Radiostation JOE sponsor van PSV

Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden. De samenwerking wordt voor minimaal één jaar aangegaan.

Muziek en voetbal

Dit partnership is volgens JOE en PSV ontstaan vanuit de gemeenschappelijke visie dat voetbal en muziek elkaar verbinden en versterken. Voetbal en muziek maken emoties los en verbinden mensen met elkaar. Het komende seizoen zal JOE met PSV werken aan verschillende initiatieven waarin muziek een rol speelt.

1 miljoen euro en Feyenoord

Volgens het Eindhovens Dagblad (net als JOE onderdeel van DPG Media) is met het sponsorship circa 1 miljoen euro gemoeid. Dezelfde krant geeft aan dat JOE ook mouwsponsor en music partner zal worden van voetbalclub Feynoord. JOE zelf meldt daarover op zijn LinkedIn binnenkort nog een club bekend te maken die muzikaal zal worden ondersteund.

Brainport Eindhoven, Puma en 50+ Mobiel blijven de andere shirtsponsors van PSV.

Gevoel

Mark de Deugd, Marketing Director van JOE en Qmusic bij DPG Media: “Bij voetbal hoort muziek en JOE snapt dat als geen ander. Bij voetbal en muziek denk je aan beleving, feest, zingen en emotie. Het gejuich na een goal is net zo intens als het meezingen met een grote hit.

Dat gevoel en die verbondenheid is wat we met deze samenwerking willen versterken. We zijn dan ook enorm trots op deze samenwerking, waarin sterke merken hun krachten bundelen. We kijken ernaar uit om zowel PSV als de supporters te gaan vermaken met muzikale activaties.”

Frans Janssen, commercieel directeur van PSV: “Als radiostation staat JOE, net zoals PSV, midden in de samenleving. Voetbal en muziek hebben veel met elkaar gemeen; het geeft mensen energie en beleving en zorgt voor verbinding. Deze samenwerking biedt veel mogelijkheden om onze fans op én rondom wedstrijddagen te verrassen en te enthousiasmeren.”

PSV is afgelopen seizoen landskampioen geworden.

www.joe.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Hoe challenger-merken de aandacht winnen

10-07-2025 | 09:06:00
In de strijd om aandacht hebben grote, gevestigde merken een duidelijke voorsprong: zij zijn top-of-mind, krijgen makkelijker aandacht

Crossmediale campagne vergroot bereik Discovery-serie

09-07-2025 | 15:09:00
Discovery wilde haar serie Jeroen’s Abandoned Adventures met Jeroen van Koningsbrugge groots lanceren.

DPG Media en StudioM maken docuserie over Audio Obscura

08-07-2025 | 14:49:00
DPG Media en StudioM werken samen aan een branded content-campagne voor CUPRA, in samenwerking met Audio Obscura.

[DutchMedia Podcast]: over overname RTL Nederland & EMF Act

05-07-2025 | 01:00:10
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Betting Wonen vergroot zichtbaarheid met campagne

01-07-2025 | 14:34:00
Betting Wonen, al 90 jaar een vertrouwd adres in de Achterhoek voor comfortabel wonen, wilde haar merk nieuw leven inblazen.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.