NPO, Talpa Network, RTL Nederland en DPG Media testen Jouw ID op eigen websites

NPO, Talpa Network, RTL Nederland en DPG Mediazijn begonnen met een testversie van Jouw ID. De partijen zijn samen met Mediahuis oprichters van de Stichting Nederlandse Datakluis. De sites van de NPO, Hart van Nederland (Talpa Network), Nu.nl (DPG Media), RTL Nieuws (RTL Nederland) en Shownieuws (Talpa Network) doen mee aan het initiatief. Stichting Nederlandse Datakluis streeft ernaar dat in 2025 veel meer websites aangesloten zijn bij Jouw ID. 

Eigen voorkeuren zonder cookies

Gebruikers die een account hebben bij Jouw ID krijgen na inloggen niet meer te maken met geen cookiemeldingen en worden ook niet meer getrackt. Jouw ID zal maximaal 10.000 gebruikers toelaten tijdens de testfase, die drie tot vier weken duurt. Daarna is de dienst niet meer te gebruiken tot aan de lancering.

Gebruikers kunnen via Jouw ID per website aangeven welke gegevens de site mag zien om inhoud of advertenties aan te passen. Jouw ID werkt met software van het Vlaamse overheidsbedrijf Athumi en werkt op basis van de Solid-standaard.

Jouw ID van Nederlandse Datakluis

Jouw ID is de merknaam van Stichting Nederlandse Datakluis, waarbij websites gegevens alleen mogen gebruiken met specifieke toestemming. Hoewel een e-mailadres moet worden opgegeven om in te loggen, wordt deze niet gedeeld. Op de site van Hart van Nederland wordt bijvoorbeeld inhoud aangeboden die aansluit bij opgeslagen en opgegeven voorkeuren en interesses. Die worden daarbij niet aan Talpa Network verstrekt, maar blijven bij Stichting Nederlandse Datakluis. Nu.nl biedt testgebruiker tijdens de pilot toegang tot de premiumversie Nu.nl+

Stichting Nederlandse Datakluis heeft een subsidie verkregen van de Europese Unie uit een fonds voor regionale ontwikkelingen. Fondsaanvragen bij onder meer het Nationale Groeifonds in Nederland, slaagden niet. De organisatie wordt geleid door oprichters Martijn van Dam en Arno Otto

www.jouw.id

www.datakluis.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

LINDA. breidt portfolio uit met LINDA.mini

18-12-2025 | 09:40:00
Met deze uitbreiding richt het mediabedrijf zich op aanstaande moeders en ouders van kinderen van 0 tot en met 4 jaar.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

[Vacatures] Snakeware zoekt een Front-end Developer

16-12-2025 | 08:03:00
Snakeware is per direct op zoek naar een Front-end Developer

Whazzup?! in Media #12: De publieke media onder druk

10-12-2025 | 09:25:00
Waarom kiest de NOS ervoor om zich terug te trekken van X (voorheen Twitter), een platform met 2,8 miljoen gebruikers in Nederland?
 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Bob Koigi: De ontwikkelingen die 2025 hebben gedefinieerd

19-12-2025 | 12:46:00
AI wordt in rap tempo de bepalende kracht achter de transformatie van marketing­leadership en prioriteiten voor 2026.

Philips zet refurbished producten centraal met Back Friday

19-12-2025 | 12:41:00
Philips Personal Health heeft Back Friday gelanceerd, een initiatief dat twee weken na Black Friday aandacht vraagt voor de hoeveelheid retouren

NS geeft jongeren 40 procent korting op treinreizen

19-12-2025 | 12:32:00
NS ontwikkelde de campagne samen met TBWA\NEBOKO. Met een lichte toon wil NS ouders helpen hun taxi-rol los te laten

SuperRebel en Bruut ontwikkelen Europese campagne voor Goliath Games

18-12-2025 | 22:53:05
SuperRebel Agency en Bruut hebbben een Europese online campagne ontwikkeld voor Goliath Games en het kaartspel Shit Happens

CANAL+ zet cinema centraal in campagne TANGO

18-12-2025 | 11:22:00
Met de campagne benadrukt het concern zijn langdurige band met de filmindustrie en positioneert het zich als partner binnen het creatieve proces van film.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.