Paramount Advertising International gaat reclame SkyShowtime verkopen; Nederland onduidelijk

Paramount Advertising International zal de reclame van de streamingdienst SkyShowtime verkopen. Het is niet duidelijk op welke wijze dat in Nederland zal gebeuren, aangezien Paramount in Nederland zijn reclameverkoop – behoudens branded content – heeft uitbesteed aan RTL Nederland (Ad Alliance). Paramount en Ad Alliance hebben nog niet gereageerd  op vragen hierover van Marketing Report.

Paramount Advertising International zal de reclame volgens eigen zeggen op SkyShowtime in alle markten waar SkyShowtime actief is, verkopen.

SkyShowtime geeft desgevraagd aan dat met lokale partners gewerkt zal worden; en geeft daarbij aan dat nog bekend zal worden gemaakt welke lokale partner dat is. Er kan zowel in alle markten tegelijk als per land worden geadverteerd.

Joint venture

Sky Showtime is een joint venture van Paramount en Comcast (NBC Universal/Sky) die op 25 oktober 2022 van start ging in Nederland en in de minder grote Europese landen actief is. Per 23 april 2024 start de streamingdienst met de reclameversie starten.

Paramount+

Paramount+, de streamingdienst van Paramount is ook met een reclameversie van start gegaan, waarbij Frankrijk het eerste Europese land is waar dit in maart 2024 werd gelanceerd en de verwachting is dat Paramount+ de komende periode ook in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland en Italië met een reclameversie zal starten.

pan-Europese reclames

Paramount zal met het verkopen van de reclame bij SkyShowtime en Paramount+, pan-Europese campagnes kunnen verkopen. Er zal per land apart reclame ingekocht kunnen worden, maar ook combinaties worden gemaakt.

SkyShowtime zal via het reclame-abonnement gemiddeld 4 tot 5 minuten reclame aanbieden per uur.  

Zonder reclame duurder

Zoals eerder aangekondigd, zal het huidige abonnement zonder reclame van SkyShowtime voortaan Standard Plus heten en 8,99 euro per maand kosten (2 euro per maand duurder) (bij jaarabonnement 46,99 euro). De reclameversie zal 5,99 euro per maand kosten (bij jaarabonnement 70,99 euro)

Monty Sarhan, CEO van SkyShowtime: “Vanaf het begin staat SkyShowtime voor het bieden van waarde en de belofte van geweldig entertainment tegen een geweldige prijs.

De lancering van ons abonnement met reclame is de volgende stap in de ontwikkeling van onze service en komt op een moment dat mensen op zoek zijn naar meer keuze en flexibiliteit. We zijn blij om de eerste streamingdienst zijn die consumenten in al onze markten een reclame-ondersteunde optie biedt.”

Hristina Georgieve, Chief Business Officer van SkyShowtime:: “We zijn verheugd om met Paramount samen te werken aan deze exclusieve deal, voorafgaand aan de lancering van ons nieuwe reclame-ondersteunde abonnement. Naast het feit dat we onze leden keuze bieden, voegen we een nieuwe bron van inkomsten toe in al onze markten.”

Lee Sears, President of International Markets Ad Sales bij Paramount: "Door gebruik te maken van onze sterke relaties met een aantal van 's werelds toonaangevende marketeers, ons ongelooflijke productaanbod en innovatieve technologie, is Paramount Advertising de perfecte partner voor SkyShowtime.

We zullen onze waarde voor onze partners vergroten door adverteerders de mogelijkheid te bieden om op een uitgebreide en impactvolle manier reclamezendtijd in te kopen. Adverteerders krijgen hiermee toegang tot de wereldwijde franchises, series en films van SkyShowtime, naast het brede premium videoportfolio van Paramount.”

Weinig Europees product

SkyShowtime werkt met Nederlandse registraties bij het Commissariaat voor de Media en heeft tot 2026 ontheffingen verkregen voor het moeten aanbieden van Europees product, waardoor het bijvoorbeeld in 2024 slechts 15 procent aan Europese content hoeft aan te bieden. SkyShowtime claimde daarbij dat het geen contentrechten zou kunenn verwerven aangezien het in 2022 is gestart, ondanks dat de eigenaren vele decennia in Europa actief zijn.

Hoe en of SkyShowtime voldoet aan de investeringsplicht in Nederlands product is onduidelijk; de plicht geldt om 5 procent van de omzet boven de 10 miljoen euro in Nederlands product te investeren (waarvan 2,5 procent in culturele producties). Ook daarvoor zijn ontheffingen mogelijk.

www.skyshowtime.com

www.paramount.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

Paramount Skydance bereidt overnamebod voor op Warner Bros. Discovery

12-09-2025 | 12:18:00
Paramount Skydance zou een overnamebod voorbereiden om Warner Bros. Discovery over te nemen.

Overname Paramount Global door Skydance/RedBird een feit

07-08-2025 | 19:42:00
Paramount Global is overgenomen door Skydance en RedBird Partners.  Het bedrijf noemt zich voortaan Paramount, a Skydance Corporation

Overname Paramount Global door Skydance goedgekeurd door Amerikaanse FCC

25-07-2025 | 19:03:00
De overname van het Amerikaanse mediabedrijf Paramount Global door het eveneens Amerikaanse Skydance en RedBird Capital Partners is door de Amerikaanse toezichthouder FCC goedgekeurd

Paramount Global ontslaat duizenden mensen in de VS

14-08-2024 | 09:37:00
Paramount Global, het Amerikaanse mediabedrijf dat aankondigde door Skydance te worden overgenomen in 2025, heeft een forse reorganisatie aangekondigd

Paramount hevelt 55 uitzendlicenties over van Nederland naar Tsjechie

09-07-2024 | 15:03:00
​Paramount Global heeft 55 Europese uitzendlicenties van de kinderzenders Nickelodeon en Nick Jr. overgeheveld van Nederland naar Tsjechië
 

 

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bata Industrials presenteert internationale merkstrategie

26-09-2025 | 10:03:44
Bata Industrials heeft een wereldwijde merkpositionering gelanceerd onder de slogan Work safe. Live great.

ING start campagne rond verduurzamen woning

26-09-2025 | 09:21:36
De bank wil hiermee laten zien dat energiebesparende maatregelen niet alleen goed zijn voor het milieu, maar ook financieel voordeel kunnen opleveren.

Heinz introduceert Mr. Ridiculously Good in pastasauzecampagne

26-09-2025 | 09:07:00
Samen met VML The Cocktail en het merk Mr. Men Little Miss werd personage Mr. Ridiculously Good bedacht

[Vacatures] Springbok zoekt een Projectmanager Digital Marketing

26-09-2025 | 08:53:00
Springbok is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital Marketing - Den Bosch

Bob Koigi: Techreuzen versterken greep op advertentiemarkt

26-09-2025 | 08:51:00
Nieuwe data tonen een industrie die zich concentreert rond drie techgiganten
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.