
NIMA trekt zich terug uit Marketingfacts; Luuk Ros weg als hoofdredacteur
BBP Media wordt de enig aandeelhouder van Marketingfacts; de beroepsvereniging NIMA zal per 1 februari 2024 niet langer betrokken zijn als aandeelhouder. NIMA was sinds 2018 aandeelhouder van de site.
Luuk Ros stopt met zijn functie als hoofdredacteur van Marketingfacts als gevolg van deze gewijzigde aandeelhoudersstructuur. Aangezien hij in dienst is bij NIMA, zal hij andere werkzaamheden gaan doen bij NIMA waar hij zal werken aan de contentstrategie.
Luuk Ros in zijn laatste redactionele bijdrage als hoofdredacteur: "Rest me te vertellen waar u me in het vervolg kunt vinden. Wel, wellicht hier, als blogger natuurlijk, maar bovenal bij het Nederlands Instituut voor Marketing, meer specifiek Team NIMA, het facilitair team van de club dat over een maand verhuist naar een best epische nieuwe locatie op de grens van Diemen en Amsterdam. Mooie gelegenheid voor een frisse nieuwe start. Binnen NIMA zal ik me gaan richten op goede betrekkingen en mooie projecten met in- en externe stakeholders, op content (uiteraard), communicatie, de community’s en ook een beetje op commerce, want dat kunnen we even goed gebruiken momenteel. Sluit je trouwens aan, NIMA is van ons allemáál, beste marketing-professional. De vereniging bestaat niet omdat NIMA A, B en C bestaan, die diploma’s bestaan juist omdat de vereniging er is. Hoop te doen daar, enorm veel zin in."
BBP Media heeft in januari 2024 een vacature uitgezet voor de functie van een chef redactie. In november 2023 vertrok Matthijs van den Broek na 2 jaar mede-hoofdredacteurschap.
Marketingfacts publiceert jaarlijkse artikelen van circa 300 bloggers en profileert zich als een kennisplatform op het gebied van interactieve marketing. Daarbij wil de site kennis, ervaring en cases delen voor marketingprofessionals. BBP Media is uitgever van Twinkle, MarketingTribune en CustomerFirst.
NIMA wil als branchevereniging marketeers ondersteunen tijdens hun loopbaan bij hun professionele en persoonlijke ontwikkeling. Daarbij was Marketingfacts de afgelopen jaren een van de uitingen waarmee het marketeers wilde ondersteunen met gerichte informatie. De vereniging heeft echter besloten dat het na het aantreden van Rob Overduin in juli 2023 als voorzitter/directeur van NIMA, niet langer van belang is om aandeelhouder van Marketingfacts te blijven. NIMA zoekt naar andere middelen en media om zijn boodschap voor marketeers te verspreiden, zegt Luuk Ros in een toelichting aan Marketing Report.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Gepubliceerd door: David de Jong