Nielsen introduceert Ad Intel Connected TV in Australië

Nielsen lanceert in het vierde kwartaal van 2025 Connected TV (CTV)-inzichten binnen de Nielsen Ad Intel-oplossing in Australië. Hiermee krijgen adverteerders, bureaus, uitgevers en omroepen inzicht in advertentie-uitgaven en creatieve content op CTV-platformen.

Met Ad Intel CTV krijgen gebruikers zicht op concurrentiebestedingen op grote streamingdiensten zoals YouTube TV, Netflix, Prime, Hulu en Paramount. De uitbreiding biedt een compleet crossplatform-overzicht van mediaplannen en laat zien hoe advertentiebudgetten verschuiven tussen lineaire televisie, digitale kanalen en CTV.

CTV-inzichten bieden concurrentievoordeel

Monique Perry, Managing Director Nielsen Pacific: "De snelle verschuiving van kijkers naar Connected TV creëert kansen, maar zet ook marketingbudgetten onder druk. Met Ad Intel CTV geven we Australische klanten inzicht in de verdeling van CTV-uitgaven en de creatieve content die wordt ingezet. Zo krijgen mediabedrijven, bureaus en adverteerders een duidelijk beeld om te optimaliseren voor groei of efficiëntie."

Scott Gillham, Executive Director of Media Pacific bij Nielsen: "Video blijft dominant in het medialandschap. De introductie van Ad Intel CTV in Australië biedt marketeers een nieuw aangrijpingspunt om doelgroepen te bereiken waar zij hun tijd doorbrengen. Met inzicht in bestedingen en creatieve strategieën in CTV kunnen Australische merken en mediapartijen nieuwe kansen benutten en hun rendement maximaliseren."

Optimalisatie van creatieve strategieën

Rose Lopreiato, Commercial Lead Nielsen Ad Intel Australia: "Door concurrenten continu te monitoren, kunnen marketeers hun creatieve strategie snel aanscherpen, onnodige uitgaven schrappen en investeren in effectieve advertenties. Ad Intel CTV laat zien waar advertenties worden geplaatst – in-app, via browser of op Smart TV – en welke creatieve aanpak zorgt voor betrokkenheid. Deze inzichten helpen om succesvolle tactieken te herhalen, nieuwe trends te benutten en campagnes gerichter en kostenefficiënter in te zetten."

Ad Intel CTV is vanaf het vierde kwartaal van 2025 beschikbaar in Australië en onderstreept Nielsens inzet voor digitale advertentie-inzichten en crossplatform concurrentieanalyse.

www.nielsen.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List




Lees ook:

[Vacatures] Nielsen zoekt een Data Entry Clerk - Football

19-09-2025 | 09:22:00
Nielsen is per direct op zoek naar een Data Entry Clerk - Football - Utrecht

YouTube vergroot voorsprong als grootste tv-distributeur

27-08-2025 | 11:09:00
YouTube blijft de grootste televisiedistributeur volgens Nielsen en stond in juli voor de zesde maand op rij bovenaan de Media Distributor Gauge

Nielsen voegt podcastdata toe aan mediatool

11-08-2025 | 11:24:00
Hiermee kunnen adverteerders en bureaus podcasts plannen, optimaliseren en vergelijken met televisie, radio, digitale en social media

WPP Media en Nielsen breiden samenwerking rond mediadata uit

06-08-2025 | 10:18:00
WPP Media en Nielsen hebben een overeenkomst gesloten om de mogelijkheden voor cross-platform audience measurement uit te breiden.

Nielsen lanceert platform voor campagneresultaten

01-08-2025 | 12:29:00
Nielsen introduceert de Outcomes Marketplace, een ecosysteem binnen het Nielsen ONE-platform


 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List





Lees ook:

SuperRebel.Agency ontwikkelt internationale merkfilm VGP

23-09-2025 | 11:01:42
Het project vormt het centrale onderdeel van een campagne die deze week in achttien landen start

[Vacatures] DPG Media zoekt een Redacteur Video Qmusic

23-09-2025 | 09:27:00
DPG Media is per direct op zoek naar Redacteur Video Qmusic - Amsterdam

Joe Public en ALDI benadrukken bekroonde kwaliteit in campagne

23-09-2025 | 09:04:00
Joe Public Amsterdam heeft voor ALDI een vervolg ontwikkeld in de Fans van Voordeel-campagne.

ARA Creative Agency ontwikkelt campagne Sok je mee

22-09-2025 | 15:54:22
Op Wereld Alzheimer Dag presenteert Team Alzheimer de campagne Sok je mee. Doel is zoveel mogelijk Alzheimer Socks te verkopen

Hart voor de Zaak ontwikkelt actie Week van de Stamceldonor

22-09-2025 | 13:49:52
De Week van de Stamceldonor is gestart met een koffiebekeractie op vijf treinstations en de Universiteit van Amsterdam.
 

Dit artikel is gepubliceerd door: Daan Dekkers

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.