
Prem Radhakishun start 1 november dagelijks bij Radio4all met Premtime
Prem Radhakishun start op 1 november 2023 met zijn dagelijks radioprogramma bij Radio4All van 09:00 tot 12:00 uur. De radiozender van Joost Zuurbier zal officieel per januari 2024 volledig van start gaan en wil een platform van en voor iedereen zijn; de verdere programmering is nog onduidelijk.
Giel Beelen is eerder aangesteld als creatief directeur. Voor 1 december is het de bedoeling dat alle toegewezen 16 FM-zenders aan zullen staan die gezamenlijk zorgen voor 50 procent aan bereik. Thans staan alleen de zenders in Rotterdam, Hoogersmilde (Groningen) en Arnhem aan (op FM 90,5 MHz). Verder zendt de zender met een volledig landelijk bereik via DAB+ en internet sinds 1- oktober 2023 uit met vooralsnog rechtenvrije loft/lift muziek.
Premtime was in de periode 2010-2012 twee jaar als opiniërend programma vanaf wisselende locaties te horen op werkdagen een half uur per dag als radioprogramma te horen bij NPO Radio 1 (NTR) en was ook 5 jaar lang van 2003 tot 2008 de naam van een tv-programma van de toenmalige NTR op het toenmalige Nederland 2. Van januari 2016 tot december 2022 presenteerde Prem Radhakishun het wekelijkse nachtprogramma Zwarte Prietpraat op NPO Radio 1.
Premtime zal bij Radio4All een magazine worden, waarbij er een hoofdgast zal zijn. Tot de verkiezingen van 22 november 2023 wil Prem Radhakishun politici aan het woord laten. In de eerste uitzending zal Lilian Marijnissen (SP) te horen zijn, gevolgd door Femke Merel van Kooten-Arissen (Splinter).
Tot eind 2023 zal er bij Radio4All nog geen reclame te horen zijn; zodra de zender met zijn volledige programmering zal starten in januari 2024, zal reclame worden geïntroduceerd. Het model zal daarbij zijn dat programmamakers zullen delen in de reclameomzet. Radio4all is (vooralsnog) geen lid van brancheorganisatie Audify en doet niet mee met het NMO Luisteronderzoek.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Omzet Ster 2024 daalt naar 211,6 miljoen euro
Kamer wil samenwerking NPO, RTL Nederland & Talpa Network
Happiness Everywhere over Marktplaats-campagne
DPG Media 2024: omzetgroei, resultaat NL blijft achter
[Vacancy] Nielsen has a position for Data Entry Clerk TV/Radio NL
Gepubliceerd door: David de Jong