Recordjaar voor radiogroep DGP Media

DPG Media stelt een record te hebben gehaald voor de radiogroep bij de jaarcijfers 2024 van het luisteronderzoek, met het hoogste marktaandeel ooit in de commerciële doelgroep van 20-49 jaar (28,7 procent) mede danzij de start van JOE op 1 september 2023 die voor het eerst een volledig kalenderjaar meedraaide in de onderzoeken.

 Qmusic bereikt record in 20-49 

Qmusic behaalde in 2024 een gemiddeld marktaandeel van 20,6 procent in de doelgroep 20-49 jaar en is in deze doelgroep de grootste radiozender van Nederland. Op nummer 2 staat Radio 538 met een marktaandeel van 13,9 procent en op nummer 3 staat NPO Radio 2 met 13,0 procent. Met meer dan 12.800.000 unieke luisteraars in 2024 (doelgroep 13+) heeft Qmusic een record gevestigd. Het succes van Qmusic komt mede door de drive time shows. Zo is de ochtendshow van Mattie & Marieke in de doelgroep 20-49 van 06:00 tot 10:00 uur op maandag tot en met vrijdag de grootste ochtendshow van Nederland in 2024 met een marktaandeel van 21,7 procent. Ook de middagshow van Domien staat op maandagen tot en met donderdagen van 16:00 tot 19:00 uur in de doelgroep 20-49 op nummer één met een marktaandeel van 21,4 procent.

Van de Foute 1500 tot Het Verboden Woord 

Roland Snoeijer, Programmadirecteur Radio van DPG Media: “2024 was opnieuw een ijzersterk jaar voor Qmusic. Van de Foute 1500, die werd afgesloten met de terugkeer van Carlo & Irene op de Foute Party, tot Het Verboden Woord en de première van Het Geluid op de grote NS-stations. Daarnaast was er de nieuwe interactieve actie Wanted Domien met Mattie & Domien die live vanuit het TeamNL Huis radio maakten tijdens de Olympische Spelen in Parijs."

JOE

JOE heeft haar marktaandeel in 2024 verhoogd naar 5,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar, een stijging van 280 procent sinds 2023 (1,5 procent). Het afgelopen jaar bereikte JOE ruim 11.200.000 luisteraars. Het radiostation kreeg landelijke dekking met de verkrijging van een landelijke FM- en DAB+-frequentie.

Roland Snoeijer: "We zijn in 2023 met een ambitieus plan begonnen, maar hadden niet durven dromen dat JOE binnen een jaar al zo'n vaste plek heeft gekregen bij wekelijks ruim 2 miljoen luisteraars. JOE heeft succesvol verder gebouwd aan een duidelijk geluid met herkenbare en tijdloze hits uit de ‘70s, ‘80s en ‘90s. En aan een herkenbare programmering met Kai Merckx in de middag en Coen Swijnenberg & Sander Lantinga in de ochtend." 

www.dpgmediagroup.com

www.qmusic.nl

www.joe.nl

Zie ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

EssenceMediacom en StudioM ontwikkelen Dr. Oetker-campagne Willie’s Bakfeest

04-11-2025 | 17:01:00
Dr. Oetker en Stichting Jarige Job slaan opnieuw de handen ineen voor een campagne die draait om geven, samen bakken en het vieren van ieder kind.

DDB en Transavia lanceren platform: Niet normaal gewoon

04-11-2025 | 11:00:00
Na een gewonnen pitch eerder dit jaar presenteert DDB Amsterdam het merkplatform voor Transavia: Niet normaal gewoon

Twenty Two ontwikkelt wervingscampagne PostNL

04-11-2025 | 10:16:00
De campagne is bedoeld om post- en pakketbezorgers aan te trekken en laat zien hoe de functie kan passen bij uiteenlopende levensfasen en situaties.

[Vacatures] Crocodile Agency zoekt een Sr. Content Creator

04-11-2025 | 07:33:00
Crocodile Agency is per direct op zoek naar Sr. Content Creator - 32–40 uur · Amsterdam

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Laura Heerlien

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.