Pijper Media neemt Nouveau over van DPG Media

Pijper Media neemt Nouveau over van DPG Media. Deze overname is voor Pijper Media een versterking van zijn glossy portfolio met onder andere Elegance en Grazia. Voor DPG Media past de verkoop binnen de strategie van het vrouwendomein om digitaal te versnellen en maximale impact te maken in de maatschappij met focus op de vrouwenmerken Libelle, Margriet en Flair.

Anton Pijper, eigenaar van Pijper Media: "Pijper Media is de afgelopen 52 jaar uitgegroeid naar een grote speler in onder andere het glossydomein. Zowel online als offline weten we bijna iedere vrouw te bereiken met onze sterke en krachtige, nationale en internationale, iconische merken. Nouveau is een perfecte aanvulling om onze positie in het glossysegment te verbreden. We hebben bewezen de verschillende merken binnen ons familiebedrijf een eigen gezicht te geven en met liefde en aandacht te kijken naar synergie. Met de toevoeging van Nouveau maken wij nog meer impact, vergroten wij ons bereik en bouwen wij verder aan de (digitale) toekomst." 

Joyce Nieuwenhuijs, directeur Magazines bij DPG Media: "We zien de verkoop als een positieve ontwikkeling voor de toekomst van Nouveau. Het glossy maandblad Nouveau heeft bij Pijper Media meer kansen om samen te werken: essentieel in de huidige markt. Net zoals wij bij DPG Media de krachten bundelen, waardoor Libelle, Margriet en Flair digitaal verder kunnen groeien, we onze stevige basis in print blijven koesteren en hiermee onze nummer 1 marktpositie versterken." 

Nouveau De glossy voor de ageless vrouw 

Het tijdschrift Nouveau verschijnt twaalf keer per jaar en kent een geprinte oplage van ruim 28.000 exemplaren. Daarnaast heeft Nouveau een online platform en social media kanalen (online dagbereik van 70.000) waar vrouwen dagelijks het laatste nieuws op gebied van mode, beauty, kunst, health, lifestyle, royalty en travel kunnen vinden.

De verkoop is nog onder voorbehoud van een positief advies van de Ondernemingsraad van Pijper Media en DPG Media. Financiële details over de transactie worden niet bekendgemaakt. 

www.dpgmediagroup.com

www.pijpermedia.nl

www.nouveau.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

DPG Media deelt aandachtsscore voor advertenties kosteloos

12-06-2025 | 17:08:05
DPG Media stelt de attention score, een metric voor de attentiewaarde van digitale advertenties, kosteloos beschikbaar aan adverteerders die seamless ads inzetten.

Hoe speel je in op woonbehoeften van leeftijdsgroepen?

12-06-2025 | 16:03:00
Het koopgedrag van consumenten in de woonmarkt verandert continu.

[Vacatures] DPG Media zoekt een Audience Activation Specialist

11-06-2025 | 08:32:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Audience Activation Specialist

DPG Media versnelt inkoop met PMP Portal

05-06-2025 | 10:22:00
Met deze self-serve oplossing kunnen adverteerders en mediabureaus zelfstandig en binnen enkele seconden deals aanmaken

[Vacatures] DPG Media zoekt een Verslaggever AD Haagsche Courant - Editie Delft

05-06-2025 | 08:21:00
DPG Media  is per direct op zoek naar Verslaggever AD Haagsche Courant - Editie Delft - Den Haag

Gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.