Publicis Groupe ontwikkelt influencermarketingcampagne voor LU

Koekmerk LU kondigt een samenwerking met een van de karakteristieke families van Nederland aan. Samen met de vijftienkoppige Froger-familie streeft LU naar het bij elkaar brengen van families en het koesteren van die magische momenten. Nooit eerder vonden Nederlanders familie zo’n belangrijk onderdeel van hun identiteit. Vanuit dit inzicht heeft LU samen met Publicis Groupe Benelux een campagne ontwikkeld die herkenbare familiemomenten benadrukt. 

FamiLU Froger

René Froger: "We zijn met veel, steeds meer zelfs, en hebben ook nog eens allemaal een sterk eigen karakter. Dat mag en kan, zolang we elkaar blijven respecteren, voor elkaar blijven zorgen en elkaar niet uit het oog verliezen. Deze samenwerking met LU is voor ons een logische match; de koekjes van LU eten wij al jaren en de diversiteit van het assortiment zien we terug in ons gezin."

Rhandy Biemans, Marketing Lead LU Nederland: "In de FamiLU campagne focussen we ons op het bereiken van families, deze zijn altijd al een belangrijke doelgroep van het LU merk zijn geweest. LU staat al sinds 1846 voor authentiek gebakken koekjes en snacks... Met veel liefde en zorg brengen we al decennialang onze karakteristieke koekjes en snacks naar de Nederlandse consument. Door de samenwerking met de karaktervolle familie Froger geven we onze nationale campagne “Tijd voor famiLU” een extra boost én komt Nederland erachter welk karakter uit de familie welk karaktervol koekje van LU als favoriet heeft. Zo ontdekten we dat al voor de eerste gesprekken met de familie dat René Froger al jarenlang groot fan van LU Bastogne is en Nastasja op haar beurt regelmatig geniet van de LU Scholiertjes, wat deze campagne erg authentiek maakt!"

Werner van Reck, Creative Director Publicis Groupe Benelux: "Met deze campagne hebben we binnen Publicis Benelux een feilloze integratie van diverse disciplines laten zien. Vanuit een creatief concept uit de koker van Publicis België, heeft het Nederlandse PR & Influence team de samenwerking met De Frogers geïnitieerd en vormgegeven en is Boomerang als onderdeel van Publicis Groupe verantwoordelijk gesteld voor de productie van de assets."

www.publicisgroupe.nl

www.lu.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Publicis Groupe viert 100 jaar met AI-film over veerkracht

04-12-2025 | 14:09:27
Onder leiding van Publicis Conseil vertelt de productie A Lion Never Gives Up het verhaal van een eeuw vol transformatie, vastberadenheid en heruitvinding, van de oprichting in Montmartre tot de opkomst van kunstmatige intelligentie.

Publicis Groupe helpt MediaMarkt aan sterk werkgeversmerk

02-12-2025 | 10:03:30
Onder de pay-off Dát is nou MediaMarkt laat de organisatie zien hoe het echt is om er te werken.

Mondelez investeert 40 miljoen in AI voor marketingefficiëntie

27-10-2025 | 14:03:00
Snacksproducent Mondelez investeert meer dan 40 miljoen dollar in een AI-tool die de kosten voor reclameproductie met 30 tot 50 procent moet verlagen.

Heineken en LePub spelen met AI-vriendschap

21-10-2025 | 11:46:00
De bierbrouwer zet het contrast neer tussen kunstmatige verbondenheid en het merkstandpunt dat échte vrienden ontstaan aan een échte bar met een echt bier.

Deepti Velury CEO Global Production bij Publicis Groupe

06-10-2025 | 10:40:03
In deze rol gaat Velury leidinggeven aan de contentstudio’s, internationale productiehubs en AI-platforms van het bedrijf


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank

15-12-2025 | 16:13:14
Centraal staat de rol die de bank speelt op dagelijkse momenten die voor klanten van belang zijn.

Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise

15-12-2025 | 12:01:51
De kledinglijn met abstracte designs maakt het merkverhaal zichtbaar op de werkvloer en versterkt het werkgeversmerk.

NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne

15-12-2025 | 11:27:00
NOISE maakt onderdeel uit van het Only-netwerk en bestaat deze maand 20 jaar.

[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent

15-12-2025 | 09:23:00
Key Agency is per direct op zoek naar een Community Manager / Webcare Agent - 5-15 uur per week - Remote

Bruut en Rraarr lanceren documentaire voor Over Morgen

15-12-2025 | 09:20:00
De campagne stelt de menselijke waarde van zorg centraal en toont het dagelijks werk van zorgmedewerkers van dichtbij.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.