Nederland levert vijf juryleden voor Cannes Lions 2025

De juryleden worden geleverd door AKQA, 72andSunny, Dentsu Creative, Philips en Tony's Chocolonely

Vanuit Nederland zullen drie creatief direceuren en twee marketeers zitting nemen in de Cannes Lions 2025 Jury.

Kerrie Finch, oprichter van the FINCH factor en vertegenwoordiger van Cannes Lions: "Het is een bewijs van het kaliber van de mensen die hier in Nederland in de creatieve industrie werken, dat we zoveel juryleden hebben die dit land vertegenwoordigen. Deze vijf juryleden worden vergezeld door nog eens zeven mensen van merken, netwerkbureaus en onafhankelijke creatieve bedrijven. Zij zijn actief op het gebied van marketing, creativiteit, design, communicatie, strategie, social media en influencermarketing. Met in totaal twaalf juryleden in Nederland dit jaar presteren we als sector wederom boven ons niveau. We mogen trots zijn op wat we de afgelopen jaren hebben bereikt - en er komt altijd meer."

Creative Business Transformation

Josefien Olij, Head of Marketing, Philips

Deze categorie erkent campagnes die strategische creativiteit combineren met bedrijfsinnovatie en impact. Olij's ervaring bij een wereldwijd merk als Philips maakt haar bij uitstek geschikt om baanbrekende businessideeën te beoordelen.

Direct

Sadira E. Furlow, Chief of Global Brands & Communications, Tony's Chocolonely

Furlow, die bekendstaat om haar focus op purpose-driven merken, zal bijdragen aan het evalueren van werk dat directe respons stimuleert en betekenisvolle interacties met consumenten creëert.

Entertainment

Simone Moessinger, ECD, 72andSunny Amsterdam

Met haar internationale staat van dienst in storytelling en merkentertainment zal Moessinger helpen beoordelen hoe merken zich via film, muziek en cultuur met hun publiek verbinden.

Health & Wellness

Joris Tol, Creative Director, Dentsu Creative

Deze categorie bekroont werk dat de gezondheid en het welzijn van mensen wereldwijd verbetert. Tol’s ervaring in maatschappelijke campagnes en gezondheidscommunicatie maakt hem een waardevolle stem in deze jury.

Sustainable Development Goals

Grace O'Brien, Creative Director AKQA Amsterdam

Deze categorie eert campagnes die de Duurzame Ontwikkelingsdoelen van de Verenigde Naties ondersteunen. O'Brien zal werk beoordelen dat maatschappelijke impact maakt en concrete verandering stimuleert.

www.canneslions.com

 Volg Marketing Report op LinkedIn!

 Abonneer je op onze gratis dagelijkse nieuwsbrief

 Registreer jouw bureau gratis in de Marketing Report reclamebureau database The List

 

Lees ook:

Gut Amsterdam wint Gouden Lion met Hertog-Jan

19-06-2025 | 22:31:00
Gut Amsterdam wint ede erste Nederlanse Gouden Lion.van 2025 Verder wint Le Pub volop met Lions voor Philips en Heineken; KPN wint opnieuw en Gut Amsterdam krijgt met Hagelchup opnieuw een Lion

Quinten van Hoogdalem: Summer Course vol nieuwe inzichten

19-06-2025 | 15:00:53
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Quinten van Hoogdalem over zijn ervaringen tijdens het festival

Neslihan Akkurt over RA*W en talentontwikkeling

19-06-2025 | 14:49:05
Tijdens het Cannes Lions Festival sprak Daan Dekkers met RA*W-bestuurslid Neslihan Akkurt

Cannes 2025: Japie Stoppelenburg over Truus

19-06-2025 | 14:14:27
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Cannes 2025: Daan de Raaf over Happiness Amsterdam

19-06-2025 | 14:12:25
New Business Radio zendt deze week live uit vanaf het Cannes Lions International Festival of Creativity. Iedere dag spreken Bas Vlugt en Peter Wybenga met toonaangevende professionals uit media en marketingcommunicatie.

Gepubliceerd door: Bas Vlugt

Uitgelicht





Abonneer je op onze nieuwsbrief.