Radiostation JOE sponsor van PSV

Het landelijke radiostation JOE (van DPG Media) zal per 1 juli 2025 mouwsponsor en official music partner worden van PSV. Daarnaast zal JOE de club actief ondersteunen met muzikale activaties rondom wedstrijden. De samenwerking wordt voor minimaal één jaar aangegaan.

Muziek en voetbal

Dit partnership is volgens JOE en PSV ontstaan vanuit de gemeenschappelijke visie dat voetbal en muziek elkaar verbinden en versterken. Voetbal en muziek maken emoties los en verbinden mensen met elkaar. Het komende seizoen zal JOE met PSV werken aan verschillende initiatieven waarin muziek een rol speelt.

1 miljoen euro en Feyenoord

Volgens het Eindhovens Dagblad (net als JOE onderdeel van DPG Media) is met het sponsorship circa 1 miljoen euro gemoeid. Dezelfde krant geeft aan dat JOE ook mouwsponsor en music partner zal worden van voetbalclub Feynoord. JOE zelf meldt daarover op zijn LinkedIn binnenkort nog een club bekend te maken die muzikaal zal worden ondersteund.

Brainport Eindhoven, Puma en 50+ Mobiel blijven de andere shirtsponsoren van PSV.

Gevoel

Mark de Deugd, Marketing Director van JOE en Qmusic bij DPG Media: “Bij voetbal hoort muziek en JOE snapt dat als geen ander. Bij voetbal en muziek denk je aan beleving, feest, zingen en emotie. Het gejuich na een goal is net zo intens als het meezingen met een grote hit.

Dat gevoel en die verbondenheid is wat we met deze samenwerking willen versterken. We zijn dan ook enorm trots op deze samenwerking, waarin sterke merken hun krachten bundelen. We kijken ernaar uit om zowel PSV als de supporters te gaan vermaken met muzikale activaties.”

Frans Janssen, commercieel directeur van PSV: “Als radiostation staat JOE, net zoals PSV, midden in de samenleving. Voetbal en muziek hebben veel met elkaar gemeen; het geeft mensen energie en beleving en zorgt voor verbinding. Deze samenwerking biedt veel mogelijkheden om onze fans op én rondom wedstrijddagen te verrassen en te enthousiasmeren.”

PSV is dit seizoen landskampioen geworden.

www.joe.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

DPG Media en Tribe Company starten videoserie Padelpraat

20-06-2025 | 11:20:30
De reeks laat kijkers kennismaken met padel, dat in Nederland sterk in opkomst is

3 uitdagingen van de B2B-markt en hoe jij hierop inspeelt

20-06-2025 | 10:19:33
Het onderzoek toont aan dat zakelijke beslissers sterk behoefte hebben aan richting en duiding.

Hoe Nederland kiest, koopt en kookt: 3 inzichten

19-06-2025 | 14:27:14
Waarom kiezen ze voor een bepaalde winkel of juist voor een specifiek product?

Waarom challenger-merken harder moeten strijden om aandacht

18-06-2025 | 15:07:57
Het winnen van aandacht is een van de grootste uitdagingen voor merken in een competitieve advertentiemarkt.

DPG Media zet eigen journalisten in campagne ADR-kranten

17-06-2025 | 16:30:00
Onder het motto Da’s pas thuiskomen benadrukken de deelnemende kranten de waarde van lokale journalistiek.
 

 

Gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.