
Paramount Benelux verlengt overeenkomst Ad Alliance
Paramount Benelux heeft zijn overeenkomst met Ad Alliance (RTL Nederland) voor de verkoop van spots via de lineaire kanalen (MTV, Nickelodeon, Comedy Central en Paramount Network) met 5 jaar verlengd tot 1 januari 2029. Op 1 januari 2019 werd BrandDeli door (de voorgangers van) Paramount, The Walt Disney Company en Warner Bros. Discovery verkocht aan RTL Nederland, waarbij deze opging in Ad Alliance en afgesproken werd dat de reclameverkoop voor deze partijen 5 jaar door Ad Alliance zou worden gecontinueerd.
Lucas van der Eerde, Director Ad Sales Benelux bij Paramount: "We hebben de markt gescand en met de relevante partijen gesproken. Op voorhand was Ad Alliance een serieuze kandidaat. We zijn tevreden en blij dat Ad Alliance de komende 5 jaar de reclameverkoop zal doen."
RTL Group kondigde op 15 december 2023 aan RTL Nederland inclusief Ad Alliance te willen verkopen aan DPG Media. Dit betekent dat ook de reclameverkoop van Paramount onder (het eigenaarschap van) DPG Media zal komen te vallen. Paramount nam op 1 januari 2023 in Belgie juist afscheid van DPG Media om aldaar met Ads&Data (van Mediahuis, Proximus en Telenet/Play Media) verder te gaan.
Pluto TV?
De overeenkomst met Ad Alliance gaat vooralsnog niet over FAST. Paramount is in Europa (Duitsland, Frankrijk, Spanje, Italië, Verenigd Koninkrijk en Scandinavië) geruime tijd actief met een FAST-aanbod via Pluto TV. Volgens Lucas van der Eerde is Paramount aan het kijken naar een Nederlandse lancering en hoe zich dat verhoudt met de markt en de internationale roadmap van Paramount. Het valt daarom ook niet te zeggen of Pluto TV dit jaar, in 2025 of pas later in Nederland gelanceerd zal worden. Ook zal dan bezien worden wie de reclameverkoop zal uitvoeren.
Paramount in de etalage?
In de Verenigde Staten is overigens een discussie gaande over Paramount Global en of Shari Redstone haar controlerend belang (National Amusements, Inc) zou verkopen aan Warner Bros. Discovery of Skydance Media (David Ellison). Op termijn zouden deze bewegingen consequenties kunnen hebben voor de wereldwijde activiteiten van Paramount Global die in algemene zin onder druk staan.
Lucas van der Eerde Director Ad Sales Benelux
Paramount heeft per 1 januari 2024 Lucas van der Eerde benoemd tot Director Ad Sales. Hij was voorheen Director Advanced Marketing Solutions & Events en is met deze benoeming verantwoordelijk geworden voor de algehele reclameverkoop van Paramount in Nederland, België en Luxemburg.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Paramount Global ontslaat duizenden mensen in de VS
Paramount hevelt 55 uitzendlicenties over van Nederland naar Tsjechie
Paramount overgenomen door familie Ellison en RedBird Capital Partners; familie Redstone verkoopt
Ad Alliance sluit overeenkomst met Paramount voor reclameverkoop SkyShowtime
Paramount Global vervangt CEO in overnamediscussie
Gepubliceerd door: David de Jong