OSRAM straalt met branded content op AutoWeek

[Grow by DPG Media] Case: de introductie van de innovatieve Night Breaker LED

OSRAM, een Duitse lampenproducent, heeft zijn pijlen erop gericht om in Nederland bekendheid te verwerven met hun geavanceerde LED-verlichtingstechnologie. De introductie van de innovatieve Night Breaker LED, de vervanging van traditionele halogeenlampen, biedt aanzienlijke voordelen zoals energiebesparing, verbeterde zichtbaarheid en een langere levensduur. Het doel? Het vergroten van de naamsbekendheid en het stimuleren van de verkoop in de Benelux. Het resultaat? Ruim overtroffen benchmarks. Benieuwd hoe? Lees dan snel verder in dit artikel van Grow van DPG Media.

Basis informatie

● Adverteerder: OSRAM

● Branche: Verlichting, Automotive

● Media-inzet: Branded content artikel op AutoWeek.nl

● Resultaat: CTR van 58 procent (benchmark 5 procent)

De uitdaging

Verhoogde naamsbekendheid voor LED-verlichting

OSRAM stond voor de uitdaging om hun Night Breaker LED-lampen, een vervanging voor halogeenlampen, te introduceren bij Nederlandse autogebruikers. De doelstelling was om de voordelen van deze lampen in de schijnwerpers te zetten, met als uiteindelijk doel het vergroten van de naamsbekendheid en het stimuleren van de verkoop. DPG Media hielp Osram met de campagne, gericht op het informeren en engageren van de beoogde doelgroep.

De oplossing

Gerichte branded content op AutoWeek.nl

DPG Media en OSRAM kozen samen voor AutoWeek.nl als het ideale platform om de boodschap van OSRAM uit te dragen. Dit gezien het grote bereik onder de specifieke doelgroep van autoliefhebbers, autobezitters en autokopers. Met zorgvuldig afgestemde branded content, helemaal in stijl van AutoWeek, werd de Night Breaker LED onder de aandacht gebracht – en dat op een moment dat de dagen korter werden en autoverlichting crucialer werd. Om maximale impact te behalen is het artikel uitgelicht op de voorpagina van AutoWeek, in de AutoWeek nieuwsbrief en via een gesponsorde socialmediapost.

Arnold de Ruiter, Head of Sales Benelux Automotive AFTM OSRAM: "De online campagne op AutoWeek heeft ons product een enorme boost gegeven. We zien nog steeds dat de verkoop van het product stijgt. Dat is voor ons een duidelijk teken dat de campagne impact heeft gehad, dus we zijn zeer tevreden."

Het resultaat

Boven verwachting presterende campagne

De samenwerking met DPG Media leverde OSRAM indrukwekkende resultaten op. In slechts drie weken schoten de resultaten door het dak en behaalde het artikel meer dan dubbel zoveel views als de benchmark. Daarnaast zorgde het voor 23 keer meer clickouts naar OSRAM's webshop dan beloofd. Een opmerkelijk hoge CTR van 58 procent, vergeleken met de gebruikelijke 5 procent, toonde de effectiviteit van de campagne aan. Bovendien bleef de gemiddelde lezer bijna twee minuten op de pagina, wat wijst op een sterke betrokkenheid en interesse in de content.

Een pakkende titel van het branded article, het juiste medium en een perfecte timing zijn het recept van deze campagne. Dankzij deze samenwerking wist OSRAM niet alleen hun naam te vestigen, maar ook de weg vrij te maken voor groei in Nederland.

Campagne-uitingen

Aan deze campagne werkten mee

● Arnold de Ruiter - Head of Sales Benelux Automotive AFTM, OSRAM

● Mark Boer - Accountmanager, DPG Media

● Monique Remmerswaal - Titelspecialist AutoWeek, DPG Media

● Nick Schnater - Projectmanager AutoWeek, DPG Media

Maak ook impact

Wil jij ook je naamsbekendheid, merkvoorkeur en overweging vergroten of meer leads genereren? Neem dan vandaag nog contact op via deze pagina met de media-adviseurs van DPG Media. Zij denken graag met je mee over hoe je jouw boodschap succesvol onder de aandacht brengt bij de juiste doelgroep.

Het volledige artikel is te lezen op Grow van DPG Media.

www.dpgmediagroup.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Van TV tot TikTok: hoe Nederland sport beleeft

04-11-2025 | 17:26:12
DPG Media voerde in juni 2025 samen met Panel Inzicht een onderzoek uit naar de sportbeleving van 500 Nederlanders tussen de 20 en 70 jaar.

Whazzup?! in Media #9: Media in de verkiezingsstrijd

31-10-2025 | 08:00:00
In deze aflevering buigen René Zeedijk en Roger Verdurmen zich over de polarisatie binnen het politieke landschap en de rol van media hierin.

Sunny Cars verhoogt merkbekendheid +22 procent met verhalen

30-10-2025 | 10:29:00
Branded content en video brengen belofte van zorgeloze autoverhuur tot leven

Digitale gids That’s Entertainment versterkt merkvoorkeur Ziggo

21-10-2025 | 14:46:00
Het platform combineert inspirerende content, slimme distributie en een datagedreven aanpak om kijkers te gidsen door het brede entertainmentaanbod.

Crossmediale DPG Media-campagne scoort voor Rijn IJssel

16-10-2025 | 09:15:22
Rijn IJssel, een toonaangevende MBO-instelling in Arnhem, had de ambitie om meer studenten en ouders te bereiken voor hun open dagen.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.