
Nederland levert vijf juryleden voor Cannes Lions 2025
De juryleden worden geleverd door AKQA, 72andSunny, Dentsu Creative, Philips en Tony's Chocolonely
Vanuit Nederland zullen drie creatief direceuren en twee marketeers zitting nemen in de Cannes Lions 2025 Jury.
Kerrie Finch, oprichter van the FINCH factor en vertegenwoordiger van Cannes Lions: "Het is een bewijs van het kaliber van de mensen die hier in Nederland in de creatieve industrie werken, dat we zoveel juryleden hebben die dit land vertegenwoordigen. Deze vijf juryleden worden vergezeld door nog eens zeven mensen van merken, netwerkbureaus en onafhankelijke creatieve bedrijven. Zij zijn actief op het gebied van marketing, creativiteit, design, communicatie, strategie, social media en influencermarketing. Met in totaal twaalf juryleden in Nederland dit jaar presteren we als sector wederom boven ons niveau. We mogen trots zijn op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt - en er komt altijd meer."
Creative Business Transformation
Josefien Olij, Head of Marketing, Philips
Deze categorie erkent campagnes die strategische creativiteit combineren met bedrijfsinnovatie en impact. Olij's ervaring bij een wereldwijd merk als Philips maakt haar bij uitstek geschikt om baanbrekende businessideeën te beoordelen.
Direct
Sadira E. Furlow, Chief of Global Brands & Communications, Tony's Chocolonely
Furlow, die bekendstaat om haar focus op purpose-driven merken, zal bijdragen aan het evalueren van werk dat directe respons stimuleert en betekenisvolle interacties met consumenten creëert.
Entertainment
Simone Moessinger, ECD, 72andSunny Amsterdam
Met haar internationale staat van dienst in storytelling en merkentertainment zal Moessinger helpen beoordelen hoe merken zich via film, muziek en cultuur met hun publiek verbinden.
Health & Wellness
Joris Tol, Creative Director, Dentsu Creative
Deze categorie bekroont werk dat de gezondheid en het welzijn van mensen wereldwijd verbetert. Tol’s ervaring in maatschappelijke campagnes en gezondheidscommunicatie maakt hem een waardevolle stem in deze jury.
Sustainable Development Goals
Grace O'Brien, Creative Director AKQA Amsterdam
Deze categorie eert campagnes die de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties ondersteunen. O'Brien zal werk beoordelen dat maatschappelijke impact maakt en concrete verandering stimuleert.
Volg Marketing Report op LinkedIn!
Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief
Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List
Lees ook:
Cannes Lions maakt samenstelling jury 2025 bekend
In 2025 geen Embassy of Dutch Creativity in Cannes
Bob Koigi: Merken die meebewegen bepalen de toekomst
Bob Koigi: De opkomst van adresseerbare advertenties
Gepubliceerd door: Bas Vlugt