[Podcast] Brandkast! Maarten Weck (Wildbrain CPLG): Kansen van licensing

In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Maarten Weck, Executive Vice President Global Partnerships en Licensing van Wildbrain CPLG.

Brandkast! Aflevering 15

Guns & Roses-shirts bij H&M, Disney-tandenborstels van Oral B en de Dora de ontdekker-koekjes bij Albert Heijn, maar ook een samenwerking tussen The North Face en Gucci. Het zijn bekende voorbeelden van licensing. De markt is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Toch hebben veel marketeers de kansen van licensing niet in het vizier.

Waarom zijn consumenten bereid duizenden euro’s neer te leggen voor een Omega Speedmaster-horloge met Snoopy op de wijzerplaat? Het draait volgens onze gast - een licensingman in hart en nieren - allemaal om merkwaarden en emotie: “Wat doet een merk met iemand?”, aldus Maarten Weck, die twintig jaar geleden de licensingwereld inrolde en inmiddels EVP Global Partnerships en Licensing is van Wildbrain CPLG, een licentiebedrijf - van onder andere Peanuts (en dus Snoopy) - dat actief is in 70 landen.

Roger Verdurmen gaat met hem in gesprek over de ontwikkeling van licentiemarketing en de specifieke do’s en dont’s. Wanneer is het een goed idee om een personage of entertainmentmerk aan jouw product of merk te koppelen? Of omgekeerd, hoe bepaal je of het een goed idee is om jouw merk als het ware te verhuren aan een retailer of een ander merk? Kortom: wanneer moet je zeker over licensing nadenken?

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Ad Alliance breidt Pauze Ad en addressable (DAR) uit

03-11-2025 | 19:18:00
Ad Alliance breidt de Pauze Ad uit op streamingdienst HBO Max, brengt addressable reclame bij RTL4 op Videoland (Dynamic Ad Replacement) en introduceert de Play Ident bij Videoland

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

[Vacatures] DPG Media zoekt een Operationeel Projectmanager Magazines

30-10-2025 | 08:56:00
DPG Media is per direct op zoek naar Operationeel Projectmanager Magazines (7 maanden) - Amsterdam

DPG Media integreert Brand Metrics-technologie in Ad Manager

28-10-2025 | 17:14:00
Brand Metrics, wereldwijd marktleider in brand lift-meettechnologie, breidt de samenwerking met de advertentietak van DPG Media verder uit.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Blue Band en De Ruijter lanceren TikTok-serie

03-11-2025 | 15:28:00
Blue Band en De Ruijter slaan de handen ineen voor een gezamenlijke social-first campagne: Het Lekkerste Stel van Nederland.

Roorda ontwikkelt campagne Handig, van de Belastingdienst

03-11-2025 | 15:14:00
De Belastingdienst start een campagne waarin vragen en twijfels van burgers en ondernemers centraal staan.

Aidem agency creëert socialserie voor ICI PARIS XL

03-11-2025 | 14:48:00
Met het format wil het merk de wereld van beauty en lifestyle dichter bij de belevingswereld van Gen Z en jonge Millennials brengen.

Genomineerden Gouden Loeki Q3 zijn bekend

03-11-2025 | 10:27:00
Kruidvat is twee keer genomineerd met campagnes rond duurzaamheid en beauty. Ook de commercial van de Politie en Omroep MAX springt in het oog

Intertoys viert Sinterklaas met grote speelgoedavonturen

03-11-2025 | 10:17:00
De commercial en de socialcampagne zijn ontwikkeld met socialmedia-agency Modern Citizens en digital activatiebureau Engaged.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.