Radiostation JOE sponsor van PSV

Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden. De samenwerking wordt voor minimaal één jaar aangegaan.

Muziek en voetbal

Dit partnership is volgens JOE en PSV ontstaan vanuit de gemeenschappelijke visie dat voetbal en muziek elkaar verbinden en versterken. Voetbal en muziek maken emoties los en verbinden mensen met elkaar. Het komende seizoen zal JOE met PSV werken aan verschillende initiatieven waarin muziek een rol speelt.

1 miljoen euro en Feyenoord

Volgens het Eindhovens Dagblad (net als JOE onderdeel van DPG Media) is met het sponsorship circa 1 miljoen euro gemoeid. Dezelfde krant geeft aan dat JOE ook mouwsponsor en music partner zal worden van voetbalclub Feynoord. JOE zelf meldt daarover op zijn LinkedIn binnenkort nog een club bekend te maken die muzikaal zal worden ondersteund.

Brainport Eindhoven, Puma en 50+ Mobiel blijven de andere shirtsponsors van PSV.

Gevoel

Mark de Deugd, Marketing Director van JOE en Qmusic bij DPG Media: “Bij voetbal hoort muziek en JOE snapt dat als geen ander. Bij voetbal en muziek denk je aan beleving, feest, zingen en emotie. Het gejuich na een goal is net zo intens als het meezingen met een grote hit.

Dat gevoel en die verbondenheid is wat we met deze samenwerking willen versterken. We zijn dan ook enorm trots op deze samenwerking, waarin sterke merken hun krachten bundelen. We kijken ernaar uit om zowel PSV als de supporters te gaan vermaken met muzikale activaties.”

Frans Janssen, commercieel directeur van PSV: “Als radiostation staat JOE, net zoals PSV, midden in de samenleving. Voetbal en muziek hebben veel met elkaar gemeen; het geeft mensen energie en beleving en zorgt voor verbinding. Deze samenwerking biedt veel mogelijkheden om onze fans op én rondom wedstrijddagen te verrassen en te enthousiasmeren.”

PSV is afgelopen seizoen landskampioen geworden.

www.joe.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.

Voorkeursposities op radio vergroten herinnering spot

28-10-2025 | 11:17:00
Commercials die aan het begin van een blok staan, blijven duidelijk beter hangen bij luisteraars. Dat effect geldt ongeacht spotlengte
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

[Interview] Carolien Bos (Menzis): er voor iemand zijn is de kern

31-10-2025 | 15:07:00
Carolien Bos is directeur klant & markt bij zorgverzekeraar Menzis. Onlangs kondigde Menzis aan de door N=5 ontwikkelde campagne Dan is er Menzis te lanceren en voor een andere positionering te kiezen met de missie Wij kiezen voor de mens. We spreken met Carolien Bos hierover

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager (HBO · 32/40 uur) Arnhem 

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.