NPO Blend start per 12 februari 2024 met zijn eerste programma

NPO Blend start per 12 februari 2024 met zijn eerste programma’s. De zender zal van 17:00 tot 22:00 uur op werkdagen gepresenteerde programma’s brengen en in de weekenden in de middag.

NPO Blend dat online en via DAB+ uitzendt, is officieel een experimenteel kanaal vanuit de NPO om de publieksgroep 35 tot 54-jarigen met een biculturele achtergrond beter te bereiken. Er wordt R&B, afro, neo soul, hiphop en classics uit de nineties en zeroes uitgezonden. Tijdens de gepresenteerde programma’s is er ruimte voor nieuws, cultuur en verhalen die de doelgroep aanspreken.

De gepresenteerde programma’s zijn van de NTR, KRO-NCRV, en in mindere mate van AVROTROS, PowNed en BNNVARA.

Op 12 februari 2024 starten het NTR-programma Bridge the Gap van 17:00 tot 19:00 uur dat door wisselende presentatoren waaronder Aashna Sewpersad, Murth Mossel, One’sy Muller, Howard Komproe, Nora Akachar gepresenteerd zal worden.   De overige programma’s waaronder een programma met Niels Hoogland (Gin & Juize) zullen op 4 maart 2024 van start gaan.  

Menno de Boer, zendermanager NPO Blend: “Samen met de omroepen geven we invulling aan het experiment NPO Blend, waarbij we onderzoeken hoe we de beoogde doelgroep van volwassen luisteraars kunnen bereiken die houden van R&B, afro, neo soul en hiphop uit de nineties en zeroes. Ik ben heel enthousiast over de namen die zich aan de pilot hebben verbonden, want op die manier krijgt NPO Blend echt een eigen geluid."

Chanelva Rier, zendermanager van NPO Blend: "Fantastisch dat ervaren makers als onder anderen Shay Kreuger, One’sy Muller, Niels Hoogland en Howard Komproe het avontuur met ons aangaan en willen verkennen hoe deze nieuwe radiozender kan klinken. Met deze programmering verwacht ik dat onze luisteraar zich steeds meer thuis gaat voelen bij NPO Blend."

www.npoblend.nl

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




 

Lees ook:

NPO 2025/2026: de plek van ons allemaal

10-09-2025 | 02:26:00
De NPO heeft samen met de publieke omroepverenigingen en NOS/NTR het radio- en tv-seizoen 2025/2026 gepresenteerd onder de noemer de plek van ons allemaal

[DutchMedia Podcast] over r/tv omzetten, verkiezingen en internettarieven

05-09-2025 | 10:37:11
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite

Verkiezingsprogramma’s: AI, (social) media en NPO

25-08-2025 | 15:50:00
Op 29 oktober 2025 zijn er na nog geen twee jaar opnieuw Tweede Kamerverkiezingen als gevolg van de val van de regering. Inmiddels hebben de meeste politieke partijen hun verkiezingsprogramma’s (in conceptvorm) geopenbaard

NPO Start en Videoland doen mee aan NMO Kijkonderzoek

24-07-2025 | 13:45:00
NPO Start en Videoland doen vanaf de lancering van fase 2 van het NMO Kijkonderzoek mee aan de meting van de streamingdiensten

[DutchMedia Podcast]: over NPO/Ster, WPP Media en streaming

18-07-2025 | 12:26:00
David de Jong en Taco Jelgersma maken in samenwerking met Audiohuis de tweewekelijkse DutchMedia Podcast. In deze podcast gaan zij in op actuele onderwerpen uit de wereld van media, marketing en telecom. Feiten en een mening met een bite
 

www.npo.nl

 


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Cogonez versterkt rol Port of Amsterdam tijdens SAIL 2025

17-09-2025 | 16:31:00
Tijdens SAIL 2025 trok Amsterdam ruim twee en een half miljoen bezoekers en meer dan 10 duizend boten.

DEPT ontwikkelt More Time for Life-campagne voor Brother

17-09-2025 | 15:28:51
Brother is een Europese campagne gestart in vijftien landen om zijn inkjetprinters voor kleine bedrijven en thuiskantoren te promoten.

SuperRebel ontwikkelt website voor MP Motorsport

17-09-2025 | 10:47:38
Het platform staat volledig in het teken van Accelerating Talent, de ambitie van het team om jong racetalent te begeleiden van karting tot Formule 2

Home Agency ontwikkelt Thuisarts-merkcampagne Zoek jezelf niet zieker

16-09-2025 | 18:31:00
Home Agency heeft een merkcampagne ontwikkeld voor de gezondheid-website Thuisarts. Daarbij is ook een vernieuwde visuele identiteit ontwikkeld in samenwerking met Reaktor

Havas Lemz ontwikkelt campagne Bolletje: Ronduit lekker

16-09-2025 | 18:11:00
Havas Lemz heeft voor Bolletje ondder de noemer Rondom Lekker een campagne gelanceerd voor de Bolletje Bagel Cracker. Dit is een combinatie van de ronde, met sesam bestrooide bagel en een luchtige, knapperige cracker
 

Dit artikel is gepubliceerd door: David de Jong

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.