Pieter Bas Boertje en Niels Janssen co-CEO bij Daymakers

Bij Daymakers start een nieuwe fase in het leiderschap. Pieter Bas Boertje en Niels Janssen vormen per direct een co-CEO-duo. De komende maanden bereiden zij samen de overdracht van het leiderschap voor. In december 2025 draagt Pieter Bas Boertje zijn taken over aan Niels Janssen, die dan alleen verdergaat als CEO. Met deze stap kiest Daymakers voor een geleidelijke overgang.

Pieter Bas Boertje: "In de veranderende wereld is er een andere kijk nodig op experience marketing. Om dat te kunnen doen, is er een nieuwe leiding vanuit de nieuwe generatie nodig."

Voorbereiding op de toekomst

De samenwerking als co-CEO’s biedt ruimte om verder te bouwen aan de positionering van Daymakers. Het bureau ontstond uit de fusie van FX Agency en D&B Eventmarketing. Waar FX zich richt op digitale ervaringen en D&B op live events, bundelen zij hun krachten in campagnes die medewerkers en relaties actief betrekken.

Afscheid na 37 jaar in het vak

In december 2025 neemt Pieter Bas Boertje afscheid van zijn rol in de dagelijkse operatie. Hij blijft wel verbonden aan Daymakers als aandeelhouder.

Pieter Bas Boertje: "Ik heb 37 geweldige jaren gehad in het eventmarketingvak, zowel bij D&B als in de brancheorganisaties, waarbij iedere dag anders was. Nu ben ik nieuwsgierig naar wat het leven nog meer te bieden heeft. Wel blijf ik betrokken bij Daymakers als aandeelhouder – en natuurlijk als ambassadeur voor het leven."

Missie: iedereen betrekken

Niels Janssen kijkt uit naar de gezamenlijke maanden. Hij wil de kennis en ervaring van Pieter Bas meenemen in zijn volgende stappen. "Er is geen betere leermeester dan Pieter Bas. We delen de passie voor live – dat moment waarop alles samenkomt. Mijn doel is om daar een vernieuwende laag van data, platform en digitaal aan toe te voegen. Samen met een ambitieus team werken we dagelijks aan onze missie: leave no one behind – door events, content en platformen te combineren in geïntegreerde campagnes, bereiken én betrekken we iedereen."

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Playground lanceert podcast over merkactivaties op festivals

01-08-2025 | 12:00:00
Creative agency Playground lanceert de podcast Common Ground, waarin de kracht van merkactivaties op festivals centraal staat.

Daymakers wint vier internationale Eventex Awards

08-05-2025 | 11:46:00
De internationale jury bekroonde drie cases voor DPG Media, Royal Cosun en Vredestein Tyres op het gebied van creativiteit, impact en uitvoering.

Josine Verbeek Managing Director bij D&B Eventmarketing

19-03-2024 | 15:08:00
Samen met Creatief Directeur Jorryt van der Haar en Commercieel Directeur Ilka Timofei runt Josine de dagelijkse operatie van D&B Eventmarketing


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Corendon: na afscheid Cor en Don, Fitzroy creatief bureau

25-11-2025 | 20:55:24
Corendon heeft na een pitch die in september 2025 was uitgeschreven, Fitzroy als creatief bureau verkozen

Fightclub geeft ticket weg voor BAM Congress 2025

25-11-2025 | 16:35:00
Fightclub organiseert een actie waarbij deelnemers kans maken op een ticket voor het BAM Congress 2025.

Smirnoff start wereldwijde Why Change a Good Thing-campagne

25-11-2025 | 14:28:26
De campagne richt zich op de culturele positie van het merk en de nadruk op constante smaak en kwaliteit.

Dirk van den Bosch: iO is agency, tech én consultancy

25-11-2025 | 12:04:00
In een gesprek met Bas Vlugt vertelt Dirk van den Bosch hoe iO werkt op het snijvlak van technologie, creatie, marketing en consultancy

Rick Franx: Social-first en bewijslast bij Abovo Maxlead

25-11-2025 | 11:31:00
In een gesprek met Marketing Report vertelt Rick Franx hoe de verschuiving van creatie naar bewijslast het werk fundamenteel verandert
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.