Tag Resultaten
Zen en de kunst van vooruitkijken
De agenda zit vol, het team zit aan zijn limiet, en toch kloppen er nieuwe projecten aan de deur.
Context versterkt merkimpact: bewijs uit neuromarketing
Contextuele advertenties van Seedtag presteren significant beter dan IAB‑standaardformaten, concludeert een onderzoek van Kinesso en Braingineers.
Viaplay treedt toe tot Screenforce
Hiermee wordt de zender ook opgenomen in het kijkonderzoek van het Nationaal Media Onderzoek (NMO), dat vanaf 2 juni de cijfers van Viaplay TV rapporteert.
Print, podcasts en puzzels populairder in vakantietijd
Uit onderzoek van Mediahuis en MediaTest onder ruim duizend respondenten blijkt dat mensen in deze periode niet minder, maar juist anders media consumeren.
Teamleader onderzoekt Europese bureaus in derde benchmarkeditie
Onderzoek richt zich op prestaties, processen, positionering en teams
NMO Luistercijfers mei 2025: Qmusic overal marktleider
Marketing Report heeft de mei 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers
VAB-onderzoek: tv-reclame verhoogt digitale betrokkenheid
Een analyse van de Video Advertising Bureau (VAB) toont aan dat tv-campagnes een significante toename in website- en appbezoek genereren
Storyboard onderzoekt succesfactoren influencermarketing
Uit onderzoek van Storyboard Agency blijkt dat tachtig procent van de Nederlanders tussen de 18 en 45 jaar aangeeft beïnvloed te worden door influencers
Marc Visch krijgt kritiek op NMO terug als een boemerang
Marc Visch, hoofdredacteur en directeur van RTV Drenthe, krijgt in feite zijn kritiek (via Linkedin) op het NMO Luisteronderzoek als een boemerang terug van het Nationaal Media Onderzoek
Aantal klachten over reclame opnieuw gestegen
In 2024 zijn bij de Stichting Reclame Code (SRC) 4.957 klachten over reclame-uitingen binnengekomen, een lichte stijging ten opzichte van 2023.
Screenforce onderzoekt de rol van aandacht in reclame
Wat is aandacht precies, hoe meet je het betrouwbaar en wat is de strategische waarde ervan voor adverteerders?
Storytelling versterkt effect audiocommercials
DPG Media Radio en dentsu analyseren meer dan duizend commercials
Joris van Lierop: NMO Online maakt beter plannen mogelijk
NMO Online breidt uit met partijen als Meta (Facebook/Instagram, Alphabet (Google/YouTube) en Netflix. Daarmee ontstaat een vollediger beeld van het digitale bereik in Nederland
Patricia Sonius: NMO Crossmedia bundelt alle mediadata
Onderzoeksorganisatie NMO zet een belangrijke stap richting het samenbrengen van alle mediadata in Nederland
NMO Online meet big tech
Bij de lancering van NMO Online worden platforms als Google, Whatsapp, Facebook en AliExpress ook meegenomen in de metingen
Thinkbox pleit voor herwaardering van televisie
In het rapport Trends in TV 2025 plaatst Thinkbox, de zusterorganisatie van Screenforce, kanttekeningen bij het dominante narratief rondom digitale media.
NMO Online start fase 2 online marktonderzoek met globals
Het Nationaal Media Onderzoek (NMO) heeft de tweede fase van NMO Online gelanceerd. Met deze uitbreiding biedt NMO volgens eigen zeggen een nog vollediger en representatiever beeld van het online mediagebruik in Nederland
NMO Luistercijfers april 2025: Qmusic wint opnieuw
Marketing Report heeft de april 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat de ingevoerde minutenregistratie nauwelijks effect heeft op de cijfers
Digitale admarkt VS groeit met 15 procent in 2024
De digitale advertentie-inkomsten in de Verenigde Staten zijn in 2024 met 14,9 procent gegroeid naar 258,6 miljard dollar.
Digitale advertentiemarkt groeit naar 4,1 miljard euro
De stijging betekent een verdubbeling van het groeipercentage ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit de Online Ad Spend Study 2024, uitgevoerd door Deloitte in opdracht van VIA.
Luistertijd stabiel, marktaandelen verschuiven
Marketing Report heeft de maart 2025-maandcijfers verkregen uit het NMO Luisteronderzoek. Hieruit blijkt dat
Gepubliceerd door: Caspar Scherphuis