NPO Radio 1 verandert in RadiOlympia

NPO Radio 1 maakt tijdens de Olympische Spelen van ’s morgens tot ’s avonds laat live radio vanuit Parijs onder de noemer RadiOlympia. Met wedstrijdverslagen, updates en al het nieuws rondom de Spelen en de sporters. 

RadiOlympia trapt op vrijdag 26 juli ’s avonds af met verslag van de openingsceremonie van de Olympische Spelen en is daarna tot en met zondag 11 augustus elke dag tussen 9.30 en 23.00 uur te horen op NPO Radio 1. De presentatie vanuit Parijs is in de ochtend in handen van Jurgen van den Berg (Omroep MAX) en Ghislaine Plag (NOS), in de middag van Robbert Meeder (NOS) en Fleur Wallenburg (NOS) en in de avond van Joram Kaat (EO), Eline de Zeeuw (NOS) en Jeroen Stomphorst (NOS).

Naast de uitzendingen vanuit Parijs, toert RadiOlympia dit jaar voor het eerst ook door Nederland. Presentatoren Jo van Egmond (PowNed), Thomas van Groningen (WNL) en Hans van der Steeg (EO) verdiepen zich samen met topsporters, coaches, familie en oud- en aanstormende Olympiërs elke dag in een andere Olympische sport. Dat varieert van handboogschieten in Horst, windfoilen op Almere Strand, boksen in Breda en breaking (breakdance) in Den Haag. Niet alleen te horen op de radio, maar ook te zien als serie op YouTube en Instagram.

Luisteraars en fanatieke (amateur)sporters worden aangemoedigd om mee te sporten en al hun prangende vragen te stellen aan de kenners. Ook wordt er op sommige plekken samen naar de Spelen gekeken. Op nporadio1.nl/radiolympia is te lezen waar RadiOlympia in Nederland langskomt.

Elke ochtend komt er een verse aflevering van de NOS Olympische Podcast uit, zowel in de NPO Luister-app als in beeld op YouTube. Hierin wordt de luisteraar bijgepraat over het sportnieuws van de afgelopen dag en is er een vooruitblik op de komende Olympische dag. Presentatie is in handen van Thierry Boon, Eline de Zeeuw en Edwin Cornelissen met Erben Wennemars als vaste sidekick. 

www.nporadio1.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

Publieke omroep bereikt 10 miljoen mensen met verkiezingen

30-10-2025 | 13:05:00
Het best bekeken moment was woensdagavond rond 21.26 uur, vlak voor de tweede exitpoll. Toen keken 2,7 miljoen mensen naar Nederland kiest de uitslagen

[DutchMedia Podcast] over Ster-reclame, NPO Blend & WK bij NOS

15-10-2025 | 09:39:04
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Minister Gouke Moes (BBB) geeft definitieve toestemming voor NPO Blend

08-10-2025 | 18:18:00
Minister Gouke Moes (BBB) van  OCW heeft de NPO definitieve toestemming gegeven voor NPO Blend. De radiozender is op 6 november 2023 gestart op experimentele basis om biculturele 35- tot 54-jarigen te bereiken en wordt online en via DAB+ verspreid

NPO-hervorming omroepverenigingen: geen overeenstemming over vorming omroephuizen

04-10-2025 | 01:37:00
Er is geen overeenstemming tussen de omroepverenigingen bereikt over de vorming van omroephuizen. Dit is de conclusie van Meindert Landsmeer die als procesregisseur door toenmalig NSC-minister Eppo Bruins was aangesteld

SEO Impactanalyse: Verruiming Ster gaat vooral ten koste van Nederlandse spelers

04-10-2025 | 00:24:00
Het door SEO gedane onderzoek naar verruiming van Ster-reclame bij de NPO levert 14 tot 24 miljoen euro aan extra omzet op ten koste van private Nederlandse media


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Studio FIK ontwikkelt campagne rond gezond schermgebruik

06-11-2025 | 12:12:00
Gemeente Haarlem en GGD Kennemerland vragen deze maand aandacht voor beschermtijd, momenten die je bewust vrijhoudt van digitale prikkels.

Havas Lemz ontwikkelt overheidscampagne Man, zeg er wat van!

06-11-2025 | 08:40:00
De campagne speelt in op de maatschappelijke discussies over de veiligheid van vrouwen en de rol die mannen daarin kunnen nemen

[Vacatures] DPG Media zoekt een Conversation Specialist

06-11-2025 | 08:13:00
DPG Media is per direct op zoek naar Conversation Specialist - Amsterdam

Wibra en Giesbers Retail lanceren de wiBRA

05-11-2025 | 15:33:00
Wibra heeft de wiBRA geïntroduceerd: een bh van hoge kwaliteit voor €9,99. De lancering gaat gepaard met een campagne ontwikkeld door Giesbers Retail

Makro en Yune lanceren campagne over de hectiek van december

05-11-2025 | 10:43:00
Onder het motto De meest hysterische tijd van het jaar positioneert de groothandel zich als partner voor ondernemend Nederland in een periode vol hectiek
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.