OMD Bureau van het Jaar bij AMMA Awards 2025

IPG Mediabrands wint AMMA voor Media Innovatie van het Jaar

AMMA Awards 2025, Tuschinski, Amsterdam, 22:00 uur. Hoogtepunt van de avond: OMD wordt Bureau van het Jaar. 50 OMD-ers bestormen het podium. Roland Teerenstra en Angelique Schreuders worden helemaal gek, alle OMD-er worden helemaal gek. Het hele team staat op en neer te springen als een voetbalteam dat zojuist tegen alle verwachtingen in de Champions League heeft gewonnen.

Het is voor mediabureaus de absolute hoofdprijs, zoals het winnen van SAN Bureau van het Jaar dat voor reclamebureaus is.

KPN Adverteerder van het Jaar

Volgens het juryrapport heeft KPN met de strategie #beterinternet een sterke maatschappelijke en commerciële impact gerealiseerd. De campagne Stukje van Mij, waarin slachtoffers een stem krijgen, speelde hierin een belangrijke rol. KPN kreeg de prijs samen met mediabureau Mindshare.

IPG Mediabrands wint AMMA voor Media Innovatie van het Jaar 

IPG Mediabrands en Prénatal winnen de AMMA voor Media Innovatie van het Jaar voor De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert.

Max Hochstenbach YIM Talent van het Jaar

Max Hochstenbach van Mediahuis werd benoemd tot YIM Talent van het Jaar. 

Hij was compleet overvallen door het winnen van de prijs. Het eerste dat hij kon uitbrengen waren excuses aan de mede-genomineerden voor zijn benoeming.

Overzicht winnaars AMMA Awards 2025

Beste Gebruik van Data en Technologie:
dentsu Benelux x GAMMA
GAMMA's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"

Beste Performance door Media:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën
Partners: Google, Channable

Beste Research:
Stichting JIC Buitenreclame
BRO Next – Buiten in Beeld
Partners: Outreach, bvA, PMA, Ipsos I&O, ISBA Informatik Service-GmbH, DAT.mobility

Beste Inzet van een Medium:
Wavemaker x Tempo-Team
Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube
Partners: StudioM, Foxity

Beste Smart Impact:
We Agency x #artsenslaanalarm, Trimbos-instituut
Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Vapen #jouwkeuze, Studio Ei, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze

Beste Media-innovatie:
IPG Mediabrands x Prénatal
De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert

Beste Content- en Engagementstrategie:
Mindshare x KPN
'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, HPB

Beste Collaboration:
EssenceMediacom x adidas
Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal
Partners: De Stroom, StudioM

Beste Mediastrategie:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA\NEBOKO, Boomerang, MPG

Adverteerder van het Jaar:
KPN x Mindshare
#BeterInternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Media-exploitant van het Jaar:
FD Mediagroep

Bureau van het Jaar:
OMD

YIM Talent van het Jaar:
Max Hochstenbach
Mediahuis

www.amma-awards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

Lees ook:

Fotoserie The Dalmore draait om ambacht en chemie

03-07-2025 | 10:26:00
Voor The Dalmore Luminary No.3 ontwikkelde Lemon Scented Tea een fotoserie waarbij de whisky werd ingezet als onderdeel van het fotografisch proces.

ADsterdam verwelkomt duizend creatieven in Amsterdam

03-07-2025 | 10:12:00
Het evenement werd georganiseerd door Publicis Groupe NL in samenwerking met ADCN en Soundsright.

Dutch PR Awards 2025 - Iconic Studios x Vertigo 6

02-07-2025 | 17:19:00
Iconic Studios & Vertigo 6 doen mee aan de Dutch PR Awards 2025. Aan het woord zijn Claire Slootheer & Mike Hendrixen

GTIA houdt Benelux community meeting in Eindhoven

02-07-2025 | 11:02:00
GTIA organiseert op 25 september 2025 de Benelux Community Meeting in Eindhoven.

Fiona Vanderbroeck: Merkbouw met creators is de toekomst

02-07-2025 | 09:44:02
Tijdens de WhitePaper Sessions op Cannes Lions 2025 delen topmarketeers hun inzichten over actuele marketingthema’s.

Gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.