Overname de Koninklijke BDU door beheermaatschappij Em. de Jong

Beheermaatschappij Em. De Jong neemt in samenwerking met haar bedrijfsonderdelen Telstar Mediagroep en Janssen/Pers Rotatiedruk Koninklijke BDU Holding over. Deze overname past binnen de strategie van Em. de Jong om verdere groei te realiseren van haar uitgeverij- en printactiviteiten.

BDU

Koninklijke BDU omvat zowel BDUmedia als drukkerij BDUprint. BDUmedia geeft 41 huis-aan-huisbladen uit waarbij het in 2017 van het toenmalige Telegraaf Media Groep een flink aantal titels overgenomen (die voor een deel in 2019 zijn stopgezet). In 2021 nam de uitgever 11 huis-aan-huis titels van DPG Media over. BDU is gevestigd in Barneveld, Hoofddorp, Ede en Gorinchem. BDU staat voor Barneveldse Drukkerij en Uitgeverij 

Em. de Jong

Koninklijke Em. de Jong opereert vanuit Baarle-Nassau en heeft vestigingen in België en Duitsland, met daarnaast verkoopkantoren in Denemarken, Engeland, Frankrijk en Ierland. Ze verwerken jaarlijks zo een 300.000 ton papier binnen ca. 60.000 orders. Niet allen in Baarle-Nassau, maar ook bij Mercator Press, Dessain Printing, Jungfer Druckerei und Verlag GmbH, Janssen/Pers en Kampert-Nauta.

Naast de drukkerij is Em. de Jong uitgever van huis-aan-huis titels met een bereik van circa 295.000 huishoudens met hun 16 weekbladen, voornamelijk in Noord-Brabant. 

Krachten bundelen

Door samenwerking worden de krachten gebundeld. Zo wordt er tussen Em. de Jong, Telstar Mediagroep en BDUmedia meer schaalgrootte gecreëerd die nodig is voor verdere innovaties in het lokale mediaportfolio. De dagelijkse leiding van BDUmedia blijft in handen van Jeroen Cnossen en Peter van Hierden, huidige directeuren van BDU. De werkmaatschappij BDUprint wordt ondergebracht bij Janssen/Pers Rotatiedruk.

Meer schaalgrootte creëren 

Jeroen Cnossen, algemeen directeur bij de Koninklijke BDU: "Wij hebben als BDU de laatste jaren stappen voorwaarts gezet. De huidige denkwijze en markt vragen echter om schaalgrootte. Door het bundelen van krachten zullen de huidige werkprocessen nog effectiever en efficiënter worden en zal er meer ruimte ontstaan voor nieuwe lokale media-initiatieven."

Stijn de Jong, directeur Beheermaatschappij Em. de Jong:  "Wij hebben een sterk geloof in de titels van BDU. Met een sterk management en synergievoordelen, waarbij het lokale karakter behouden blijft, willen we de titels behouden en verder laten groeien." Met de overname van de Koninklijke BDU zal Em. de Jong tevens 50 procent eigenaar worden van Enter Media, Achterhoek Nieuws en Neo Media.

www.bdu.nl

www.bdumedia.nl

www.bduprint.nl

www.emdejong.nl

www.telstarmediagroep.nl

www.janssenpers.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

HYPR vraagt Van Dale om herziening betekenis sufferdje

15-12-2025 | 11:45:00
Het centrale verkoopkantoor voor lokale media wil daarmee aandacht vragen voor de huidige rol en waarde van huis-aan-huiskranten en lokale nieuwssites.

Huis-aan-huiskranten schaffen 15 procent bureaucommissie af

13-10-2025 | 14:24:00
Daarmee volgt dit mediumtype het beleid van andere mediatypen zoals radio, televisie, outdoor, print en online, waar de commissie al enkele jaren geleden werd afgeschaft.

Yannick Colastica: Floryn is bondgenoot van de ondernemer

27-06-2025 | 10:55:21
Yannick Colastica vertelt in gesprek met Bas Vlugt over de snelle en technologisch gedreven aanpak van de mkb-financier.

Floris van de Weg: Amsterdam groeiend creatief VML-knooppunt

25-06-2025 | 11:10:00
In gesprek met Peter Wybenga in de bioscoop van Bruut vertelt hij over de positionering van VML, de internationale schaal van het bureau

Bart de Vries: Wij staan de hele dag op de zeepkist met HYPR

25-06-2025 | 09:06:00
Volgens Bart de Vries, directeur van HYPR, speelt sfeer een grote rol in het succes van een organisatie, vertelt hij op Marketing Report TV


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.

Coca-Cola en FIFA starten FIFA World Cup Trophy Tour

18-12-2025 | 10:14:10
De wereldwijde tour biedt fans de kans om de originele WK-trofee te zien in aanloop naar het WK voetbal van 2026

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

Draft Digital en FarmCamps lanceren Geen stress, wel kippen

18-12-2025 | 09:28:00
De campagne speelt in op het gevoel dat gezinsvakanties vaak minder ontspannen zijn dan vooraf gehoopt.

Primeur: Video Ads op basis van Cost per Sale bij TradeTracker

18-12-2025 | 00:00:00
Hiermee biedt het bedrijf adverteerders en publishers de mogelijkheid om videocontent in te zetten met de zekerheid dat er alleen wordt betaald bij daadwerkelijke conversie.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Lieselot Berentzen

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.