Nike is na 28 jaar terug met Super Bowl campagne So Win

De campagne is gemaakt door Wieden+Kennedy Portland

Nike was als merk compleet de weg kwijt. Marktaandeel, beurswaarde, zichtbaarheid en bravoure smolten in de afgelopen jaren weg. Maar het merk lijkt weer tot leven te komen. Voor het eerst in 28 jaar kwam Nike met een Super Bowl campagne, met de titel So Win. De campagne is gemaakt Wieden+Kennedy Portland. Het is Nike's eerste Super Bowl-commercial sinds Swoosh This in 1998.

De campagne plaatst de schijnwerpers op vrouwelijke atleten die de regels van sport en samenleving herschrijven. Bekende atleten zoals Caitlin Clark, A'ja Wilson, Sophia Smith Wilson, Sha'Carri Richardson en Sabrina Ionescu zijn te zien in de zwart-wit film, geregisseerd door Kim Gehrig en met muziek van Led Zeppelin's Whole Lotta Love. Rapper Doechii verzorgt de voice-over van de commercial en spreekt over het overwinnen van stereotype beperkingen.

Nike's focus op vrouwelijke atleten komt op een moment dat vrouwensporten een ongekende toename in aandacht, steun en investeringen ervaren. Volgens onderzoek van Wasserman's The Collective en RBC zal vrouwensport dit jaar naar schatting 20 procent van alle sportverslaggeving in de VS uitmaken, een stijging ten opzichte van 6 procent in 2019. Bovendien is 82 procent van de merken van plan om hun budget voor vrouwensporten dit jaar te verhogen, volgens de Sports Innovation Lab's 2025 Women's Sports Media Benchmarking Survey. Tijdens een persvoorstelling van de film sprak Smith Wilson de hoop uit dat de commercial nieuwe doelgroepen zal bereiken die geen vrouwensporten kijken.

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Zen en de kunst van vooruitkijken

27-06-2025 | 11:34:00
De agenda zit vol, het team zit aan zijn limiet, en toch kloppen er nieuwe projecten aan de deur.

Cees Faes: Daddy Issues

27-06-2025 | 11:01:00
We projecteren nogal wat op zo’n term. In Nederland heeft “Daddy” immers vrij specifieke connotaties

[Vacatures] AndAgency Amsterdam zoekt een Sr. Client Manager

27-06-2025 | 09:52:00
AndAgency Amsterdam is per direct op zoek naar Sr. Client Manager - Fulltime · Amsterdam

The Family ontwikkelt campagne Ik leerde je NIX

27-06-2025 | 09:48:00
De campagne, met de titel Ik leerde je NIX, richt zich op ouders en benadrukt hun rol in het voorkomen dat jongeren voor hun achttiende alcohol drinken.

Marketingwereld in rep en roer door Lions-kwestie rond GUT

27-06-2025 | 01:33:00
De Gouden Lion die GUT Amsterdam heeft gewonnen in de categorie Creative Effectiveness met een campagne voor het biermerk Hertog Jan (van AB-InBev) zou onterecht vergeven zijn

 

 

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.