OMD Bureau van het Jaar bij AMMA Awards 2025

IPG Mediabrands wint AMMA voor Media Innovatie van het Jaar

AMMA Awards 2025, Tuschinski, Amsterdam, 22:00 uur. Hoogtepunt van de avond: OMD wordt Bureau van het Jaar. 50 OMD-ers bestormen het podium. Roland Teerenstra en Angelique Schreuders worden helemaal gek, alle OMD-er worden helemaal gek. Het hele team staat op en neer te springen als een voetbalteam dat zojuist tegen alle verwachtingen in de Champions League heeft gewonnen.

Het is voor mediabureaus de absolute hoofdprijs, zoals het winnen van SAN Bureau van het Jaar dat voor reclamebureaus is.

KPN Adverteerder van het Jaar

Volgens het juryrapport heeft KPN met de strategie #beterinternet een sterke maatschappelijke en commerciële impact gerealiseerd. De campagne Stukje van Mij, waarin slachtoffers een stem krijgen, speelde hierin een belangrijke rol. KPN kreeg de prijs samen met mediabureau Mindshare.

IPG Mediabrands wint AMMA voor Media Innovatie van het Jaar 

IPG Mediabrands en Prénatal winnen de AMMA voor Media Innovatie van het Jaar voor De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert.

Max Hochstenbach YIM Talent van het Jaar

Max Hochstenbach van Mediahuis werd benoemd tot YIM Talent van het Jaar. 

Hij was compleet overvallen door het winnen van de prijs. Het eerste dat hij kon uitbrengen waren excuses aan de mede-genomineerden voor zijn benoeming.

Overzicht winnaars AMMA Awards 2025

Beste Gebruik van Data en Technologie:
dentsu Benelux x GAMMA
GAMMA's dataklus: "De glazen bol is verleden tijd"

Beste Performance door Media:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Van omzet naar multidimensionale omni-channel productwaarde: Hoe Albert Heijn en dentsu data-gedreven grenzen blijven verleggen binnen performance strategieën
Partners: Google, Channable

Beste Research:
Stichting JIC Buitenreclame
BRO Next – Buiten in Beeld
Partners: Outreach, bvA, PMA, Ipsos I&O, ISBA Informatik Service-GmbH, DAT.mobility

Beste Inzet van een Medium:
Wavemaker x Tempo-Team
Het geluid van vakantie-werkplezier: Tempo-Team & Nesim zorgen met de leukste vakantiebanen voor werkplezier op YouTube
Partners: StudioM, Foxity

Beste Smart Impact:
We Agency x #artsenslaanalarm, Trimbos-instituut
Artsen breken in bij de media
Partners: The Committed Agency, Vapen #jouwkeuze, Studio Ei, Artsenfederatie KNMG, Alice Kroeze

Beste Media-innovatie:
IPG Mediabrands x Prénatal
De Prénatal Score: Een media-innovatie die de spelregels verandert

Beste Content- en Engagementstrategie:
Mindshare x KPN
'Stukje van Mij' geeft slachtoffers een stem
Partners: Dentsu Creative, We Agency, Amp.Amsterdam, A Bigger Circle, HPB

Beste Collaboration:
EssenceMediacom x adidas
Hoe adidas na 20 jaar lokaal relevant wist te zijn voor Gen-Z tijdens het EK voetbal
Partners: De Stroom, StudioM

Beste Mediastrategie:
dentsu Benelux x Albert Heijn
Whamster! Hoe Last Christmas en Albert Heijn elkaar naar recordhoogte stuwden
Partners: TBWA\NEBOKO, Boomerang, MPG

Adverteerder van het Jaar:
KPN x Mindshare
#BeterInternet: een missie voor een socialer, veiliger en groener internet
Partners: Dentsu Creative, A Bigger Circle

Media-exploitant van het Jaar:
FD Mediagroep

Bureau van het Jaar:
OMD

YIM Talent van het Jaar:
Max Hochstenbach
Mediahuis

www.amma-awards.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Rodger Werkhoven: We maken van Amsterdam CS de grootste gallery van de stad

23-09-2025 | 22:01:00
CSDM en Marketing Report tonen reclame als kunstvorm tijdens Museumnacht, Rodger Werkhoven art director en AI expert

ICMA 2025 - ChatKliniek

23-09-2025 | 15:37:44
ChatKliniek - Moderne vriendschap is best ingewikkeld. Gelukkig is er nu een plek waar je alles mag vragen.

Karlien Serrarens en Inge Wortelboer in SAN bestuur

23-09-2025 | 15:05:29
Martijn Swijghuisen Reigersberg legt na jaren zijn rol als bestuurslid neer. Tegelijkertijd treedt SAN met vertrouwen een nieuwe fase in met de komst van Karlien Serrarens en Inge Wortelboer.

ICMA 2025 - App & Ink

23-09-2025 | 11:34:00
Tattoo-artist en creator Didi Shanna ontvangt deelnemers in haar shop, waar zij hun verhaal achter één betekenisvol WhatsApp-bericht delen

ICMA 2025 - Robijn Quickwash

23-09-2025 | 09:43:21
De campagne moet bereik genereren en spraakmakend zijn zodat de doelgroep over de nieuwe innovatie gaat praten.


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.