RCA wordt Cartel Agency en lanceert vier bureaus

RCA gaat voortaan verder als Cartel Agency. Tegelijkertijd lanceert het bedrijf een agencygroep onder de naam Friends of Cartel. Naast Cartel Agency starten vier gespecialiseerde bureaus binnen dit collectief.

Tom Van den Bergh, CEO: "Wij kiezen hierin resoluut voor experts en expertises, voor mensen en vakmanschap. Hebben we altijd gedaan, zullen we altijd doen."

Vier bureaus actief onder de vlag van Friends of Cartel

De naamsverandering volgt op de eerdere samenwerking met HeadOffice en de participatie van Glowi. Cartel Agency wordt het leidende bureau binnen de groep en richt zich op merkontwikkeling en campagnes. Onder de klanten bevinden zich onder andere Wibra, BelOrta en Het Poetsbureau.

Friends of Cartel fungeert als overkoepelend platform waarbinnen gespecialiseerde bureaus hun positie verder kunnen versterken.

Ruimte voor specialisatie binnen het collectief

Naast Cartel Agency gaan vier bureaus aan de slag binnen Friends of Cartel:

  • Cartel Works: richt zich op employer branding en recruitmentmarketing
  • HeadOffice: actief in contentmarketing en custom publishing
  • Lex&Turner: gespecialiseerd in branding en design
  • RCA PR: verantwoordelijk voor corporate en lifestyle PR, influencer marketing en crisiscommunicatie

RCA PR zal daarnaast de opgebouwde merkidentiteit van RCA blijven uitdragen.

Gelaagdheid van de naam Cartel

Tom Van den Bergh: "Oorspronkelijk betekent Cartel een samenwerking. Een vereniging van vakmensen. En dat is exact wat wij zijn: een collectief van jonge wolven en doorwinterde experten. Mensen die kiezen voor het metier. Voor het ambacht van merken, marketing en communicatie."

De rebranding moet bijdragen aan verdere groei, zichtbaarheid en het aantrekken van talent.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Cogonez aan de slag voor Biota Nutri

04-07-2025 | 12:31:00
Biota Nutri heeft communicatiebureau Cogonez geselecteerd als strategisch partner.

Ik rookte nog weleens een jointje

04-07-2025 | 08:55:23
In deze serie geven we een ‘taste of our excellence’ met 5 korte vragen. Deze keer: Tony Dočekal, een getalenteerde fotograaf

TEAM LEWIS zet Sarcasper in voor Stayokay-campagne

03-07-2025 | 14:33:00
Stayokay en bureau TEAM LEWIS starten een campagne die laat zien dat de hostelketen meer biedt dan de standaard verwachtingen.

Joe Public lanceert XXL Voordeelweken-campagne voor ALDI

03-07-2025 | 12:31:48
In de commercial staat een klant centraal die voor het eerst boodschappen doet bij ALDI en verrast is door het aanbod aan grote verpakkingen en voordeelacties.

ACE Social krijgt social media van Kruidvat onder beheer

03-07-2025 | 12:21:03
Naast de social media strategie werkt ACE Social ook samen met Kruidvat op het gebied van PR.

 

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.