Peter van Wijnaerde: Moet jouw bureau nu niche gaan?

Onderzoek richt zich op prestaties, processen, positionering en teams

Het is als de blauwe of de rode pil, maar dan voor agencies. Het modernste agencydilemma: te groot voor niche, te klein voor full-service. Herkenbaar? Je bent niet alleen. De positioneringsvraag is misschien wel de meest onderschatte groeibarrière. Iedereen is ermee bezig. Zelfs de grootste bureaus bouwen aparte teams en noemen die niche boutique studios. Doorprikbaar? Misschien. Maar vooral, het een poging om vat te krijgen op een constant bewegende markt.

En het drijft agency-eigenaren in een identiteitscrisis. Welke richting kies je? Dit gaat niet over een extra landingpage of slimme branding. Dit raakt je structuur, je cultuur, je focus. Wat wordt de volgende hire? Waar zitten de reserves, de stille winstbronnen? Die vragen blijven hangen en vreten energie.

We kunnen samen nog eens een discussie over AI opstarten en dit negeren, maar liever zoeken we het échte antwoord. Daarom lanceren we de nieuwe Agency Benchmark van Teamleader. Ook deze keer kijken verder dan de cijfers op je balans. We zoeken naar de gewoontes, keuzes en structuren die bureaus sterk maken. En ja, we willen weten of dat hele niche-vs-full-service verhaal echt iets uitmaakt. Dus we duiken erin.

We zoeken antwoorden op vragen die ertoe doen. Zoals: hoe verhoudt de gemiddelde prijs per project zich tot de werkelijke marge en waar loopt het spaak? Wat is de impact van interne structuur? Werken kennis-teams beter dan 'customer-teams'? En ja, wat doet AI eigenlijk al écht in je bureau en wat nog helemaal niet?

Wanneer je de vragenlijst invult, voel je al wat waar we naar vissen. Het zet je even stil bij hoe je werkt en waar het misschien beter kan. We gaan dus op zoek naar inzichten die actionable zijn, waarmee je als agency-eigenaar direct aan de slag kan om je bureau weerbaarder te maken.

De resultaten? Die komen van bureaus van allerlei slag, uit België, Nederland en Duitsland. Ze landen recht in je inbox. Zo kan jij beslissingen nemen met meer dan alleen een buikgevoel. En voorkom je dat twijfels op je maag blijven liggen.

⏱️ Vul de benchmark in – het kost je 10 minuten, en geeft je inzichten die blijven plakken.

Toegang tot resultaten voor deelnemers

Bureaus kunnen deelnemen aan het onderzoek via www.teamleader.typeform.com/benchmark. Deelnemers ontvangen als eersten toegang tot de resultaten zodra het rapport beschikbaar is.

www.teamleader.eu

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Jeroen de Wit: Teamleader groeit met Agency Live in Duitsland

19-09-2025 | 12:31:56
Het Belgische softwarebedrijf, dat sterk actief is in Nederland en België, zet nu in op groei in Duitsland

Peter Van Wijnaerde: Inzicht in bureaus met Teamleader

19-09-2025 | 12:16:00
De Agency Benchmark onderzoekt jaarlijks de belangrijkste KPI’s die agencies hanteren en hoe deze per land verschillen

Teamleader en SuperRebel lanceren e-facturatiecampagne

09-09-2025 | 10:22:51
In 2026 stappen Belgische ondernemers verplicht over op digitale facturatie. Voor Teamleader België vormt dit het moment om ondernemers te ondersteunen

Zen en de kunst van vooruitkijken

27-06-2025 | 11:34:00
De agenda zit vol, het team zit aan zijn limiet, en toch kloppen er nieuwe projecten aan de deur.

Sink or Swim: Puck de Mol van Otterloo en Tristan Albers

11-06-2025 | 10:55:00
Veel bureaus kiezen ervoor om starters meteen volop aan het werk te zetten, in de hoop dat ze blijven drijven.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stan Molemaker hoofdambassadeur Movember 2025

31-10-2025 | 10:57:08
De campagne wil mannen aanmoedigen open te praten over mentale gezondheid en elkaar actief te steunen.

Bibliotheken starten campagne Heel Nederland Leest

31-10-2025 | 09:05:12
Bezoekers ontvangen gratis Onder de paramariboom van Johan Fretz om deze maand samen te lezen en het gesprek aan te gaan.

[Vacatures] Giesbers Retail zoekt een Campagnemanager

31-10-2025 | 08:13:00
Giesbers Retail is per direct op zoek naar Campagnemanager - Arnhem •HBO •32/40 uur

Media Reverse en Habufa lanceren XOOON-campagne op tv

30-10-2025 | 16:09:00
In de najaarscampagne van XOOON, onderdeel van Habufa Meubelen, staat de huiskamer centraal.

Happy Horizon wint pitch van Tricorp Workwear

30-10-2025 | 15:38:12
De samenwerking is gericht op het realiseren van de internationale groeidoelstellingen van het merk.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.