RCA wordt Cartel Agency en lanceert vier bureaus

RCA gaat voortaan verder als Cartel Agency. Tegelijkertijd lanceert het bedrijf een agencygroep onder de naam Friends of Cartel. Naast Cartel Agency starten vier gespecialiseerde bureaus binnen dit collectief.

Tom Van den Bergh, CEO: "Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen."

Vier bureaus actief onder de vlag van Friends of Cartel

De naamsverandering volgt op de eerdere samenwerking met HeadOffice en de participatie van Glowi. Cartel Agency wordt het leidende bureau binnen de groep en richt zich op merkontwikkeling en campagnes. Onder de klanten bevinden zich onder andere Wibra, BelOrta en Het Poetsbureau.

Friends of Cartel fungeert als overkoepelend platform waarbinnen gespecialiseerde bureaus hun positie verder kunnen versterken.

Ruimte voor specialisatie binnen het collectief

Naast Cartel Agency gaan vier bureaus aan de slag binnen Friends of Cartel:

  • Cartel Works: richt zich op employer branding en recruitmentmarketing
  • HeadOffice: actief in contentmarketing en custom publishing
  • Lex&Turner: gespecialiseerd in branding en design
  • RCA PR: verantwoordelijk voor corporate en lifestyle PR, influencer marketing en crisiscommunicatie

RCA PR zal daarnaast de opgebouwde merkidentiteit van RCA blijven uitdragen.

Gelaagdheid van de naam Cartel

Tom Van den Bergh: "Oorspronkelijk betekent Cartel een samenwerking. Een vereniging van vakmensen. En dat is exact wat wij zijn: een collectief van jonge wolven en doorwinterde experten. Mensen die kiezen voor het metier. Voor het ambacht van merken, marketing en communicatie."

De rebranding moet bijdragen aan verdere groei, zichtbaarheid en het aantrekken van talent.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

ZUID benoemd tot Webflow Enterprise Partner in de Benelux

03-11-2025 | 17:48:45
De Enterprise Partner-status is de hoogste erkenning binnen het Webflow-partnerprogramma

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Dentsu voorspelt mensgerichte koers voor media en merk

03-11-2025 | 12:14:00
De centrale boodschap: hoe snel technologie ook verandert, menselijk gedrag blijft het startpunt voor effectieve media- en marketingkeuzes.

Peter van Wijnaerde: Budgetproblemen? Daar heb ik iemand voor

03-11-2025 | 11:20:00
Wie mij een beetje kent, weet het. Ik geniet van budgetteren. Niet omdat ik goed ben in cijfertjes, maar omdat het dromen is in getallentaal.

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.