NPO verhuist vrijdagse late night talkshow naar NPO2
De NPO verhuist de vrijdagse late night talkshow naar NPO2. Sven Kockelmann zal de Politieke Vrijdag die thans nog onder de noemer van Op1 wordt gemaakt vanaf het najaar op NPO2 maken. Thomas van Groningen zal daarbij meeverhuizen als side-kick. Op NPO1 zullen op vrijdagavond voortaan komische dramaseries te zien zijn.
Vanaf 2025 zal op zatedragavond een EO-interviewprogramma te zien zijn op NPO2 met Thijs van den Brink. Dit programma zal vanaf het najaar op zondagochtend op NPO1 worden uitgezonden.
Eva Jinek zal per september van maandag tot en met donderdag voor AVROTROS het 19:00 uur slot invullen met een talkshow. Carrie tne Napel zal voor Omroep MAX een talkshow maken die wel gaat over de actualiteit, maar niet over politiek.
De talkshow Sophie & Jeroen (BNNVARA) met afwisselend Sophie Hilbrand en Jeroen Pauw is vanaf september 2024 van maandag tot en met donderdag te zien op de late avond van NPO 1.
Jojanneke Doorn, Directeur Video bij de NPO: “De Politieke Vrijdag van Sven Kockelmann, met als vaste side-kick politiek verslaggever Thomas van Groningen, en het nieuwe programma van Tijs van den Brink op zaterdag zijn een mooie versterking van NPO2 als zender voor verdiepende journalistiek. Beide programma’s sluiten op NPO2 straks goed aan op Nieuwsuur (NTR/NOS). Samen met de nieuwe programma’s van Eva Jinek, Sophie Hilbrand & Jeroen Pauw en Carrie ten Napel bieden we onze kijkers een breed en gevarieerd talkshowpakket. ”
Op vrijdagavonden zal onder meer de komische dramaserie Ten minste houdbaar tot (AVROTROS), een serie rond Dolly Parton (van Ilse DeLange en Frank Evenblij, Omroep MAX), Waar doen ze het van? (EO) en MAX PubQuiz te zien zijn.
Of en waar talkshowhosts als Charles Groenhuijsen, Jort Kelder en Fidan Ekiz te zien zijn na 13 juni 2024 als Op1 stopt, is nog onbekend.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gezamenlijke nieuwsmediasector en NDP Nieuwsmedia sturen brandbrieven aan informateur Buma
Naomi Aalbers: kinderen snappen meer dan we denken
NPO krijgt in 2026 gevraagd recordbudget van 1 miljard euro; bezuinigingen per 2027
Publieke omroep bereikt 10 miljoen mensen met verkiezingen
[DutchMedia Podcast] over Ster-reclame, NPO Blend & WK bij NOS
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Brand Manager
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Senior Creator Manager bij SPIL NEWS
KVK en N=5 geven twijfels ondernemers hoofdrol
[Vacatures] Ever Ready zoekt een Community Marketeer
DEPT ontwikkelt strategie achter cashloze Wero Thrift Club
Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong