Nederlands Film Festival breidt bestuur uit
Het Nederlands Film Festival (NFF) krijgt een tweekoppig bestuur. De Raad van Toezicht laat weten dat de huidige zakelijk directeur, Marjolijn Bronkhuyzen, toetreedt tot het bestuur van de stichting NFF. Momenteel leidt Silvia van der Heiden het NFF.
Het bestuur gaat bestaan uit een artistiek georiënteerde directeur-bestuurder en een zakelijk georiënteerde directeur-bestuurder. De organisatie is nog op zoek naar een inhoudelijk bevlogen, inspirerend en inclusief leider voor de rol van Artistiek Directeur-bestuurder.
Ruurd Bierman, voorzitter van de Raad van Toezicht: “Door de overgang naar een collegiaal bestuur weten we ons verzekerd van een stevige organisatie en evenwichtige verdeling in taken tussen beide directieleden.”
Silvia van der Heiden liet eerder weten te stoppen per 1 juni: “Het NFF staat stevig op de kaart: met een goed geolied team en een ambitieus meerjarenbeleidsplan voor 2025 2028 heeft de organisatie een solide basis verworven. In de afgelopen jaren hebben we, ondanks corona en inflatie, inspirerende programma’s voor een uiteenlopend publiek weten neer te zetten en honderdduizenden bezoekers betrokken bij Nederlandse producties. De organisatie kan de toekomst met vertrouwen tegemoet treden en zijn belangrijke positie als platform van de Nederlandse audiovisuele sector energiek verder invulling geven. Voor mij is het na zes plezierige, enerverende en leerzame jaren bij het festival, tijd voor een nieuwe stap en daarom neem ik per 1 juni afscheid van het NFF. De komende tijd ga ik me oriënteren op de volgende stap.”
Foto: NFF/Ramon Mangold
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
IFFR maakt competitieprogramma 2026 bekend
TheAnyThing opent privébioscopen in Pathé Eindhoven
Pathé introduceert bioscoopstoel als kerstornament
Selmore lanceert feestdagencampagne voor Bioscoopbon
Vue opent bioscoop met 15 zalen in Houthavens
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Happy Horizon lanceert AI Optimizer voor AI-vindbaarheid
Dentsu Creative tekent voor eindejaarsfilm Rabobank
Rebranding van Whello krijgt vorm via eigen merchandise
NOISE kiest user-generated aanpak in vuurwerkcampagne
[Vacatures] Key Agency zoekt een Community Manager / Webcare Agent
Dit artikel is gepubliceerd door: Saskia van Weert