Qmusic Limburg blijft in Limburg op FM en DAB+

QMusic Limburg blijft de komende jaren te beluisteren op FM en DAB+ in de provincie Limburg. Hiertoe hebben Radio Limburg 97FM BV (Zuidelijke Media Groep) en DPG Media (Qmusic) hun overeenkomst verlengd. DPG Media noemt Qmusic Limburg het best beluisterde Nederlandse niet-landelijke commerciele radioprogramma. De radiozender haalde in juni gemiddeld 0,7 procent marktaandeel (13+).

Radio Limburg 97FM BV wist in Limburg twee frequentiekavels en in Noord-Holland/Den Haag één frequentiekavel te bemachtigen. In Noord-Holland en Den Haag zal Slam! uitzenden op dit kavel, zoals het thans ook doet op het huidige frequentiekavel in de Randstad. Wat er met het tweede Limburgse kavel zal gebeuren is nog onduidelijk. Radio Limburg 97FM BV is voor 75 procent in handen van Michael Bartelet en voor 25 procent van DPG Media.

Qmusic Limburg startte in 2014 en is een aparte versie van Qmusic. De vernieuwde samenwerking is opvallend aangezien in de eerdere beleidsregels was opgenomen dat landelijke merken niet langer regionaal op FM mogen worden ingezet.

Tolerant Commissariaat

Aangezien het Commissariaat voor de Media als toezichthouder nauwelijks aan effectieve handhaving doet en een zeer tolerant beleid voert, staat deze toezichthouder toe dat landelijke merken worden gebruikt als de invulling maar grofweg anders is. Toenmalig minister Dirk Beljaart (PVV) had echter bij de veiling een andere insteek.

Qmusic Limburg zendt niet dezelfde programmering uit als het landelijke Qmusic, maar zendt wel een aantal programma's van Qmusic op andere tijdstippen uit zoals de Top 40, Het Foute Uur en de Q-Top 500 Zomer. Daniel Smulders heeft een dagelijks ochtendprogramma op Qmusic Limburg.

Michael Bartelet, eigenaar van Radio Limburg 97FM (Zuidelijke Media Groep): “Qmusic Limburg is niet meer weg te denken uit het dagelijks leven van veel Limburgers. We zijn blij dat we met Qmusic kunnen blijven samenwerken aan een programma dat naast veel luisterplezier ook bijdraagt aan de pluriformiteit van het regionale medialandschap. Het opnieuw verwerven van de Limburgse radiovergunningen biedt ons de ruimte om hierin verder te investeren.”

Robert Bernink, Algemeen Directeur Radio bij DPG Media: “De succesvolle samenwerking met Radio Zuidelijke Media Groep laat zien hoe waardevol het is wanneer een bekend radiomerk en hitstation regionale relevantie krijgt. We zijn trots dat we samen Qmusic Limburg hebben kunnen laten groeien tot een station dat écht dicht bij de Limburgse luisteraars staat. Dit partnerschap is een mooi voorbeeld van hoe we lokaal maatwerk kunnen bieden binnen een sterk landelijk platform.”

Reclame

De landelijke reclames worden verzorgd door DPG Media en de regionale reclames worden ingevuld door CMC Media uit Roermond.

www.qmusiclimburg.nl

www.dpgmedia.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

[Vacatures] Qmusic zoekt een Video-Editor

24-11-2025 | 07:41:00
Qmusic is per direct op zoek naar Video-Editor - Amsterdam

Cosmopolitan wint goud bij Mercurs 2025

20-11-2025 | 22:30:00
Cosmopolitan (Hearst Netherlands) won goud, gevolgd door See All This (See All This Publishing) met zilver en Libelle (DPG Media) met brons.

Influencer & Content Marketing Awards 2025 | De Winnaars

20-11-2025 | 14:43:00
De prijzen bekronen onderscheidend werk in contentmarketing en influencermarketing, in zowel campagnerubrieken als bureaucategorieën.

Whazzup?! in Media #10: Is Nederland klaar voor social commerce?

20-11-2025 | 13:46:00
In de 10e aflevering van Whazzup?! in Media praten Roger Verdurmen en René Zeedijk je bij over de opkomst van social commerce in Nederland

Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma

20-11-2025 | 11:36:00
Zowel NDP Nieuwsmedia als 22 nieuwsmediaorganisaties gezamenlijk hebben brieven gestuurd aan informateur Sybrand Buma om hem op te roepen dat een volgende regering werk maakt van mediabeleid
 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert

Hotel L’Amour ontwikkelt derde hoofdstuk in ANWB-serie

25-11-2025 | 10:10:00
Het is het derde hoofdstuk in de serie ANWB helpt Nederland op weg, waarin de organisatie laat zien dat ondersteuning verder gaat dan pech onderweg.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.