Norday bouwt aan digitale toekomst Centraal Museum Utrecht

Design- en innovatiebureau Norday is geselecteerd als digital partner voor de ontwikkeling van de nieuwe website van het Centraal Museum Utrecht. De keuze voor Norday volgde uit een Europees aanbestedingstraject en vormt een belangrijke stap binnen de digitale strategie van het museum.

De samenwerking richt zich op twee doelen: het verhogen van conversie en het versterken van de connectie met het publiek. Op het vernieuwde platform moeten bezoekers eenvoudig hun weg vinden naar tentoonstellingen, tickets en programmering.

Interactieve beleving via digitaal museum

Een belangrijk onderdeel van het project is de ontwikkeling van een digitaal museum. Hierin kunnen bezoekers de collectie op interactieve wijze verkennen, met inzet van digital storytelling.

Bonny van Sighem, Ontwikkelaar Digitaal Publiek bij het Centraal Museum Utrecht: “We kozen voor Norday vanwege hun expertise in het tot leven brengen van digitale collecties, op betekenisvolle en verhalende wijze.”

De digitale vernieuwing draagt bij aan de toegankelijkheid van het museum, een breder publieksbereik en de versterking van de museale en artistieke positionering. De lancering van de nieuwe site staat gepland voor het eerste kwartaal van 2026.

Lees ook:

Rebranding Azerion markeert focus op digitale advertising

11-09-2025 | 13:42:00
Azerion heeft een rebranding doorgevoerd met een vernieuwde visuele identiteit, een herontworpen website en een versterkte aanwezigheid op sociale media.

Amsterdam Fashion Week vernieuwt website met Key Agency

11-09-2025 | 13:02:09
Key Agency heeft voor Amsterdam Fashion Week een vernieuwde website ontwikkeld die dient als digitaal podium voor modecontent en inspiratie.

Teamleader en SuperRebel lanceren e-facturatiecampagne

09-09-2025 | 10:22:51
In 2026 stappen Belgische ondernemers verplicht over op digitale facturatie. Voor Teamleader België vormt dit het moment om ondernemers te ondersteunen

Whello vernieuwt merkidentiteit en focust op AI

03-09-2025 | 12:26:25
Het Amsterdamse online marketingbureau Whello heeft een merkidentiteit gelanceerd. De rebranding markeert het begin van een volgende groeifase

Ate van der Meer: Slechts 37% vertrouwt op de AVG

02-09-2025 | 00:00:00
We spreken met Ate van der Meer, CCO van Snakeware, over de aanleiding van het onderzoek en de opvallendste uitkomsten


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

Multi-Gyn kiest voor AndAgencyAmsterdam

12-09-2025 | 11:01:00
Multi-Gyn, specialist in vaginale verzorging, heeft voor AndAgencyAmsterdam gekozen voor de ontwikkeling en uitvoering van een geïntegreerde marketingcampagne.

Bob Koigi: Bureaus kiezen planeet boven fossiele winst

12-09-2025 | 08:48:43
In sectoren variërend van reclame tot bankwezen heroverwegen professionals de kosten van het faciliteren van uitbreiding van fossiele brandstoffen.

KPN start campagne tegen online buitensluiten jongeren

12-09-2025 | 08:08:00
Dentsu Creative Amsterdam maakt Iedereen Behalve-campagne, opvolger van de Stukje van mij

[Vacatures] ACT.agency zoekt een Creative Copywriter

12-09-2025 | 07:43:00
ACT.agency is per direct op zoek naar Creative Copywriter - Amsterdam (hybride)
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.