel in 2024 verhoogd naar 5,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar, een stijging van 280 procent sinds 2023 (1,5 procent). Het afgelopen jaar bereikte JOE ruim 11.200.000 luisteraars. Het radiostation kreeg landelijke dekking met de verkrijging van een landelijke FM- en DAB+-frequentie.

Roland Snoeijer: "We zijn in 2023 met een ambitieus plan begonnen, maar hadden niet durven dromen dat JOE binnen een jaar al zo'n vaste plek heeft gekregen bij wekelijks ruim 2 miljoen luisteraars. JOE heeft succesvol verder gebouwd aan een duidelijk geluid met herkenbare en tijdloze hits uit de ‘70s, ‘80s en ‘90s. En aan een herkenbare programmering met Kai Merckx in de middag en Coen Swijnenberg & Sander Lantinga in de ochtend." 

www.dpgmediagroup.com

www.qmusic.nl

www.joe.nl

Zie ook:

[Vacatures] DPG Media zoekt een Medewerker Commerciële Binnendienst – Zakelijke Klanten

15-12-2025 | 07:40:00
DPG Media is per direct op zoek naar Medewerker Commerciële Binnendienst – Zakelijke Klanten - Best

Giovanni Piccirilli verlaat RTL Nederland (en DPG Media)

12-12-2025 | 13:11:00
Giovanni Piccirilli, CTO van RTL Nederland heeft aangekondigd het bedrijf te verlaten. In de gewijzigde organisatiestructuur met DPG Media is de Vlaamse Frank Mathys die al CTO was van DPG Media, voortaan ook CTO voor de audio- en video-unit waar RTL Nederland onder valt

[Vacatures] Qmusic zoekt een Accountmanager Direct Clients

11-12-2025 | 08:29:00
Qmusic is per direct op zoek naar Accountmanager Direct Clients – Qmusic/ JOE - Amsterdam

Hoe creatief vakmanschap 60 procent nieuw publiek opleverde

11-12-2025 | 08:00:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?

Rossel sluit aan op Ad Manager en vergroot bereik DPG Media

10-12-2025 | 21:00:00
DPG Media opent Ad Manager, het selfserviceplatform voor digitale campagnes, voor de externe partner Rossel in de Franstalig Belgische markt


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.