P3 Group ontwikkelt game-experience campagne voor Goliath Games

Goliath Games lanceert daarom de najaarscampagne van de vier Goliath-spellen voor de nieuwe generatie jongeren: I want to talk to the manager, Let’s taco bout It, Shit Happens en Name5.

De verschillende game-experience campagnes zijn gericht op meer zichtbaarheid en engagement in verschillende Europese landen, en zijn ontwikkeld door P3 Group; Pünktlich is hierin verantwoordelijk voor de creatie en Pink Marketing voor de media.

Kaartspellen

I want to talk to the manager is een kaartspel dat ontdekt wie the biggest Karen or Ken in the room is. Let’s Taco about it is een kaartspel dat spelers dichter bij elkaar brengt, waarin zij een taco naar elkaar gooien om antwoorden openbaar te maken. Shit Happens is een levensecht partyspel, waarbij de spelers allerlei ongewenste situaties moeten rangschikken op de lane of pain. Wat is erger? Je vader in z'n nakie zien of elke nacht in bed plassen? Name5 is een bordspel waarbij de spelers vijf antwoorden binnen afzienbare tijd moeten benoemen.

Ilona van Veen, marketingmanager bij Goliath Games: “We willen als Goliath ook meegaan met de huidige tijdgeest en hebben daarom gekozen om deze vier humoristische spellen voor jong volwassenen van 18 tot 35 jaar extra onder de aandacht te brengen. Om ook de najaarscampagnes hier goed op aan te laten sluiten, zijn we een samenwerking aangegaan met P3 Group. We hebben gekozen voor custom made game-experiences, waarin de spellen goed zichtbaar worden en we gebruikmaken van de humor van deze games. We zijn inmiddels gestart met een videocampagne op YouTube en alle social mediakanalen.”

Brego Keller, CEO van de P3 Group: “Goliath lanceert vier nieuwe spellen voor Millennials en GenZ, een doelgroep waarvan we er veel van in ons bureau hebben. Dus hoe leuk om samen met ons team hier toffe campagnes voor te mogen bedenken en vervolgens je eigen doelgroep proactief mee te benaderen. We hebben voor elk spel een game-experience animatie gemaakt, waarmee we de doelgroep direct de game willen laten ervaren. De combinatie van creativiteit, media en data is hierbij ingezet. Ons team heeft vooral veel lol gehad met de spellen real time te testen en elkaar hierin uit te dagen. Een mooie opdracht, die onze mensen volledig in hun kracht zet!”  

Campagne

De online-campagne bestaat uit online-video’s op YouTube, en verschillende social media posts op Meta en TikTok. Daarnaast zijn er Display-advertenties ingezet op relevante websites in verschillende landen.

www.goliathgames.nl

www.pinkmarketing.nl

www.punktlich.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.