EssenceMediacom wint Odido-pitch

Odido heeft EssenceMediacom gekozen als partner voor al haar media-inzet. Deze keuze is het resultaat van een intensief pitchtraject onder begeleiding van marketingbureau 3MO.

Leo Hensen, CMO Odido: "De rol van media – zowel paid als non-paid – wordt een steeds fundamenteler onderdeel van ons businessmodel. We streven naar een nog diepere integratie van ons mediabureau binnen onze marketingorganisatie. Tijdens deze pitch heb ik de top van de Nederlandse mediasector aan het werk gezien, waarbij alle teams hun uiterste best hebben gedaan. EssenceMediacom heeft ons overtuigd met hun visie, innovatiekracht en vermogen om onze merken verder te laten groeien."

Effectievere mediastrategie

De belangrijkste drijfveer achter de pitch was het ontwikkelen van een geïntegreerde mediastrategie in het licht van stijgende mediakosten. Dit leidde tot de strategische keuze om met één mediabureau samen te werken. Tijdens een zorgvuldige marktverkenning werden de twee bestaande partners, EssenceMediacom en Dentsu, uitgedaagd om hun toegevoegde waarde te bewijzen voor Odido’s drie merken: Odido, Ben en Simpel.

EssenceMediacom kwam als winnaar uit de bus en zal voortaan een centrale rol spelen in het succes van Odido’s merken. De afgelopen vijf jaar werkte Odido succesvol samen met Dentsu en EssenceMediacom: Dentsu was verantwoordelijk voor digitale media en EssenceMediacom voor offline media.

Tessa van der Starre, CEO EssenceMediacom: "De lat ligt hoog bij Odido, het is een jong merk met heel veel ambitie en het feit dat zij media hebben opgepakt op ‘board level’ geeft aan dat wij vanuit partnership met hen mogen meebouwen aan dit verhaal."

www.essencemediacom.com

www.odido.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

EssenceMediacom verspreidt appeltaartgeur in OOH

16-09-2025 | 10:18:50
10 Out-of-Home spectaculars worden omgevormd tot verpakkingen van Koopmans Appeltaartmix en voorzien van een speciaal ontwikkelde geur

DPG Media en StudioM maken docuserie over Audio Obscura

08-07-2025 | 14:49:00
DPG Media en StudioM werken samen aan een branded content-campagne voor CUPRA, in samenwerking met Audio Obscura.

GroupM verder als WPP Media

30-05-2025 | 08:06:00
GroupM heeft zijn naam per direct omgedoopt tot WPP Media, waarmee het interntionale Britse mediabureau de link met het moederbedrijf WPP onderstreept

Internationale vakbladen: GroupM wordt WPP Media

06-05-2025 | 18:20:00
WPP heeft plannen om GroupM om te dopen tot WPP Media. Dit stellen internationale vakbladen als Adweek, Ad Age en Campaign. GroupM telt labels als Mindshare, EssenceMediacom, Wavemaker, Greenhouse, GroupM Nexus en StudioM

Brussel viert creatieve industrie met ADNIGHT BLX

04-04-2025 | 11:25:00
Marketing Report reist af naar Brussel voor de eerste internationale editie van ADNIGHT


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.