
[Podcast] Brandkast! Maarten Weck (Wildbrain CPLG): Kansen van licensing
In deze aflevering van Brandkast! spreekt host Roger Verdurmen met Maarten Weck, Executive Vice President Global Partnerships en Licensing van Wildbrain CPLG.
Brandkast! Aflevering 15
Guns & Roses-shirts bij H&M, Disney-tandenborstels van Oral B en de Dora de ontdekker-koekjes bij Albert Heijn, maar ook een samenwerking tussen The North Face en Gucci. Het zijn bekende voorbeelden van licensing. De markt is de afgelopen jaren enorm gegroeid. Toch hebben veel marketeers de kansen van licensing niet in het vizier.
Waarom zijn consumenten bereid duizenden euro’s neer te leggen voor een Omega Speedmaster-horloge met Snoopy op de wijzerplaat? Het draait volgens onze gast - een licensingman in hart en nieren - allemaal om merkwaarden en emotie: “Wat doet een merk met iemand?”, aldus Maarten Weck, die twintig jaar geleden de licensingwereld inrolde en inmiddels EVP Global Partnerships en Licensing is van Wildbrain CPLG, een licentiebedrijf - van onder andere Peanuts (en dus Snoopy) - dat actief is in 70 landen.
Roger Verdurmen gaat met hem in gesprek over de ontwikkeling van licentiemarketing en de specifieke do’s en dont’s. Wanneer is het een goed idee om een personage of entertainmentmerk aan jouw product of merk te koppelen? Of omgekeerd, hoe bepaal je of het een goed idee is om jouw merk als het ware te verhuren aan een retailer of een ander merk? Kortom: wanneer moet je zeker over licensing nadenken?
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
DPG Media deelt aandachtsscore voor advertenties kosteloos
Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?
[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Activation Specialist
DPG Media versnelt inkoop met PMP Portal
[Vacatures] DPG Media zoekt een Verslaggever AD Haagsche Courant - Editie Delft
Gepubliceerd door: Daan Dekkers