NPO Radio 1 verandert in RadiOlympia

NPO Radio 1 maakt tijdens de Olympische Spelen van ’s morgens tot ’s avonds laat live radio vanuit Parijs onder de noemer RadiOlympia. Met wedstrijdverslagen, updates en al het nieuws rondom de Spelen en de sporters. 

RadiOlympia trapt op vrijdag 26 juli ’s avonds af met verslag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen en is daarna tot en met zondag 11 augustus elke dag tussen 9.30 en 23.00 uur te horen op NPO Radio 1. De presentatie vanuit Parijs is in de ochtend in handen van Jurgen van den Berg (Omroep MAX) en Ghislaine Plag (NOS), in de middag van Robbert Meeder (NOS) en Fleur Wallenburg (NOS) en in de avond van Joram Kaat (EO), Eline de Zeeuw (NOS) en Jeroen Stomphorst (NOS).

Naast de uitzendingen vanuit Parijs, toert RadiOlympia dit jaar voor het eerst ook door Nederland. Presentatoren Jo van Egmond (PowNed), Thomas van Groningen (WNL) en Hans van der Steeg (EO) verdiepen zich samen met topsporters, coaches, familie en oud- en aanstormende Olympiërs elke dag in een andere Olympische sport. Dat varieert van handboogschieten in Horst, windfoilen op Almere Strand, boksen in Breda en breaking (breakdance) in Den Haag. Niet alleen te horen op de radio, maar ook te zien als serie op YouTube en Instagram.

Luisteraars en fanatieke (amateur)sporters worden aangemoedigd om mee te sporten en al hun prangende vragen te stellen aan de kenners. Ook wordt er op sommige plekken samen naar de Spelen gekeken. Op nporadio1.nl/radiolympia is te lezen waar RadiOlympia in Nederland langskomt.

Elke ochtend komt er een verse aflevering van de NOS Olympische Podcast uit, zowel in de NPO Luister-app als in beeld op YouTube. Hierin wordt de luisteraar bijgepraat over het sportnieuws van de afgelopen dag en is er een vooruitblik op de komende Olympische dag. Presentatie is in handen van Thierry Boon, Eline de Zeeuw en Edwin Cornelissen met Erben Wennemars als vaste sidekick. 

www.nporadio1.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[DutchMedia Podcast] met Ton Verlind over Commissariaat, NPO en meer

12-12-2025 | 10:49:53
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

BM: Niels van der Laan en Jeroen Woe Mediapersonen van het Jaar 2025

09-12-2025 | 23:06:00
Niels van der Laan en Jeroen Woe zijn door mediavakblad BM (Broadcast Magazine) uitgeroepen tot Mediapersonen van het Jaar 2025

NPO: Draadstaal, Kassa, Flikken Rotterdam, 3op Reis en Groenteman & Van Roosmalen weg per 2027

25-11-2025 | 17:43:00
De NPO schrapt per 2027 programma’s als Draadstaal, Flikken Rotterdam, Kassa, Groenteman & Van Roosmale, 3opReis, First Dates en andere populaire programma's

Demissionair BBB-minister Gouke Moes breidt lineaire Ster-reclame weer uit

21-11-2025 | 16:59:00
Per 2027 zal er bij de NPO op de lineaire kanalen NPO1, NPO2 en NPO3 weer 10 procent van de totale zendtijd aan Ster-reclame mogelijk zal zijn. Thans is dat 8 procent

NPO Radio en NPO Luister: 2026 laatste jaar met groot budget

21-11-2025 | 15:59:38
De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) presenteerde zijn audioaanbod voor het jaar 2026, met een budget van 103,8 miljoen


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Stedin zet energietransitie centraal in employer branding

17-12-2025 | 13:56:00
Stedin heeft een employer branding campagne gelanceerd onder de naam Werk dat energie oplevert. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.

StudioM eert bekerhelden in Eurojackpot KNVB Beker-campagne

17-12-2025 | 12:53:00
De contentserie markeert dat het bekertoernooi voortaan de naam Eurojackpot KNVB Beker draagt en richt zich op de spelers die het toernooi kleur geven.

ABU en Higuita doorbreken beeld rond uitzendwerk

17-12-2025 | 10:37:19
In de campagne vertellen uitzendkrachten zelf hoe hun werk aansluit bij hun leven en ontwikkeling.

LePub en Heineken stimuleren echte gesprekken

17-12-2025 | 09:27:15
Met de pilot Could Have Been a Heineken willen de partijen mensen stimuleren om minder te communiceren via audio en vaker face-to-face af te spreken.

Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid

16-12-2025 | 10:57:19
Een geïntegreerde dienst die organisaties helpt vindbaar en relevant te blijven in de snel veranderende wereld van AI-gedreven zoekresultaten.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.